شهادت آيت الله دستغيب درآئينه توصيف امام

شهادت آيت الله دستغيب درآئينه توصيف امام
شهادت آيت الله دستغيب درآئينه توصيف امام


 






 
بسم الله الرحمن الرحيم
انالله و انا اليه راجعون
شهادت براي فرزندان اسلام و ذريه پيامبر عظيم‌الشان صل‌الله عليه وآله و اولاد فاطمه عليهاالسلام و يادگاران حسين سلام‌الله عليه در راه هدف و اسلام عزيز و قرآن کريم چيزي غيرعادي و پديده غير معهود نيست. ملت بزرگ اسلام از محراب مسجد کوفه تا صحراي افتخارآميز کربلا و در طول تاريخ پرارزش سرخ تشيع قربانياني ارزشمند به اسلام عزيز و في‌سبيل‌الله تقديم نموده و ايران شهادت طلب هم از اين پديده سعادتمند مستثني نيست و انقلاب اسلامي گوش و چشمش پر از اين شهيدان حسين گونه است.
ملت عزيز ما در روز رستاخيز با سرافرازي در پيشگاه مقدس خداي بزرگ و پيامبران و اولياي عظيم الشان، صف‌هاي طولاني از شهيدان در راه دفاع از حق عرضه مي‌دارد. از علماي اعلام و ائمه جمعه و جماعت تا فداکاران و سربازان در جبهه‌هاي دفاع از حريم مقدس اسلام، پيامبر بزرگ اسلام كه بر امم ديگر حتي به سقط مباهات مي‌کنند، مطمئن هستم به فداکاري اين عزيزان در جبهه و پشت جبهه و اين شهيدان محراب و منبر و در صف جماعات و در داخل مسجدها و بيمارستانها مباهات مي‌فرمايد و چه بهتر و گواراتر که با شهادت اين فرزندان اسلام و ذريه طيبه بر افتخارات آن بزرگوار در روز عرض اعمال هر چه بيشتر بيفزاييم. عزيزان و نور چشمان ما در جبهه‌هاي جنوب و غرب، هر روز با سرکوبي اشرار امريکايي و عقب راندن و به جهنم فرستادن جنود شيطان براي اسلام سربلندي و عظمت خلق مي‌نمايند، به طوري که تاب تحمل اين پيروزي‌ها را از امريکاييان خارج و داخل، منافق و منحرف سلب نموده و بر جنون و وحشيگري‌هاي آنان افزوده است. شما فرضاً شهيد بهشتي را گناهکار بدانيد، شهداي ديگر مثل شهيد مدني و شهيد دستغيب را که جز تربيت محرومان و هدايت مردم گناهي نداشته‌اند با چه انگيزه‌اي شهيد مي‌کنيد. شما به گمان خود اگر اينان را به جرم وفاداري به اسلام و طرفداري از محرومان و مظلومان مستحق قتل مي‌دانيد، اطفال معصومي که در گهواره جاي دارند و زبان باز نکرده‌اند چه گناهي دارند، جز آنکه اطفال مسلماني هستند که مخالف سلطه امريکا به جان و مالشان مي‌باشند.
امروز روز جمعه و نماز و عبادت، دست جنايتکار امريکاييان، يک شخصيت ارزشمند که مربي بزرگ و عالمي عامل كه گناهش فقط تعهد به اسلام بود، از دست ملت ايران و اهالي محترم فارس گرفت و حوزه هاي علميه و اهالي ايران را به سوگ نشاند. حضرت حجت‌الاسلام والمسلمين شهيد حاج سيد عبدالحسين دستغيب را که معلم اخلاق و مهذب نفوس و متعهد به اسلام و جمهوري اسلامي بود با جمعي از همراهانشان به شهادت رساندند و خدمت خود را به ابرقدرت و ابر جنايتکار زمان ايفا کردند، به گمان آنکه به ملت رزمنده ايران آسيب رسانند و آنان را در راه اهداف به سستي بکشند. اين کوردلان نمي‌بينند که در هر شهادتي و در هر جنايتي ملت متعهد به اسلام و کشور مصمم‌تر و حاضرتر در صحنه مي‌شوند.
اينان پس از بمباران شهر دزفول و آن قتل عام‌هاي فجيع مردم بي پناه، فرياد جنگ جنگ تا پيروزي را نشنيدند که ملت وفادار شهادت را در راه خداوند با آغوش باز پذيرا هستند يا مي‌خواهند شکست‌هاي لشکر کفر را و آتشي را که به جان دوستان و اربابانشان از پيروزي رزمندگان ايران افتاده است، با خون اين مردان خدا فرو نشانند. اينک سزاوار است اصحاب نظر و ارباب تحليل در اين شرارت‌ها و جنايت‌ها فکر کنند که انگيزه آنکه در هر پيروزي و دنبال هر شکست به حزب بعث امريکايي يک جنايت بزرگ از اين منافقان و منحرفان واقع مي‌شود، چيست؟ از باب اتفاق نمي‌شود باشد که در دنبال پيروزي آبادان جنايتي واقع و دنبال فتح بستان باز جنايتي و امروز به دنبال فتح عظيم در غرب و شکست مفتضحانه دشمنان اسلام اين جنايت بزرگ واقع شد. آيا اينها همه من باب اتفاق است يا حساب شده و ديکته شده عمل مي‌شود؟ آيا ما اين بزرگان علما و معلمان ارزشمند را براي جبران شکست امريکا در منطقه و صدام امريکايي در جبهه‌ها از دست مي‌دهيم؟ رحمت خداوند براين مجاهدان عظيم‌الشان که شهادتشان پيروزي اسلام را بيمه مي‌کند و ننگ و نفرت بر امريکاي جنايتکار و دست نشاندگان و هواداران آن.
اينجانب اين ضايعه بزرگ و فاجعه اسفناک را بر حضرت مهدي (عج) و ملت شجاع ايران و اهالي معظم استان فارس تسليت مي‌دهم و به پيشگاه مقدس پيامبر اسلام اين فداکاري‌هاي ملت اسلام و مجاهدات قشرهاي مختلف ايران را تبريک عرض مي‌کنم و براي خاندان اين شهيد پر افتخار از خداوند تعالي توفيق صبر و بردباري و سلامت طلب مي‌نمايم. سلام بر مجاهدان بزرگوار اسلام و درود بر رزمندگان غرب جنوب و تهنيت بر نيروهاي نظامي و مردمي پيروزي آفرين در جبهه غرب، از خداوند تعالي پيروزي نهايي لشگر اسلام را بر قدرتهاي شيطاني مسئلت مي‌نمايم.
والسلام علي عبادالله الصالحين
روح الله الموسوي الخميني
20 /9 / 1360
بسم الله الرحمن الرحيم
پيشنهاد شد كه در رابطه با يادواره شهيد معظم حجه‌الاسلام و المسلمين مرحوم آقاي حاج سيد عبدالحسين دستغيب (قدس سره) كلمه‌اي بنويسم:
ياد اين شهيد در دل عاشقان فضيلت و ملت وفادار ايران زنده است. مسجد و محراب و منبر شيراز نغمه ملكوتي اين شهيد راه اسلام را از ياد نمي‌برند، درس‌هاي انسان‌ساز ايشان كه در قلب انسان‌هاي متعهد غوغا برپا مي‌كرد، جاويدان است.
دستغيب در دست غيب‌نشينان ملكوت سپرده شد و در آغوش رفيق اعلي آرميد، او نمرده كه زندگاني جاويد در جرگه پرده‌نشينان قدس و عاشقان لقاء‌الله يافت.
از خدا بي خبراني كه همت بر قتل اين رهبران فضيلت و رهروان به سوي محبوب گماشته‌اند، با فضيلت و حق‌طلبي مخالفند، اينان گمان مي‌كنند كه با اين حركات غير انساني مذبوحانه، در صف عاشقان شهادت و سوختگان در راه پيوستن به لقاء‌الله شكافي پيدا مي‌شود. اينان طعم ايمان به غيب و عشق به محبوب را نچشيده و شب‌پرگاني هستند كه از وصل آفتاب گريزانند و مردگاني هستند به صورت زندگان كه با اعمال وحشيانه خود مي‌خواهند سد راه حقيقت كنند و اسلام عزيز را به خيال فاسد خود به تباهي كشند.
خداوند قادر اسلام بزرگ را فرو فرستاده و حفظ و نگهباني آن را تضمين فرموده است. از خداوند تعالي رحمت براي شهيدان خصوصاً اين شهيد معلم اخلاق و مهذب نفوس و مرشد مردم خواستار و براى بازماندگانش صبر و اجر مسألت مي‌نمايم.
و السلام علي عبادالله الصالحين
هشتم ربيع‌الأول 1402
روح الله الموسوي الخميني

شهادت آيت الله دستغيب درآئينه توصيف امام

منبع:‌ صحيفه نور. جلد 15. ص 253-252. 20/9/1360
منبع: ماهنامه شاهد ياران53_54 ،فروردين وارديبهشت 1389



 

نسخه چاپی