15 ويژگي نرم افزارهاي کاربردي Microsoft Office Web

15 ويژگي نرم افزارهاي کاربردي Microsoft Office Web
15 ويژگي نرم افزارهاي کاربردي Microsoft Office Web


 





 

اسناد خود را در Sky Drive ايجاد کنيد
 

Windows Live SkyDrive (که در ابتدا با نام Windows Live Folders شناخته مي شد) بخشي از دامنه ي سرويسهاي آنلاين Windows Live شرکت مايکروسافت است. SkyDrive يک سرويس ذخيره سازي و اشتراک گذاري فايل است که به کاربران امکان مي دهد فايلهاي خود را به يک ابر پردازشگر Upload نموده و سپس از يک مرورگر وب به آنها دسترسي داشته باشند. اين سرويس براي کنترل دسترسي به فايلهاي کاربران از Windws Live ID استفاده کرده و به آنها امکان مي دهد تا فايلهاي خود را خصوصي نگهداشته، با تماسهاي خود به اشتراک گذاشته و يا فايلها را در دسترس عموم قرار دهند. براي دسترسي به فايلهائي که بطور عمومي به اشتراک گذاشته شده اند، نيازي به يک Windws Live ID نخواهد بود.
اين سرويس در حال حاضر 25 گيگابايت فضاي ذخيره سازي شخصي را در اختيار کاربران قرار مي دهد، در حاليکه اندازه ي هر فايل به 50 مگابايت محدود شده است. بطور انتخابي، کاربر مي تواند يک ابزار مبتني بر ActiveX را بر
روي سيستم خود نصب نمايد که امکان Upload نمودن فايلها از مرورگر ويندوز را با روش Drag-and-Drop فراهم مي کند. اگر اين ابزار بر روي سيستم نصب نشده باشد، هر بار تا 5 فايل قابل Upload خواهد بود.

1- ايجاد يک سند جديد در SkyDrive
 

مايکروسافت سرانجام يک نسخه ي خام از مجموعه ي «Office Web Apps» خود را منتشر کرد. حالا بايد ديد که اين محصول چگونه مي تواند در برابر Google Docs و ساير نرم افزارهاي وب قد علم کند.
شما مي توانيد اسناد آفيس در SkyDrive را با استفاده از منوي New در هر يک از فولدرهاي اين سرويس ايجاد نمائيد. اين مجموعه Word, Excel, OneNote و همچنين PowerPoint را در اختيار شما قرار مي دهد، اما نرم افزار کاربردي OneNote Web هنوز قابل دسترسي نمي باشد و نرم افزار کاربردي Word Web نيز صرفاً امکان مشاهده ي اسناد را براي شما فراهم خواهد کرد، نه ويرايش آنها را. PowerPoint Web به شما اجازه مي دهد که Presentation هاي خود را ايجاد، ويرايش و مشاهده نمائيد. از سوي ديگر Excel Web تنها نرم افزار کاربردي است که به شما امکان مي دهد با افراد ديگري بر روي يک سند واحد به همکاري بپردازيد.
هنگاميکه شما نوع سندي که عملاً قادر به ايجاد آن هستيد را انتخاب مي کنيد، ابتدا نامي را براي سند خود انتخاب مي نمائيد و سپس نرم افزار کاربردي Web با يک سند خالي باز مي شود. صفحه ي سند جديد و صفحه ي جزئيات سند، هر دو يک پيش نمايش را در اختيار شما قرار مي دهند که در حال حاضر کاري غير از نمايش يک آيکن واقعاً بزرگ از نوع فايل انجام نمي دهد. اگر مايکروسافت تصميم داشته الگوهائي را به اين مجموعه ي خود اضافه کند، پس بخش پيش نمايش بايد بسيار مفيدتر از اين باشد.

15 ويژگي نرم افزارهاي کاربردي Microsoft Office Web

2- SkyDrive Word: بدون ويرايش
 

گزينه ي سند Microsoft Word را از منوي New و يا گزينه ي Edit را براي يک فايل docx. انتخاب کنيد تا صفحه اي را مشاهده نمائيد که به شما مي گويد نرم افزار کاربردي Word Web هنوز آماده نشده است. مايکروسافت هنوز تاريخ دقيقي را براي از راه رسيدن مابقي قسمتهاي نرم افزار کاربردي Word اعلام نکرده، اما وعده داده است که ويژگيهاي ويرايشي در هر دو نرم افزار کاربردي Word Web و OneNote Web پيش از عرضه ي بتاي نرم افزارهاي کاربردي Office 2010 دسک تاپ به آنها اضافه خواهند شد (بعبارت ديگر، پيش از پايان سال جاري ميلادي) نسخه هائي از OneNote Web و Office Web که به شما اجازه مي دهند يادداشتهاي خود را ويرايش کرده و يا با افراد ديگري به همکاري بر روي اسناد مختلف بپردازيد، پس از آن و طي فرآيندي که Chris Adams مدير محصولات کلاينت آفيس مايکروسافت آن را عرضه ي شطرنجي مي نامد، از راه خواهند رسيد. Adams در اين مورد مي گويد: نرم افزار کاربردي Word Web را در نظر بگيريد، در حال حاضر ما تنها قابليت مشاهده را در پيش نمايش اين فناوري در اختيار داريم، اما پيش بيني مي کنيم که قابليتهاي ويرايشي در نسخه ي بتا به آن اضافه شوند و زمانيکه نسخه ي نهائي را بر روي وب منتشر کنيم، ويژگيهاي پيشرفته تري نظير امکان همکاري بر روي اسناد نيز اضافه خواهند شد.
به گفته ي Adams، اين نسخه ي نهائي قرار است در نيمه ي اول سال 2010 منتشر شود. او اضافه مي کند: ما نرم افزارهاي کاربردي Web منتشر خواهيم کرد و اين عرضه ي همان چيزي خواهد بود که ما آن را تحت عنوان انتشار نسخه ي يک در نظر مي گيريم.

15 ويژگي نرم افزارهاي کاربردي Microsoft Office Web

3- SkyDrive: قابليت Drag and Drop
 

شما مجبور نيستيد اسناد کاملاً جديدي را بر روي SkyDrive ايجاد کنيد. در مقابل مي توانيد اسنادي که از قبل در اختيار داريد را در بر روي آن Upload نمائيد (در فولدري که مي خواهيد از آن براي اين منظور استفاده کنيد، بر روي گزينه ي Add Files کليک نمائيد). يک Uploader ابتدائي براي انتخاب حداکثر 5 فايل در اختيار شما قرار دارد، اما اگر از Internet Explorer 8 استفاده مي کنيد، گزينه ي استفاده از اين صفحه drag-and-drop و کشيدن فايلها به آن از يک پنجره ي مرورگر ويندوز را بدست خواهيد آورد. شما در عين حال مي توانيد براي مشاهده ي يک جعبه ي محاوره اي File بر روي «Select files from your computer» کليک نمائيد.
شما نمي توانيد يک مجموعه از فايلهاي داخل فولدرها را Upload کنيد، بلکه صرفاً خود فايلها قابل Upload خواهند بود. با اينحال، شما مي توانيد فولدرهائي را ايجاد کرده و فايلهاي خود را بر روي SkyDrive به آنها انتقال دهيد، اما اين روش بسيار ابتدائي تر و محدودتر از استفاده از يک کتابخانه ي سند همانند SharePoint است. نسخه هاي تجاري نرم افزارهاي کاربردي Office Web مبتني بر SharePoint هستند، بنابراين احتمالاً ابزارهاي قدرتمندتري براي انتقال فايل در اختيار خواهند داشت، اما ابزارهاي Word Web ساده و سرراست هستند.

15 ويژگي نرم افزارهاي کاربردي Microsoft Office Web

4- Word Web يک Viewer است
 

نسخه ي ابتدائي نرم افزار کاربردي Word Web صرفاً يک نمايش دهنده است اما يک نمايش دهنده ي دقيق. چيدمانهاي پيچيده اي نظير آنچه که در شکل [4] مشاهده مي کنيد، دقيقاً به همان صورتي که در Word تنظيم و ديده مي شوند قابل نمايش خواهند بود. بعبارت ساده تر، فونتها، حاشيه ها، صفحه بندي، جداول، Watermark ها و هر چيز ديگر در سند کاملاً صحيح هستند.
اگر مي خواهيد سندي را ويرايش کنيد که شخص ديگري آن را با شما به اشتراک گذاشته است (و يا سند خودتان را درحاليکه از کامپيوتر شخص ديگري استفاده مي کنيد ويرايش نمائيد)، قرار است بتوانيد بر روي گزينه ي Open در word (و همچنين Excel و PowerPoint) کليک نموده و گزينه اي براي باز کردن فايل بر روي PC خودتان بصورت Read Only و يا براي ويرايش آن را در اختيار داشته باشيد. اين ويژگي با هر نسخه اي از Word (نسخه ي 2003 به بالا) کار خواهد کرد. البته ماداميکه از Internet Explorer استفاده کنيد (در غير اينصورت شما با يک پيام خطا در مرورگرهاي Firefox و Safari مواجه خواهيد شد). براي آنکه ويژگي مذکور بتواند مفيد باشد، بايد دامنه ي گسترده تري از مرورگرها را پشتيباني کند (براي مثال، IE ديگر بر روي سيستمهاي Mac وجود ندارد).

15 ويژگي نرم افزارهاي کاربردي Microsoft Office Web

5- ارجحيت Silverlight براي Word
 

نرم افزارهاي کاربردي Office Web بر روي Mac درست به همان خوبي ويندوز اجرا خواهند شد. شما براي استفاده از نرم افزارهاي کاربردي Office Web الزاماً به Silverlight نياز خواهيد داشت، اما اگر آن را نصب نکرده باشيد اعلاني مشابه شکل [5] را مشاهده خواهيد کرد تا آن را براي يک تجربه ي مشاهده بهتر، بارگذاري نمائيد. ما با Silverlight متوجه افزايش سرعت بارگذاري اسناد بر روي سيستمها نشديم، با اينحال احتمالاً متوجه تفاوتي در وضوح فونتها خواهيد شد. به گفته ي Adams در واقع Silverlight نرم افزارهاي کاربردي Office Web را براي مشاهده ي اسناد روشن مي کند که براي مثال باعث مي شود شما در هنگام جابجائي در طول يک سند تجربه ي بهتري داشته باشيد.

15 ويژگي نرم افزارهاي کاربردي Microsoft Office Web

6- هدايت Word Search
 

شما مي توانيد در نرم افزارهاي کاربردي وب Word و Excel جستجو کنيد، اما اينکار در PowerPoint امکان پذير نخواهد بود و اينترفيس آن نيز بسيار متفاوت است. در Excel, جعبه ي محاوره اي Find گزينه هائي براي جستجوي به سمت بالا يا جستجو به سمت پائين (مفيد براي اسناد طولاني) را در اختيار شما قرار مي دهد. در نرم افزار کاربردي وب Word، يک پانل هدايتي شبيه به آنچه در نرم افزار کاربردي دسک تاپ Word 2010 پياده سازي شده است را در اختيار خواهيد داشت، اما تجربه ي استفاده از آنها کاملاً يکسان نيست. هنگاميکه در Word Web جستجو مي کنيد، بايد براي شروع جستجو کليد Enter را فشار دهيد، در حاليکه جستجوهاي Word دسک تاپ همزان با تايپ عبارت مورد نظر توسط شما انجام مي شوند. شما هنوز برشهائي از متن را دريافت خواهيد کرد که هر نتيجه را در زمينه ي سند مشخص مي نمايد، عبارت جستجو نيز در پانل هدايت و همچنين خود سند برجسته (Highlighted) خواهد شد. در نسخه ي دسک تاپ Word، شما مي توانيد گزينه هائي را تغيير دهيد تا جستجو صرفاً براي کل عبارات و يا با انطباق کامل حروف بزرگ و کوچک (Match Cases) انجام شود، اما اينکار در Word Web امکانپذير نخواهد بود. در واقع Word Web هر دو کلمه ي sea و seat را در هنگام جستجوي عبارت sea انتخاب خواهد کرد.

15 ويژگي نرم افزارهاي کاربردي Microsoft Office Web

7- توابع در Excel
 

ريبون Excel چندان اميدبخش به نظر نمي رسد. براي مثال، Excel Web در اولين نگاه تنها فرمت بندي، جداول و جستجو را ارائه مي کند، در حاليکه برگه ي Insert روش ديگري را براي ايجاد يک جدول و همچنين گزينه اي براي اضافه کردن يک هايپرلينک (به يک صفحه ي وب، نه يک مرجع در داخل Worksheet) را در اختيار شما قرار مي دهد. برگه ي Formulas نسخه هاي دسک تاپ Excel نيز در اينجا از قلم افتاده است که موضوع بسيار ناخوشايندي است زيرا اين برگه بسياري از فرمولهاي قابل دسترسي را سازماندهي کرده و در يافتن چيزي که به آن احتياج داريد به شما کمک مي نمايد. اما اگر نام تابعي که مي خواهيد از آن در يک فرمول استفاده کنيد را بدانيد، مي توانيد صرفاً تايپ آن را در Excel Web آغاز کنيد تا يک فهرست Autocomplete function را مشاهده نمائيد که به نمونه ي موجود در نسخه هاي دسک تاپ Excel شباهت دارد. البته عملکرد آنها کاملاً يکسان نيست، در حاليکه ما مي توانستيم توابع را از فهرست انتخاب کنيم، اما اينکار باعث نمي شد که آنها در سلول قرار بگيرند. بنابراين عملاً مي توان گفت که در حال حاضر عملکرد مذکور بيشتر يک يادآوري در مورد املاي تابع مورد نظر شما است.

15 ويژگي نرم افزارهاي کاربردي Microsoft Office Web

8- عدم پشتيباني از Excel
 

نرم افزارهاي کاربردي Office Web از بسياري از ويژگيهاي نرم افزارهاي کاربردي Office دسک تاپ پشتيباني مي کنند و به همين دليل تعجب آور است وقتي متوجه مي شويد که چيزي در اين ميان کار نمي کند. اگر به يک سند با ويژگيهائي که يک نرم افزار کاربردي Office Web قادر به نمايش آنها نمي باشد نگاه کنيد، يک جعبه ي محاوره اي هشدار و همچنين يک Infobar را دريافت خواهيد نمود. چيزي که شما عملاً در يک سند مي بينيد که درباره ي مشکلات احتمالي نمايش آن هشدار مي دهد، بر حسب مرورگر مورد استفاده تان و همچنين خود سند متغير خواهد بود. در اينجا ما نتوانستيم توضيحات داخل Spreadsheet را مشاهده کنيم، اما ساير اطلاعات قابل دسترسي بودند.

15 ويژگي نرم افزارهاي کاربردي Microsoft Office Web

9- فولدر اشتراکي SkyDrive
 

يکي از مزاياي بزرگ در اختيار داشتن يک نرم افزار کاربردي Web بجاي يک نرم افزار کاربردي دسک تاپ، اين است که شما مي توانيد از آن بر روي هر کامپيوتري استفاده کنيد. مزيت بعدي اين است که شما مي توانيد اسناد خود را به آساني به اشتراک گذاشته و با ساير دوستان خود مستقيماً در يک سند به همکاري بپردازيد (بجاي آنکه مجبور باشيد فايل مورد نظر را دائماً براي يکديگر ارسال نمائيد). نرم افزارهاي کاربردي Office Web از ويژگيهاي اشتراک گذاري فايل که از قبل در SkyDrive وجود داشته اند استفاده مي کنند و اين بدان معني است که شما مي توانيد يک فولدر را به اشتراک بگذاريد، اما اين موضوع در مورد يک فايل مجزا صادق نخواهد بود (حداقل در اين نسخه). اگر يک فولدر فرعي در فولدري که به اشتراک مي گذاريد وجود داشته باشد، فايلهاي داخل آن نيز به اشتراک گذاشته خواهند شد. خبر خوب اين است که گزينه هاي اشتراک گذاري بسيار انعطاف پذير هستند. براي مثال، شما مي توانيد دسترسي به يک سند را براي تمام دنيا باز گذاشته، آن را به افرادي که در شبکه ي Live شما هستند محدود کرده و يا افراد مشخصي را بطور جداگانه انتخاب نمائيد (بر اساس آدرس eMail).

15 ويژگي نرم افزارهاي کاربردي Microsoft Office Web

10- Excel: ويرايشگرهاي متعدد
 

Excel Web در حال حاضر تنها نرم افزار کاربردي Office Web با ويژگيهاي همکاري است و در حاليکه به اشتراک گذاشتن اسناد و اعمال تغييرات در آنها بسيار آسان خواهد بود، اما مديريت آنچه که جريان دارد به همان اندازه ساده نيست. منوي pop-up در پائين صفحه، آدرسهاي email تمام افرادي که مشغول کار بر روي سند هستند را نشان مي دهد، اما به شما اجازه نمي دهد که با آنها از طريق email يا Instant IM Message ارتباط داشته باشيد. هنگاميکه يک نفر تغييري را اعمال مي کند، عبارت Working در نوار وضعيت ظاهر مي گردد و اين تنها نشانه اي خواهد بود که به شما اطلاع مي دهد فردي تصميم به تغيير بخشي از سند گرفته است. شما در اينجا مرزبندي هاي رنگي که در يک صفحه گسترده ي Google Docs وجود دارند را مشاهده نخواهيد کرد، بنابراين نمي دانيد که بايد از کدام سلولها اجتناب نمائيد. در واقع شما بايد از قبل تصميم بگيريد که چه کسي در حال چه کاري است، در غير اينصورت احتمالاً در همان محلي به تايپ خواهيد پرداخت که يکي از همکاران شما مشغول تغيير آن مي باشد. همچنين، هنگاميکه شما ويرايشگرهاي متعددي داريد، به گزينه هاي Undo و Redo دسترسي نخواهيد داشت.

15 ويژگي نرم افزارهاي کاربردي Microsoft Office Web

11- Snapshot در Excel
 

کليد Office يک شاخص خوب از مراحل مختلف توسعه ي نرم افزارهاي کاربردي Office Web (و تغييراتي که بر روي چيزي تحت عنوان منوي Backstage در نرم افزارهاي دسک تاپ Office اعمال مي شوند) به حساب مي آيد. در نرم افزارهاي کاربردي Word Web و PowerPoint Web اين کليد با برچسب «File» مشخص شده و اين همان چيزي است که ما در نسخه ي بتاي Office 2010 خواهيم ديد. در نرم افزار کاربردي Excel Web، اين هنوز داراي لوگوي آفيس است (همانند پيش نمايش فني Office 2010). در Word Web، منو به شما اجازه مي دهد تا فايل را
در يک کپي کامل از Word باز کرده، سند را چاپ نموده، آن را بسته و يا Feedback خود درباره ي Word Web را ارسال کنيد. در PowerPoint Web نيز اين منو به شما اجازه مي دهد تا سند را در PowerPoint باز کرده، آن را بسته و Feedback خود را ارسال نمائيد. اما بجاي چاپ، شما مي توانيد يک توضيح در مورد اينکه چرا يک کليد Save در اين نرم افزار کاربردي وجود ندارد را مشاهده کنيد (زيرا فايلها بطور خودکار همزمان با کار شما ذخيره سازي مي شوند). Excel داراي اکثر گزينه ها نظير روشهاي مختلف تهيه ي يک کپي از صفحه گسترده مي باشد.

15 ويژگي نرم افزارهاي کاربردي Microsoft Office Web

12- PowerPoint: اضافه کردن يک تصوير
 

ريبون PowerPoint در عين حال تا حدودي خلوت به نظر مي رسد، اما هنگاميکه ايجاد اسلايدهاي جديد و اضافه کردن مضمون را آغاز مي نمائيد، ويژگيهاي پيشرفته اي را در آن خواهيد يافت. شما مي توانيد يک اسلايد جديد را اضافه نموده و يا يک اسلايد موجود را کپي کنيد (گرچه صرفاً براي دريافت پس زمينه نيازي به کپي کردن يک اسلايد نخواهيد داشت، زيرا بطور خودکار اعمال مي شود). اگر قرار است يک Presentation را گرفته و آن را کوتاه کنيد، مي توانيد بجاي حذف کردن دائمي اسلايدها آنها را مخفي نمائيد. شما نمي توانيد يک نمودار را طراحي کرده و يا نموداري را به پروژه ي خود اضافه نمائيد (و يا حتي يک نمودار موجود را ويرايش کنيد)، اما اگر الگوي اسلايد جديدي که انتخاب مي کنيد داراي يک Placeholder مضمون باشد، مي توانيد يک تصوير را به آن اضافه نموده (تصوير را از کامپيوترتان Upload کرده و يا از يک صفحه ي وب ديگر کپي نمائيد) و يا يک دياگرام SmartArt را ايجاد کنيد.

15 ويژگي نرم افزارهاي کاربردي Microsoft Office Web

13- PowerPoint: Picture Styles
 

در حاليکه شما تنها کسري از ابزارهاي طراحي معمولي PowerPoint را در اختيار داريد، ويژگيهاي موجود داراي سطح مشابهي از پيشرفتگي نمونه هاي پياده سازي شده در نسخه ي دسک تاپ PowerPoint مي باشند.
اگر يک تصوير را در پروژه ي خود درج (Insert) کنيد، مي توانيد Picture Style مورد نظر خود را از يک دامنه ي مشابه با نسخه ي دسک تاپ انتخاب نمائيد، با حاشيه ها و برشهاي زيبا و حتي يک انعکاس از تصوير در زير آن. به اين ترتيب، صفحه هائي که به يک Presentation اضافه مي کنيد مي توانيد داراي همان ظاهري باشند که در نسخه ي کامل PowerPoint قابل ايجاد است.

15 ويژگي نرم افزارهاي کاربردي Microsoft Office Web

14- PowerPoint: Smart Art
 

دياگرامهاي SmartArt که مي توانيد آنها را به PowerPoint Web اضافه کنيد (آنها در نرم افزار کاربردي Word Web نيز قابل دسترسي خواهند بود)، تقريباً داراي همان گزينه هاي ابزارهاي SmartArt در نرم افزارهاي کاربردي دسک تاپ Office 2010 هستند. شما مي توانيد يک دياگرام را انتخاب کرده و جزئيات خودتان را در آن تايپ نمائيد و يا مي توانيد تصميم بگيريد که چه عناصري را مي خواهيد و در مورد نحوه ي سازماندهي آنها تصميم گيري کنيد. شما مي توانيد به يک Diagram Style ديگر سوئيچ نموده و هنگاميکه نمونه ي مورد نظر خود را يافتيد، مي توانيد انتخاب خود را از ميان ترکيبهاي مختلف رنگ ها و سايه ها انجام داده و چند Design Style از پيش تعريف شده را امتحان کنيد که جلوه هاي 3 بعدي بر روي عناصر مشخص و يا کل دياگرام را در بر مي گيرند.
آوردن اين نوع طراحي ساده اما قدرتمند به يک نرم افزار کاربردي Web يک قدم بزرگ به سمت جلو به حساب مي آيد. تعداد گزينه هائي که در اينجا براي تغيير اقلام مختلف در اختيار شما قرار مي گيرند کمتر از نمونه هاي مشابه در نرم افزارهاي کاربردي دسک تاپ است که در آنها شما مي توانيد رنگ عناصر مجزاي دياگرام را تغيير داده و يا از يک شيب رنگ يا تصوير بعنوان رنگ پر کننده استفاده نمائيد. اما بايد بپذيريم که نمايش جعبه هاي محاوره اي و منوهاي شناور متعدد در يک مرورگر وب بسيار دشوار خواهد بود. مايکروسافت هنوز نرم افزارهاي کاربردي Office Web را بعنوان ابزارهاي سبک شده اي براي استفاده در هنگام مسافرت و يا ابزارهاي ساده تري براي مصرف کنندگان عام در نظر مي گيرد، اما با در نظر گرفتن موفقيت ساير نرم افزارهاي کاربردي ابتدائي وب، شايد سپردن کنترلهاي دقيق و جزئي به نرم افزارهاي کاربردي قدرتمندتر دسک تاپ، بهترين روش ممکن باشد.

15 ويژگي نرم افزارهاي کاربردي Microsoft Office Web

15- Timeout Refresh
 

هنگاميکه شما مشغول کار در نرم افزارهاي کاربردي Office Web هستيد، برگه ي مرورگري که باز کرده ايد داراي يک اتصال زنده با سرويس Windows Live است. ماداميکه شما بر روي سند خود کار مي کنيد، اين اتصال باز مي ماند و تغييراتي که اعمال مي نمائيد در پشت صحنه ذخيره سازي مي شوند (گرچه براي حصول اطمينان بهتر است سند را از ريبون و يا منوي Office ببنديد، نه صرفاً با بستن برگه ي مرورگر خود). اگر برگه را براي مدتي بدون اعمال هيچ تغييري باز بگذاريد، ارتباط با Windows Live بسته خواهد شد و شما چنين هشداري را دريافت مي کنيد. کليک بر روي Refresh معمولاً باعث مي گردد که سند شما بطور معمولي باز شود، ولي ما در مواقعي که سند را براي مدت طولاني باز گذاشته بوديم با خطاهائي در اين بخش مواجه شديم. اگر بر روي Close کليک نمائيد، نرم افزار کاربردي Office Web هر تغيير ذخيره سازي نشده اي را ذخيره کرده و برگه ي مربوطه را مي بندد، اما اينکار بيشتر از چيزي که انتظار داريد طول خواهد کشيد.
به اين ترتيب مي توان با قطعيت گفت که نرم افزارهاي کاربردي Office Web قطعاً يک پيش نمايش از چيزي هستند که نهايتاً عرضه خواهد شد. مطمئناً شما مي توانيد از آنها براي بررسي فايلها و يا اعمال تغييرات ابتدائي استفاده کنيد (مثلاً در سفرهاي کاري خود)، اما هنوز ويژگيهاي کمتري را در مقايسه با Google Docs بدست مي آوريد و عملاً امکان هيچ مقايسه اي با هيچيک از نسخه هاي مجموعه ي دسک تاپ Office وجود ندارد.

15 ويژگي نرم افزارهاي کاربردي Microsoft Office Web

منبع:ماهنامه ي کامپيوتري بزرگراه رايانه، شماره ي 125.




 

نسخه چاپی