پتينه روي ديوار

پتينه روي ديوار
پتينه روي ديوار


 






 
لوازم مورد نياز:
1- رنگ اکريليک ساختماني در رنگ هاي سفيد، سبز، زيتوني، سبز تيره، طلايي آنتيک
2- پارچه نخي
3- پالت يکبار مصرف

پتينه روي ديوار

1- پارچه نخي را کمي نم دار مي کنيد و سپس به صورت چروک داخل دست گرفته، طوري که وقتي پارچه را نگاه مي کنيد سطح آن کاملاً چروک باشد. سپس مقداري از رنگ سبز زيتوني را روي پالت بريزيد و سطح رنگ را پخش کنيد سپس پارچه را داخل رنگ بزنيد و روي سطح ديوار ضربه بزنيد به محض کم رنگ شدن رنگ دوباره عمل رنگ برداشتن را تکرار کنيد.
2- همان عمل رنگ برداشتن را با رنگ سبز تيره تکرار کنيد و سعي کنيد سريع رنگ برداريد تا رنگ شما روي ديوار کم رنگ نشود.
3- مقدار رنگ سبز زيتوني و سبز تيره بايد تقريباً روي ديوار به يک اندازه باشد. البته شما مي توانيد به جاي دو رنگ از چند رنگ استفاده کنيد و يا مقدار يک رنگ را براي ترکيب رنگ جديد بيشتر در نظر بگيريد.
4- با همان روش قبلي مقداري رنگ سفيد را با پارچه برداريد و روي سطح ديوار بزنيد تا هم بافت پتينه شما بيشتر شود و هم کمي رنگ سير ديوار ملايم تر شود.
5- با همان روش قبلي و با پارچه مچاله شده مقداري از رنگ طلايي آنتيک و يا مسي روشن را برداريد و روي سطح ديوار بزنيد.
توجه: مي توانيد براي راحت تر شدن کار و يا براي متفاوت بودن بافت پتينه خود، ابتدا رنگ زمينه را با قلم و يا رول نقاشي روي ديوار بزنيد و پس از خشک شدن بافت ها با پارچه را شروع کنيد.
بهتراست ابتدا از رنگ تيره شروع کنيد و کم کم رنگ هاي روشن را روي کار بزنيد تا با رنگ هاي روشن انتهايي، اشکالات بافت هاي زيري را بگيريد.
اميدوارم با اين بافت ساده ي پتينه بتوانيد تغيير بزرگي در منزل خود ايجاد کنيد و لذت ببريد.
نکته: چنانچه اين عمل را روي ديوارهاي گچي رنگ نشده اجرا مي کنيد ابتدا کاملاً سطح ديوار را سمباده زده و سپس توسط بتونه ي اکريليک يا روغني کاملاً سطح ديوار را يکنواخت کنيد، مجدداً توسط سمباده شماره 150، ديوار را سمباده بزنيد، گرد و خاک آن را گرفته و يک بار ماده پرايمر (جايگزين روغن اليف) را روي ديوار بزنيد زيرا اين عمل باعث خواهد شد ميزان جذب رنگ کمتر شود، سپس رنگ اکريليک يا روغن را روي ديوار توسط غلطک و با قلم مو بزنيد. دقت کنيد تا پوشش کامل ديوار اين عمل را تکرار کنيد.

پتينه روي ديوار

پتينه روي ديوار

پتينه روي ديوار

منبع:نشريه بانو،شماره 24



 

نسخه چاپی