ده کلید خوشبختی

ده کلید خوشبختی


 

نویسنده: رضا مقدادی
 
مطمئناً هر شخصی دوست دارد نیمه ی گمشده اش را پیدا کند و زندگی مشترک سعادتمندی را تشکیل دهد.
اما آیا شما به عنوان یک زن می توانید کاری کنید که همه ی آن شادی و خوشبختی را که منتظرش هستید از طرف همسرتان به شما هدیه شود؟ پاسخ مثبت است و راه حل های آن بسیار ساده هستند. نکته هایی خیلی کوچک که هیچ هزینه یی برای تان در بر نخواهد داشت و در آخر آن سعادتی را که از مرد زندگی تان می خواهید برای تان به ارمغان خواهد آورد. در زیر به ده کلید خوشبختی اشاره می کنیم:

1. اجازه دهید به شما اعتماد کند
 

او باید بفهمد که می تواند همه چیز را با شما در میان بگذارد و هر چه بیشتر به شما بگوید، تعهدش به شما بیشتر خواهد شد، به عنوان مثال اگر به شما گفت که نگران از دست دادن شغلش است، فقط گوش دهید و به او بفهمانید که حتی اگر کارش را هم از دست دهد باز هم دوستش دارید. وقت برای نصیحت کردن بعدها پیش خواهد آمد، اما در آن لحظه مطمئناً به تنها چیزی که نیاز ندارد نصیحت است. او فقط به شما نیاز دارد.

2. نشان دهید او را فقط به خاطر خودش دوست دارید
 

در ابتدای رابطه، سعی نکنید اصول دین از او بپرسید!از سوالاتی مثل«چقدر درآمد داری؟»، «آیا دانشگاه رفته ای؟»،«کی و کجا ازدواج کردی؟»، «چرا جدا شدی؟»، «کار پدر و مادرت چیست؟» و... خودداری کنید.
این سؤالات نشان می دهد که شما قصد ارزیابی او را دارید تا ببینید فرد مناسبی برای ازدواج هست یا نه. یادتان باشد، حتی اگر بعدها بفهمید که یک میلیاردر است، لازم است که حس کند او را به خاطر خودش می خواهید. در عوض از او در مورد احساسش نسبت به مسایل مختلف و علایقش سوال کنید. اگر به شما گفت که اخیراً یک پاداش خیلی عالی دریافت کرده، در مورد هیجان انگیز بودن آن تجربه با او حرف بزنید و از آن تجربه در کنار او لذت ببرید.

3. طبیعی رفتار کنید
 

اگر طرف تان می گوید به موسیقی پاپ علاقه دارد و اسم خواننده هایی را که هیچ وقت نشنیده بودید به زبان آورد، به هیچ وجه تظاهر نکنید که آن ها را می شناسید و دوست شان دارید و خیلی راحت بگویید که هیچ چیز از آن سبک موسیقی نمی دانید!وقتی شما خودتان باشید، او هم تشویق می شود که در حضور شما خودش باشد و تظاهر نکند. هیچ وقت برای گفتن یک دروغ خودتان را تحت فشار قرار ندهید.

4. بگذارید آزادیش را حفظ کند
 

با این که شما به عنوان یک زن به رابطه ی جدید طوری فکر می کنید که قرار است زندگی تان را تغییر دهد، مرد شما فقط به حفظ وضعیت قبلی خود فکر می کند. شما به خریدن یک خانه ی جدید، بچه دار شدن، عوض کردن کارتان و ... فکر می کنید، در حالی که او مصر است برنامه های قبلی خود را حفظ کند و تا حد امکان در آن تغییری ایجاد نکند. برای او این ثبات به معنای امنیت است. اگر سعی کنید زندگی او را به سرعت تغییر دهید، احساس خواهد کرد که مردانگی اش هم خواهد رفت و احساس تهدید خواهد کرد.باید به او نشان دهید که نمی خواهید همه چیز را از او بگیرید.

5. اجازه ندهید زیاد برای تان خرج کند
 

اگر اجازه بدهید این کار را بکند، یک روز صبح از خواب بیدار می شود و از خودش می پرسد:«من دارم با خودم چه کار می کنم؟»شاید در ابتدای رابطه بخواهد با کمک های بی دریغش مردانگی اش را به شما نشان دهد و شما هم احساس کنید کسی مراقب تان است، اما اجازه ندهید خیلی پیش برود. مرد شما نباید حس کند که بودن با شما خیلی برایش هزینه دارد. از او نخواهید به رستوران های شیک و گران بروید، چون با این کار برای او آسان تر خواهد بود که ترک تان کند و زن جدیدی برای خود پیدا کند. حتی سعی کنید خیلی وقتها شما حساب کنید یا بخواهید که برای شام میهمان شما باشد.

6. هیچ وقت حسادت او را تحریک نکنید
 

درست است که از قدیم می گویند که برای جلب نظر یک مرد باید حسادتش را تحریک کنید، اما برعکس آن صحت دارد. مردها به خاطر غیرت و مردانگی خود در مورد مسایل وفاداری بسیار حساس هستند و اکثر آن ها حتی برخلاف گفته های خودشان در مورد مطلوبیت شخصیتی و ظاهر خود تردید دارند. مرد شما اگر بفهمد شما کاملا به او وفادار هستید بیشتر به شما متعهد خواهد شد. پس در حضور او به هیچ وجه با مردی به صورت زننده حرف نزنید و اگر قبلاً مردی را دوست داشته اید و ترکش کرده اید به او نگویید، چون ممکن است فکر کند او را هم ترک خواهید کرد.

7. به وفاداری جنسی اصرار داشته باشید
 

بعضی خانم ها فکر می کنند که اگر در مورد وفاداری جنسی صحبت کنند مردشان عصبانی شود، در این باره هم درست برعکس آن صحت دارد. مردها دوست دارند که شما فقط او را بخواهید.اگر چنین چیزی را از او طلب کنید احساس امنیت و آرامش خواهد کرد و این احساس به او دست خواهد داد که می خواهید به او وفادار باشید.

8. کمک کنید دوست داشتن شما را تصدیق کند
 

مردان به خاطر حس مردانگی شان می ترسند که جلوی کسی اقرار کنند که چقدر به شما نیاز دارند، اما این ایراد آن ها نیست. یک مرد هیچ وقت ابراز آزادانه ی احساساتش را تمرین نکرده است و شما باید اجازه دهید این کار را بکند. رمز کار این است که از او چیزی بخواهید و بعد از یک مدت اصرار کنید که به شما بگوید که دوست تان دارد. حتی اگر با هم ازدواج کنید هم ممکن است از بیان این جمله سر باز زند. شما باید به او نشان دهید که نیاز دارید این جمله را به زبان بیاورد، یادتان باشد فقط بعد از این که این جمله را آزادانه به زبان آورد واقعاً دوستتان خواهد داشت. وقتی این جمله را به زبان آورد، پس عشقش را پذیرفته و آن را بخشی از واقعیت زندگی خود می داند.

9. از او بخواهید که شما را به دیگران معرفی کند
 

این کار یکی از اصلی ترین پایه های متعهد شدن است. مردی که شما را وارد خانواده اش نکند، مطمئن باشید که قصد ازدواج با شما را ندارد. او باید شما را کنار خانواده اش ببیند تا بتواند به شما به چشم همسر نگاه کند.

10. از ارایه آنچه بیش از حد توان شماست خودداری کنید
 

اگر از شرایطی خاص خوش تان می آید حتماً آن را مطرح کنید و سهم تان را از این رابطه بگیرید. اگر آنچه که می خواهید را از رابطه نمی گیرید و به همین دلیل افسرده و عصبانی هستید، اصلاً عادلانه نیست و باید آن را با مردتان در میان بگذارید.
یادتان باشد هیچ رابطه ی خوبی آسان به دست نمی آید، اما دلیلی هم ندارد که رابطه ی شما بهترین نشود!
 

منبع: نشریه 7 روز زندگی، شماره 116



 

نسخه چاپی