تابلويي با نماي روبه رو

تابلويي با نماي روبه رو
تابلويي با نماي روبه رو


 

نويسنده: مريم صحبتي(طراح و دكوراتور)



 


 

آينه ها يكي از مهم ترين عناصر در دكوراسيون هستند كه در اندازه ها و اشكال متنوع تاثير بسيار زيادي بر محيط مي گذارند. آن ها مي توانند نورهاي خارجي و نور لامپ ها را منعكس كنند يا بازتابي از مناظر و رنگ هاي زيبا را در خانه به وجود آورند. اما به ياد داشته باشيد همانطور كه نصب و استفاده درست از آينه ها تاثير مثبتي بر فضا دارد، استفاده نابه جا از آن ها هم انرژي منفي در محيط ايجاد مي كند. پس اگر مي خواهيد جلوه خانه تان را با آينه ها بيشتر كنيد اين مطلب را بخوانيد.
*اگر آينه ها در جاي مناسب و در معرض نور طبيعي نصب شوند اين احساس را در افراد به وجود مي آورند كه فضا بزرگ تر شده است.
*آينه ها را مي توان در انواع قاب هاي چوبي و غير چوبي و به رنگ هاي برنزي، طلايي و نقره اي تقريبا در هر فضايي مورد استفاده قرار داد. البته در اين ميان آينه هاي بدون قاب و ساده هم طرفداران زيادي دارد زيرا آن ها را مي توان در هر دكوراسيوني به كار برد و در ضمن قيمت مناسب تري نسبت به آينه هاي قاب شده دارند. براي جلوگيري از سادگي هم مي توان دور تا دور آن ها را به صورت اريب در آورد.
*سبك و مدل هر آينه بستگي به اندازه، رنگ و جزئيات قاب دور آن دارد. اگر مي خواهيد چهره اي لوكس به فضاي خود بدهيد و تمايلي هم به اضافه كردن لوازم چوبي نداريد، بهترين راه استفاده از يك آينه با قابي تزئيني و غير چوبي است.

تابلويي با نماي روبه رو

*با نصب آينه به جاي تابلو در بالاي بوفه يا نزديك ميز ناهارخوري، درخشندگي خاصي به محيط خواهيد بخشيد.
علاوه بر اين، قرار دادن يك جفت آباژور، شمعدان يا شمع تزئيني در دو طرف آينه روي بوفه فضايي گرم و دلچسب ايجاد مي كند.
*هميشه با آينه ها مانند تابلوها برخورد كنيد، زيرا آينه ها هم تصاويري را منعكس مي كنند كه روبرويشان قرار دارند. با گذاشتن يك جسم با قابليت هاي دكوراتيو بالا در جلوي آينه مي توانيد حالت سه بعدي جسم را تقويت كنيد. هم چنين قرار دادن يك كمد دكوري خانوادگي و قديمي در مقابل آينه اي آنتيك شده هم مي تواند فضاي بسيار جالبي ايجاد كند.
*آينه ها و شيشه هايي كه به اشكال مختلف و زيبا هستند اگر چه نسبت به آينه ها و شيشه هاي معمولي گرانترند، ولي چون جزئيات و ظرافت بيشتري دارند تاثيرشان در ايجاد فضاي لوكس هم بيشتر خواهد بود. بنابراين اگر قصد ايجاد فضايي مجلل و با شكوه داريد در تهيه آينه هاي گران قيمت ترديد نكنيد.
*آينه هاي گرد نيز در دكوراسيون داخلي از اين جهت اهميت دارند كه نرمي و لطافت خاصي در فضاهاي خطي و مدرن امروزي ايجاد مي كنند.

آينه هاي قدي
 

امروزه در دكوراسيون داخلي آينه هاي خيلي بزرگ مورد توجه قرار گرفته اند زيرا با نصب آن ها روي ديوار اين حس در افراد ايجاد مي شود كه فضا در پشت آينه هم امتداد پيدا كرده است، اين راهكار براي فضاهاي كوچك بسيار موثر است.
- بهترين راه استفاده از اين آينه ها، نصب آينه هاي قدي در انتهاي راهرويي بلند است. اين كار، اين حس را در ما بوجود مي آورد كه در آن انتها دري وجود دارد كه به اتاقي ديگر باز مي شود.
- كاربرد ديگر اين آينه ها نصب آن ها روي ديوار خالي در اتاق نشيمن است كه با قرار دادن يك كنسول كوچك و يك آباژور در جلوي آن مي توانيد يك اثر هنري چشمگير ايجاد كنيد.
- به ياد داشته باشيد كه يك آينه قدي بايد حدود 90 در 200 سانتي متر يا بزرگتر باشد.

تابلويي با نماي روبه رو

در استفاده از آينه ها چند نكته مهم را بايد مد نظر قرار دهيد:
 

*اگر مي خواهيد آينه را بالاي شومينه نصب كنيد، دقت داشته باشيد كه انعكاس آن سقف يا ديوار خالي نباشد.
*آينه ها هنگامي كه در ارتفاع پايين (نزديك به وسط شومينه) نصب مي شوند، نسبت به زماني كه در ارتفاع بالا قرار گرفته اند زيباتر به نظر مي رسند. در صورت امكان ارتفاع ديد را در نصب آينه ها انتخاب كنيد.
*علاوه بر سقف و ديوار خالي، هيچ آينه اي نبايد منعكس كننده درهاي ورودي آشپزخانه، دستشويي و حمام باشد.
*اگر اندازه آينه اي را كه براي نصب در نظر گرفته ايد معادل نصف سطح زيرش باشد، كوچك است و مناسب نيست. بنابراين هميشه آينه اي را انتخاب كنيد كه تقريبا دو سوم سطح زير خود را بپوشاند.
* سعي كنيد آينه را حدود 15 سانتي متر بالاي سطح زيرينش نصب كنيد.
*اندازه قابي كه براي آينه انتخاب مي كنيد بسيار مهم است. آينه بزرگتر، قاب پهن تر مي طلبد، براي مثال اگر آينه شما ابعادي معادل 90 در 100 سانتي متر دارد، قاب 10 سانتي متر برايش مناسب است.
*رنگ قاب آينه بايد با ديگر رنگ هاي اطراف آن همخواني داشته باشد؛ مثلا اگر شما در طرفين آينه دو شمعدان ديوار كوب به رنگ برنز داريد، قاب آينه هم بايد رنگ يكساني با آن ها داشته باشد.
منبع:نشريه منزل، ش 20




 

نسخه چاپی