رولت پاستا

 رولت پاستا
رولت پاستا


 






 

مواد لازم براي 12 نفر:
 

آرد/ 250گرم (2 پيمانه)
تخم مرغ/ 2 عدد
آب/ 2 قاشق سوپخوري
رب گوجه فرنگي/ 2 قاشق سوپخوري
روغن زيتون/ 1 قاشق سوپخوري

مواد لازم براي تهيه ي مايه ي مياني (پرکننده ي) اسفناجي:
 

اسفناج خرد کرده/ 500 گرم
پنير خامه اي/ 375 گرم
تخم مرغ/ 2 عدد
پنير پارمسان رنده کرده/ 90 گرم
جوز هندي سائيده/ 1 قاشق چايخوري
فلفل سياه سائيده/ به ميزان لازم
ژامبون گوشت/ 12 ورق
پنير ورقه اي/ 500 گرم

رولت پاستا

روش تهيه:
 

آرد، تخم مرغ ها، آب، رب گوجه فرنگي و روغن را در کاسه ي دستگاه غذاساز بريزيد تا خوب با يکديگر مخلوط شوند و خمير يکدستي به دست آيد. سپس، کمي آرد روي ميز کار بپاشيد و خمير را به مدت 5 دقيقه يا تا زماني که صاف و يکنواخت شود؛ ورز دهيد.
حالا خمير را در کيسه ي نايلوني بگذاريد و به مدت 15 دقيقه استراحت دهيد. سپس خمير را 2 قسمت کنيد. يکي از آن دو قسمت را برداريد و به شکل مستطيل 30×45 سانتيمتر باز کنيد. سپس از مواد مياني که درست کرده ايد، داخل آن بريزيد و در همه جاي آن پخش کنيد. فقط 2/5 سانتيمتر از هر طرف را خالي بگذاريد. آن گاه رويش را با ژامبون و پنير موزارلا بپوشانيد. حالا، لبه ها را از قسمت طول تا بزنيد و از قسمت عرض رول کنيد. و آن را در تکه پارچه ي تميزي، بپيچيد و دو سرش را با نخ محکم ببنديد. اينک با باقي مانده ي مواد نيز رول ديگري درست کنيد. در اين فاصله، قابلمه اي را تا نصفه از آب پر کنيد و روي اجاق بگذاريد. وقتي آب شروع به جوشيدن کرد، رول ها را در آن قرار دهيد و حرارت را کم کنيد. حالا در قابلمه را بگذاريد و يا با ورقه ي آلومينيومي رويش را بپوشانيد و به مدت 30دقيقه بگذاريد آرام بجوشد. در حين پخت، يک يا دو بار رول ها را برگردانيد. سپس آنها را از داخل آب جوش بيرون آوريد و 5 دقيقه صبر کنيد تا خنک شوند. حالا پارچه ي دور رول ها را برداريد و تا زماني که خودش را بگيرد در يخچال نگهداري کنيد. اينکه براي پذيرائي، آن ها را به صورت حلقه حلقه برش بزنيد و در ظرف مناسبي بچينيد.

روش تهيه ي مايه ي مياني:
 

اسفناج، پنيرخامه اي، تخم مرغ ها، پنير پارمسان، جوز هندي و فلفل را، در کاسه ي مناسبي بريزيد و همه ي مواد را خوب با هم مخلوط کنيد.
منبع:نشريه ي آشپز باشي، شماره ي 45



 

نسخه چاپی