کار با iWork

کار با iWork
کار با iWork


 






 
Keynote: اين نرم افزار، پاسخ Apple به PowerPoint است و در حاليکه براي Presentationها به اندازه هيولاي مايکروسافت جدي نيست، اما نمايش هاي بسيار جذابي را با حداقل تلاش ايجاد مي کند. نسخه ي iPad اسلايدهاي Landscape را ايجاد مي کند زيرا اين حالتي است که اکثر نمايش ها در آن انجام مي شوند. اين نسخه 12 الگوي آماده را به همراه گزينه هاي فراواني براي سفارشي سازي اسلايدهايتان در اختيار شما قرار مي دهد.
Numbers: اينترفيس تمام نرم افزارهاي کاربردي iWork براي کار با صفحه کليد Onscreen تنظيم شده و Numbers يعني نرم افزار کاربردي صفحه گسترده Apple، اين انتقال را بطور درخشاني پشت سر گذاشته است. اين نرم افزار از يک صفحه کليد هوشمند بهره مي گيرد که براساس مضموني که مشغول کار بر روي آن هستيد عمل مي کند. شما در عين حال 250 تابع سهل الاستفاده را در اختيار خواهيد داشت. مفهوم صفحه ي گسترده در سفر (Spreedsheet on the go) بطور شگفت آوري جالب توجه است.
Pages: نرم افزار کاربردي واژه پرداز Apple. اين برنامه، ايجاد اسنادي با ظاهر جذاب از الگوهاي موجود را بسيار آسان مي سازد، اما در زمينه ي ويژگي هاي مختلف نمي تواند با Microsoft Word رقابت نمايد. با اينحال، Pages بسيار ارزانتر از نرم افزار مايکروسافت است. صفحه کليد Onscreen زماني که بر روي يک جعبه ي متني ضربه مي زنيد ظاهر مي شود. بعلاوه، Pages براي استفاده با ضميمه ي صفحه کليد فيزيکي نيز ايده آل است.

کار با iWork

کار با iWork

کار با iWork

کار با iWork

کار با iWork

کار با iWork

کار با iWork

کار با iWork

کار با iWork

App Store براي iPad
 

اين يک مدل جديد براي رايانش موبايل به حساب مي آيد: شما ابزار موبايل خود را در اختيار داريد و تقريباً تمام عملکردهاي آن در قالب نرم افزارهاي کاربردي بارگذاري مي شوند. اين روش بر روي iPhone و iPhod Touch کار کرد و شرکت Apple با iPad به دنبال آن است که دقيقاً همان فرآيند را تحويل دهد. صفحه نمايش بزرگتر و پردازنده ي قدرتمندتر iPad به معناي آن است که دورنماي عظيمي براي توسعه نرم افزارهاي کاربردي خواهد داشت و ما شاهد آن هستيم که Ipad بعنوان يک کنسول بازي نيز مورد استفاده قرار مي گيرد.
اکثر نرم افزارهاي کاربردي که از قبل برروي App Store قابل دسترسي بودند، بر روي iPad نيز کار مي کنند (در اين مجموعه نزديک به 140000 نرم افزار کاربردي وجود دارد). اگر قبلاً مجموعه اي از نرم افزارهاي کاربردي را تهيه کرده ايد، مي توانيد مجموعه خود را مستقيماً به iPad انتقال دهيد. نرم افزارهاي کاربردي در همان اندازه ي iPhone بر روي نمايشگر شما ظاهر خواهند شد، يعني در مرکز صفحه نمايشگر iPad و با همان ابعادي که بر روي iPhone ديده مي شوند. همچنين کليدي براي بزرگنمائي صفحه نرم افزار کاربردي وجود دارد تا تمام صفحه نمايش iPad را پر کند، اما اين کليد عملاً اندازه ي پيکسل ها را دو برابر مي کند که باعث مي شود در اين وضعيت ظاهر خشکي داشته باشند.

کار با iWork

کار با iWork

کار با iWork

کار با iWork

کار با iWork

کار با iWork

کار با iWork

کار با iWork

کار با iWork

نرم افزارهاي کاربردي توکار
 

Apple تعداد زيادي از نرم افزارهاي کاربردي را به همراه iPad ارائه مي کند. نحوه ي کار و عملکرد تعدادي از آنها عبارتند از:
Maps: اين نرم افزار بر روي iPad از چند مشکل کوچک در اينترفيس خود رنج مي برد و نسخه ي WiFi آن نيز تنها قادر به مکان يابي با استفاده از Hotspotهاي WiFi مي باشد. مدل 3G ابزار iPad داراي يک Assisted GPS بوده و در عين حال مي تواند مکان شما را از طريق دکل هاي شبکه ي موبايل تعيين نمايد. هر دو مدل به يک قطب نماي ديجيتال مجهز هستند.
You Tube: تماشاي ويدئوهاي YouTube بر روي iPad يک تجربه ي بسيار جالبتر در مقايسه با صفحه نمايش کوچک iPhone است. يک ويديو را در حالت Landscape اجرا کنيد تا بطور خودکار در حالت تمام صفحه پخش شود.
Notes: نرم افزار کاربردي Notes به نسخه ي iPhone خود شباهت دارد، اما نمايشگر بزرگتر iPad يک صفحه کليد بزرگ و فهرستي در سمت چپ صفحه را در اختيار شما قرار مي دهد تا بتوانيد يادداشت هاي مختلفي که ايجاد کرده ايد را مديريت نموده و به آساني ببينيد که در حال حاضر مشغول کداميک از آنها هستيد.
Calendar: گرافيک هاي جذاب نرم افزارهاي کاربردي توکار iPad واقعاً خيره کننده هستند، خصوصاً Calendar. اين نرم افزار به يک Day Planner واقعي شباهت دارد. فضاي اضافي صفحه نمايش بخوبي در اين نرم افزار مورد استفاده قرار گرفته است و اکنون شما مي توانيد دو نما را بطور همزمان مشاهده کرده و يا کل روزهاي يک هفته را در يک نگاه ببينيد.
منبع: ماهنامه ي کامپيوتري بزرگراه رايانه، شماره ي 130



 

نسخه چاپی