زيبايي با صداي موج

زيبايي با صداي موج
زيبايي با صداي موج


 

نويسنده: محبوب اربابي




 
با استفاده از اجزاي طبيعت در دکوراسيون خانه تان حس وحال خوبي به فضاي خانه ببخشيد
تابستان است و فصل سفر و گردش. اهل هنر خوش ذوق هم که معمولاً از هيچ فرصتي براي پرداختن به کارهاي هنري به خصوص هنرهاي دستي نمي گذرند و حتي اگر در طول سفر و تعطيلات هم زماني براي انجام اين قبيل کارها پيدا نکنند، دائم به فکر جمع آوري اجزا و لوازمي هستند که از آنها در کار هنري مورد علاقه شان مي توانند استفاده کنند، در نتيجه تابستان وسفر به طبيعت هم از جمله فرصت هاي ناب براي آنها محسوب مي شود؛ به عنوان مثال امکان ندارد کسي اهل کارهاي هنري دستي باشد و بدون جمع کردن انواع و اقسام صدف ها از کنار دريا- به خصوص درياي جنوب کشور- به شهر خود برگردد. اگر شما هم در سفر به شهرهاي مجاور دريا با کيسه اي پر از اين صدف ها به خانه برگشته ايد و حالا ايده خاصي براي کاربرد آنها نداريد، به پيشنهادهاي ما نيم نگاهي بيندازيد، شايد براي شما هم مناسب باشد. با اين کار خاطرات خوش آن سفر هميشه مقابل چشمان شما زنده خواهند ماند.

مواد و لوازم مورد نياز
 

-صدف؛ در شکل ها و انواع و اندازه هاي مختلف
-چسب حرارتي، کاغذ سفيد، پرگار، ماژيک، مداد يا خودکار
-کاسه بلور، شمعدان وارمري، شمعدان چوبي يا هر وسيله مورد نظر براي تزئين با صدف
-شمع قلمي يا شمع وارمر

کاسه صدفي
 

اگر دوست داريد کاسه اي با شکل و شمايل صدف براي سروخوراکي ها و تنقلات روي ميز ياحتي به عنوان تزئين براي گل هاي خشک معطر آماده کنيد، کافي است يک کاسه بلوري يا حتي پلاستيکي تهيه کرده و با صدف هاي موجود شروع به روکش کردن آن کنيد. براي اينکه اين کار را راحت تر انجام دهيد، طبق مراحل زير عمل کنيد.

روش کار
 

1-يک عدد کاسه بلوري آماده کرده و با توجه به قطر دهانه آن، با پرگار يا با برگرداندن کاسه روي کاغذ، دايره اي رسم کنيد، سپس دور دايره را با قيچي ببريد. دايره را با تا کردن هاي متوالي به هشت قسمت مساوي تقسيم کنيد.
2-روي خط هر تا، با مداد يا خودکار خط بکشيد، در واقع اين يعني اينکه شما به اين ترتيب چهار قطر براي دايره ترسيم مي کنيد که با تلاقي آنها، دايره به هشت قسمت مساوي تقسيم مي شود. سپس دايره کاغذي را روي دهانه کاسه قرار داده و امتداد هر قطر را روي ديواره کاسه با ماژيک يا هر ابزار ديگري خط بکشيد. اين کار را براي اين انجام مي دهيد که چسباندن صدف ها و فاصله آنها از هم روي ديواره کاسه با نظم وترتيب انجام شود.
3-حالا قسمت پايه صدف ها را به چسب حرارتي آغشته کرده و شروع به چسباندن آنها روي ديواره کاسه، آن هم در محدوده هايي که به وسيله خط ها مشخص شده است، کنيد. شما حتي مي توانيد صدف ها را با توجه به فرم و شکل هايي که دارند، روي همديگرهم بچسبانيد.

نور پردازي با تزئين صدف
 

اگر شمعدان شيشه اي مخصوص وارمر داريد با چسباندن چند عدد صدف دور تا دور ديواره شمعدان، آن را به صورتي زيبا تزئين کنيد. براي چسباندن صدف ها از چسب حرارتي استفاده کنيد. همين کار را مي توانيد براي تزئين پايه شمعدان هاي چوبي هم انجام دهيد؛ البته نتيجه بستگي به نوع صدف هاي موجود و همچنين نحوه چيدمان آنها روي پايه شمعدان هم دارد. شما حتي مي توانيد شمعدان چوبي يا فلزي تان را ابتدا با رنگ آکريليک يا روغني به رنگ دلخواه درآورده و سپس با صدف ها تزئين کنيد. اگر صدف هاي انتخابي رنگ روشن دارند، روي سطح تيره تر جلوه بيشتري خواهند داشت.

يک تکه خلاقيت
 

حتماً که نبايد ظرف خاصي را براي تزئين با صدف ها اختصاص دهيد، شما مي توانيد از لوازم و وسايل دور ريختني و حتي بازيافتي براي اين منظور استفاده کنيد؛ به عنوان نمونه همان طور که در تصوير مي بينيد، ظرف اصلي اين شکلات خوري يک قوطي کنسرو تن ماهي يا ذرت معمولي است که بعد از خالي کردن محتويات آن و شست وشو با آب و مواد شوينده مي توانيد آن را با اسپري طلايي يا حتي نقره اي رنگ آميزي کرده، سپس با چسباندن صدف هاي مختلف ديواره بيروني آن را تزئين کنيد. حالا داخل کنسرو پوشيده شده از صدف را از شکلات، شيريني يا هر تنقلات ديگر مورد علاقه تان پر کنيد.
منبع:نشريه همشهري مثبت، شماره مسلسل 182.




 

نسخه چاپی