زواياي فراموش شده خانه شما

زواياي فراموش شده خانه شما
زواياي فراموش شده خانه شما


 





 
1-چيدمان مبلمان و لوازم خانه را تغيير دهيد: مبلمان را از کنار ديوار برداشته وسعي کنيد آنها را در زواياي جديدتر و گيراتري بچينيد؛ مثلاً قرار دادن کاناپه به صورت مورب دريک اتاق نشيمن باريک باعث مي شود که اتاق وسيع تر نشان داده شود.
2-يک ديوار را رنگ کنيد: يکي از ديوارهاي مهم خانه که در معرض توجه نيز هست را به رنگ دلخواهتان رنگ کنيد. تابلوها ولوازم تزييني متفاوت از آن آويزان کنيد و مبل جديد و زيبايي در آن قسمت قرار دهيد (البته دقت داشته باشيد که رنگ آن با ساير لوازم خانه هماهنگ باشد.)
3-از گل و گايه استفاده کنيد: گل وگياه مي تواند حال وهواي تازه اي به خانه بياورد. اگر علاقه اي به رسيدگي به گل وگياه نداريد، مي توانيد از گل ها و درختچه هاي مصنوعي استفاده کنيد. کيفيت گل هاي مصنوعي هم آن قدر خوب شده که به سختي مي توان آنها را از گل هاي طبيعي تشخيص داد.
4-يک قاليچه محلي در نقطه اي بيندازيد: قاليچه هاي محلي کفپوش هاي بسيار خوبي براي اتاق هاي گفت وگو و نشيمن به شمار مي روند. قاليچه اي متناسب با اسباب و لوازم اتاق انتخاب کنيد و آن را پايين ميز بيندازيد.
5-تابلو وآينه از ديوارها آويزان کنيد: تابلوهايي آويزان کنيد که شخصيت و روحيه شما را منعکس کنند. سعي کنيد از قاب هاي تزييني تر وزيباتر استفاده کنيد.
هنگام آويزان کردن دقت کنيد که تابلو از هر قسمت خانه قابل مشاهده وگيرا باشد.

زواياي فراموش شده خانه شما

6-مجسمه ها را دريک جا جمع کنيد:
مجسمه ها و پيکره هاي کوچک و مرتبط با هم را در قسمتي از خانه که مورد توجه است کنار هم قرار دهيد. اين مجسمه ها را به صورت هاي فانتزي و متنوع بچينيد.
7-از کوسن هاي تزييني استفاده کنيد:
اين بالشتک ها و کوسن هاي تزييني به سادگي رنگ و بوي جديدي به خانه داده و مبلمان منزل را نيز با شکوه تر جلوه مي دهند.
8-لامپ ها و لوسترها راعوض کنيد:
لوسترها و لامپ ها جزء وسايلي هستند که خيلي زود بر بيننده آشکار مي کنند سبک چيدمان خانه تان قديمي است يا جديد.
به دنبال لوسترهايي باشيد که جديدتر و فانتزي تر بوده وضمناً با لوازم و رنگبندي خانه تان نيز هماهنگ باشند.
9-لحاف ها و رواندازها: اينها نيز مثل کوسن هاي تزييني، به اتاقتان رنگ مي دهند. اين رواندازها و روتختي ها در جنس ها و رنگ هاي مختلف موجود مي باشند، پس با توجه به روحيه و سليقه خود زيباترين را انتخاب کنيد.
10-لوازم اضافي را از جلوي ديد برداريد: وسايل و لوازم اضافي باعث از بين رفتن جلوه اتاق مي شوند؛ براي برگه ها ،اسباب بازي هاي بچه ها و ساير اسباب و وسايلي که شکل اتاق را برهم مي زنند، جاي مخصوصي تدارک ببينيد.
منبع:نشریه ی ایرانیان ش 34




 

نسخه چاپی