الگوي عملي براي جهان اسلام

الگوي عملي براي جهان اسلام
الگوي عملي براي جهان اسلام


 






 
شهيد علامه سيد عارف حسين الحسيني در آئينه توصيف استادان و ياران
نماد اخلاص و حق باوري
آيت الله سيد كاظم حسيني حائري
آشنائي من با مرحوم سيد عارف حسيني از اينجا شروع شد كه من اينجا در قم «كفايه» درس مي گفتم. ايشان هم تشريف آوردند به درس من و ظاهرا هر دو جلد كفايه را اگر اشتباه نكرده باشم ، پيش من خواندند و بعد تشريف بردند دنبال كارهاي اجتماعي و من ديگر خدمتشان نرسيدم تا آن سفري كه تشريف آوردند ايران و من به ديدن ايشان رفتم و ايشان هم آمدند براي بازديد. گمان مي كنم يك شام يا ناهار هم من ايشان را دعوت كردم و تشريف آوردند منزل و در همان جلسات كوتاه و مختصري كه داشتيم ، اهتمام كامل ايشان به اسلام و اخلاص و واقعيت ايشان و پاك بودن ايشان خيلي روشن بود. از صورت ايشان صدق و اخلاص و پاكي و ورع و اهتمام به مسائل ديني مي باريد.
و اما در مورد شهادت ايشان ، ما از روز اول هم شك نداشتيم و بديهي است كه شهادت ايشان يك مطلب حساب شده اي بود و به خاطر اين كه استعمار و كفر جهاني درصدد كشتن و شهيد كردن آن افرادي است كه وجودشان ارزنده است و گام هاي بزرگ بر مي دارند و فعاليت هاي فوق العاده نسبت به اسلام دارند و ايشان از آن جمله اند كه مانند بقيه بزرگان ، به خاطر خدمت به اسلام ، توسط كفر جهاني به شهادت رسيد.
اميدواريم همچنان كه حياتش براي اسلام مفيد و نافع بود ، شهادتش نيز به نفع اسلام باشد و موجب شود كه مردم به همين خاطر بيش از پيش به دنبال اهداف او بروند و اهدافش را جامه عمل بپوشانند. ان شاءالله
*******
صاحب تقوا و استعدادي ممتاز
آيت الله ناصر مكارم شيرازي
مرحوم علامه سيد عارف حسين حسيني اعلي الله مقامه الشريف را از آن زمان كه در حوزه درس اصول اينجانب در حوزه علميه قم شركت مي كرد ، مي شناختم. او به راستي مردي مثبت ، مقاوم ، با تقوا و پرهيزكار و پراستعداد و مخلص و با صفا و دوست وفادار انقلاب اسلامي بود و به همين جهت آن روز كه به خاطر همين امتيازاتش به عنوان رهبري شيعيان پاكستان از سوي علماء محترم آن ديار برگزيده شد، به سرعت توانست نبوغ و استعداد اخلاقي خود را آشكار سازد.
اما دشمنان اسلام و انقلاب اسلامي كه از موقعيت ممتاز او در ميان اقشار مختلف پاكستان ، مخصوصا نسل جوان پرشور اين كشور بزرگ اسلامي، هراسان بودند ، مجال ندادند كه اين درخت سرسبز كاملا به ثمر نشيند و ملت مسلمان از نتيجه مبارزاتش بهره مند گردد ، افسوس و صد افسوس كه اين شياطين سياه روي تيره دل ، اين مرد مجاهد را از ما گرفتند ، ولي خون مقدس او كار خود را كرد و آنچه را دشمنان اسلام نمي خواستند و از آن وحشت داشتند ، به مسلمانان ارزاني داشت ، يعني صفوف را متحدتر و فشرده تر و مردم را آگاه تر و بيدارتر و جوانان را پرشور تر و مصمم تر ساخت.
اعلي الله مقامه الشريف و جعل الله الجنه المأواه بمحمد و آله الطاهرين
قم ـ حوزه علميه
الاحقر ناصر مكارم الشيرازي
*******
مروج راستين انقلاب اسلامي
آيت الله سيد محمد حسين فضل الله
شخصيت اين مجاهد بزرگ ، الگوي عملي براي جهان اسلام است. كوشش و جهاد ايشان موجب گسترش نهضت اسلامي گشت. ايشان به ويژه در تبليغ و ترويج اهداف اسلامي ايران سهم به سزايي داشت تا جائي كه مخالفين احساس خطر كردند كه اگر نهضت و حركت و انديشه و فكر اسلامي او همچنان آزاد گذاشته شود ، مانع بزرگي در راه سياست هاي استكبار جهاني خواهد شد.
ما بعد از عرض تبريك و تسليت به خانواده شهيد و جميع علماء و مجاهدين ، از حكومت پاكستان مي خواهيم كه قاتلان ايشان را به كيفر برساند و پرده از اين توطئه شوم بردارد.

الگوي عملي براي جهان اسلام

منبع: ماهنامه شاهد یاران، شماره 50



 

نسخه چاپی