نان زنجبیلی آدمکی

نان زنجبیلی آدمکی
نان زنجبیلی آدمکی


 





 
برای تهیه این بیسکوئیت، می توانید الگوهای آماده این بیسکوئیت ها را از مغازه هایی که لوازم آشپزی می فروشند بخرید یا اینکه با استفاده از همین عکسها بر روی مقوا طرح کلی آنها را بکشید، ببرید و به عنوان الگوی راهنما استفاده کنید. برای تزیین و رنگ کردن آدمکها، می توانید از شیر عسلی یا شیرخشک های رنگی، به دلخواه استفاده کنید. از قلم موهای نقاشی خوب استفاده کنید تا کارتان بهتر شود.
کره / 125 گرم
شکر قهوه ای / (100 گرم)1/2 پیمانه
زرده تخم مرغ/1عدد
آرد معمولی / (375 گرم)2 ½ پیمانه
جوش شیرین / 1 قاشق غذاخوری
زنجبیل / 3 قاشق غذاخوری
شربت طلایی / (125 میلی لیتر) ½ پیمانه
کرم تزیین:
سفیده تخم مرغ / 1 عدد
خاکه قند / (240 گرم) 1 ½ پیمانه
رنگهای خوراکی
تهیه کرم تزیین:
سفیده تخم مرغ را در ظرف کوچکی با همزن برقی می زنیم تا پف کند، بتدریج خاکه قند الک شده را به آن اضافه می کنیم همچنان می زنیم تا مخلوطی سفت و غلیظ بدست آید و بتوانیم آنرا در قیف بریزیم. سپس به رنگ دلخواه آن را رنگ می کنیم این کرم تزیین را با پارچه ای نم دار می پوشانیم تا خشک نشود.

نان زنجبیلی آدمکی

مرحله اول:
کره، شکر و زرده تخم مرغ را در ظرف کوچکی می ریزیم و با همزن برقی می زنیم تا نرم و یکدست شود. آرد الک شده و بقیه مواد خشک و شربت طلایی را هم اضافه می کنیم، خوب مخلوط می کنیم تا خمیر نرمی بدست آید. خمیر را بر روی سطحی آغشته به آرد ورز می دهیم تا یکدست شود. خمیر را به ضخامت 3 میلیمتر روی کاغذهای شیرینی پزی پهن می کنیم.

نان زنجبیلی آدمکی

مرحله دوم:
خمیر را به شکل آدمکهای دلخواه می بریم.

نان زنجبیلی آدمکی

مرحله سوم:
آدمکها را به فاصله 3 سانتی متر از هم، در سینی چرب شده فر می چینیم و به مدت 10 دقیقه سینی را در فر با درجه متوسط قرار می دهیم تا بیسکویت ها کمی برشته شوند. سینی را بیرون آورده، می گذاریم تا خنک شود. کرم آماده شده را با قاشق در قیف بزرگی که لوله سر آن کوچک و ساده است می ریزیم، آنگونه که دوست داریم تزیین می کنیم.

نان زنجبیلی آدمکی

نان زنجبیلی آدمکی

منبع:مجله انواع بیسکویت




 

نسخه چاپی