نقاشي روي شيشه

 نقاشي روي شيشه
نقاشي روي شيشه


 





 
سنجاقک ها
لوازم مورد نياز:
- شيشه مناسب طرح
- چسب کاغذي
- ويتراي ( پايه آب و تينر )
- دورگير مشکي
- طرح مورد نظر
- قلموي سرگرد شماره هاي صفر، دو ، چهار
- ماژيک CD
بيشتر بدانيد :
دورگيري هاي شيشه مخصوص شيشه بوده و در پايه آب و تينر مي باشند انتخاب دورگير با تنوع رنگ آن بستگي به سليقه ي شما و طرح دارد .

 نقاشي روي شيشه

رنگهاي ويتراي پايه آب و تينر دارد. مقداري از آنها شفاف يا ترنسپرنت بوده که نور را از خود عبور مي دهند و بعضي از آنها پوششي يا اپک (OPACK) مي باشد که سطح شيشه را مات کرده و نور کمتري عبور مي کند . رنگ هاي ويتراي پايه آب براي پخته شدن در فر 130 درجه به مدت نيم ساعت قرار مي گيرد .

 نقاشي روي شيشه

1-ابتدا شيشه را با الکل تميز کنيد . بعد از تميز کردن طرح را داخل ظرف قرار داده با چسب کاغذي بچسبانيد تا ثابت شود . طرح را با ماژيک روي ظرف بکشيد. چنانچه طرح در قطعات کوچک و با اندازه گيري مناسب روي ظرف چسبانده شده باشد نيازي به کشيدن طرح نداريد.
2-با استفاده از دورگير شيشه که نازل بلند داشته باشد ،دورگيري کنيد. توجه کنيد دورگير را کمي با فاصله و مايل بر روي سطح شيشه بگيريد تا اين عمل آسانتر و با لغزش کمتري انجام گيرد . بگذاريد دورگير کاملاً خشک شود . زمان خشک شدن دورگير بستگي به آب و هوا دارد، پس عجله نکنيد. برخي از دورگيرها پايه آب دارند و برخي تينر، استفاده ي هر کدام از اين پايه ها اشکالي ايجاد نخواهد کرد فقط زمان خشک شدن دورگير پايه تينر طولاني تر است.

 نقاشي روي شيشه

3- براي رنگ آميزي سنجاقک ها از ترکيب رنگ هاي زرد و قرمز استفاده کنيد . رنگ قرمز را با غلظت روي نقطه اي از سنجاقک ها در نظر گرفته، سپس رنگ زرد را توسط قلم به صورت سايه روشن با قرمز بياميزيد .

 نقاشي روي شيشه

 نقاشي روي شيشه

4-براي رنگ هاي زمينه از رنگ سبز، زرد، قرمز، ... ترکيبات مختلف اين رنگ ها استفاده کنيد طوري که سايه روشن روي کار کاملا حفظ شود . براي اين نوع رنگ آميزي روي شيشه از رنگ هاي شفاف استفاده کنيد . چنانچه بخواهيد رنگ زمينه پوشش بيشتري داشته باشد کمي رنگ سفيد را به رنگ هاي خود اضافه کنيد . رنگ سفيد از شفافيت رنگ مي کاهد و پوشش رنگ را بيشتر خواهد کرد . بهتر است پس از اتمام رنگ آميزي و خشک شدن شيشه مجدداً دورگيري را با حجم کمتر روي خطوط دورگيري شده تکرار کنيد .
منبع:نشريه ي بانو، شماره 3.




 

نسخه چاپی