رنگ ها و نورهاي شادي بخش

 رنگ ها و نورهاي شادي بخش
رنگ ها و نورهاي شادي بخش


 





 
اين پلان متناسب با سليقه صاحب خانه هاي جوان طراحي شده است. رنگ آميزي شاد و فانتزي و تركيب رنگ زيبا در اتاق ها و قسمت هاي مختلف خانه توانسته دكوراسيون اين پلان كوچك را زيبا و چشم نواز كند. دو نكته مهم كه در طراحي اين پلان به چشم مي خورد، هماهنگي در رنگ آميزي قسمت هاي مختلف خانه و نورپردازي است كه مكمل مناسبي براي رنگ هاي به كار رفته در دكوراسيون محسوب مي شود. بنابراين رنگ و نور دو عامل مهم و تاثير گذار در اين پلان 81 متري است.
متراژ كل: 81،4 متر مربع
متراژ راهروي هال: 2،8 مترمربع
متراژ اتاق نشيمن: 19،9مترمربع
متراژ اتاق خواب: 12،3مترمربع
متراژ اتاق نوجوان: 18،8 مترمربع
متراژ سرويس بهداشتي: 6،5 مترمربع
متراژ رخت كن: 3 متر ربع
متراژ بالكن:2مترمربع
همانطور كه در تصوير آشپزخانه اين پلان مشاهده مي كنيد، استفاده از چوب گردويي رنگ در كنار سراميك هاي روشن جلوه رسمي و شيكي در آشپزخانه ايجاد كرده است. از طرفي براي سطح ميز و فرورفتگي سقف، رنگ سرخابي سير در نظر گرفته شده كه به شكل با سليقه اي با لوسترهاي تزئيني هماهنگ شده است. وجود اين رنگ شاد به فضا روح بخشيده و در عين رسمي بودن جلوه اي اسپرت به وجود آورده است.

 رنگ ها و نورهاي شادي بخش

اتاق نشيمن نسبتا كم عرض و با چيدماني بسيار ساده است؛ اين سادگي باعث شده جلوه اي شيك و زيبا ايجاد شود. اگر دقت كنيد تكنيك خطوط افقي و عمودي كه خطوطي ساده هستند، در اتاق نشيمن به وضوح ديده مي شود.

 رنگ ها و نورهاي شادي بخش

اتاق خواب نوجوان نيز در اين پلان متراژ و عرض كمي دارد كه با استفاده از خطوط افقي و عمودي، به كاربردن رنگ هاي روشن و شاد و بهره گيري از حداكثر نور طبيعي، به خوبي توانسته است چيدماني متفاوت و شاد در اين اتاق اجرا كند. اين كار باعث شده است كه اتاق بزرگتر و دلبازتر به نظر آيد.

 رنگ ها و نورهاي شادي بخش

 رنگ ها و نورهاي شادي بخش

در سرويس بهداشتي اين پلان نيز سادگي و ظرافت حرف اول را مي زند. تركيب رنگي سفيد و قهوه اي تيره در كنار سراميك هاي روشن بهترين حالت براي اين سرويس بهداشتي كوچك و نقلي است.

 رنگ ها و نورهاي شادي بخش

 رنگ ها و نورهاي شادي بخش

نكته طراحي اتاق خواب نيز رنگ و نورپردازي آن است. تركيب رنگي صورتي سير و قهوه اي تيره، جلوه اي شيك و در عين حال رمانتيك به اتاق خواب بخشيده است. در اتاق خواب حداكثر استفاده از نور طبيعي شده و به همين دليل پرده فقط جلوه تزئيني دارد. هم چنين به كار بردن هالوژن هاي متعدد، به عنوان مكملي براي رنگ آميزي اين اتاق به حساب مي آيد كه جلوه دكوراسيون را چشمگيرتر كرده است.
منبع:نشريه منزل، ش 20




 

نسخه چاپی