پیام تاریخی

پیام تاریخی
پیام تاریخی


 






 

پيام حضرت امام خميني (ره) به مناسبت حادثه هفتم تير1360
 

بسم الله الرحمن الرحيم
انا لله و انا اليه راجعون
ملتي كه براي اقامه ي عدل اسلامي و اجراي احكام قرآن مجيد و كوتاه كردن دست جنايتكاران ابر قدرت و زيستن با استقلال و آزادي قيام نموده است خود را براي شهادت و شهيد دادن آماده نموده است و به خود باكي راه نمي دهد كه دست جنايت ابرقدرت ها ازآستين مشتي جنايتكار حرفه اي بيرون آيد و بهترين فرزندان راستين او را به شهادت رساند.
مگر شهادت ارثي نيست كه از مواليان ما كه حيات را عقيده و جهاد مي دانستند و در راه مكتب پرافتخاراسلام با خون خود وجوانان عزيز خود از آن پاسداري مي كردند به ملت شهيد پرورما رسيده است؟ مگر عزت و شرف وارزشهاي انساني، گوهرهاي گرانبهايي نيستند که اسلاف صالح اين مکتب ،عمر خود و ياران خود را در راه حراست و نگهباني از آن وقف نمودند؟
مگرما پيروان پاكان سرباخته در راه هدف نيستيم كه از شهادت عزيزان خود به دل ترديدي راه دهيم؟ مگر دشمن قدرت آن دارد كه با جنايت خود مكارم و ارزشهاي انساني شهيدان عزيز ما را از آنان سلب كند؟ مگر دشمن هاي فضيلت مي توانند جز اين خرقه خاكي را از دوستان خدا و عاشقان حقيقت بگيرند؟ بگذار اين ددمنشان كه جز به من وماهاي خود نمي انديشند و ياكلون كما تاكل الانعام(بخشي از آيه12 سوره ي محمد: «همانند حيوانات مي خورندو(مي درند).» عاشقان راه حق از بند طبيعت رهانده وبه فضاي آزاد جوار معشوق برسانند.
ننگ تان باد اي تفاله هاي شيطان، و عارتان باد اي خودفروختگان به جنايتكاران بين المللي كه در سوراخ ها خزيده و در مقابل ملتي كه در برابر ابرقدرت ها برخاسته است، به خرابكاري هاي جاهلانه پرداخته ايد .عيب بزرگ شما و هواداران تان آن است كه نه از اسلام و قدرت معنوي آن و نه از ملت مسلمان و انگيزه ي فداكاري او اطلاعي داريد.
شما ملتي را كه براي سقوط رژيم پليد پهلوي و رها شدن از اسارت شيطان بزرگ دهها جوان عزيز خود را فدا كرد و با شجاعت بي مانند ايستاد و خم به ابرو نياورد،نشناخته ايد.
شما ملتي را كه معلولان شان در تختهاي بيمارستان ها آرزوي شهادت مي كنند و ياران را به شهادت دعوت مي كنند، نشناخته ايد.شما كوردلان با آن كه ديده ايد با شهادت رساندن شخصيتهاي بزرگ صفوف فداكاران در راه اسلام فشرده تر و عزم آنان مصمم تر مي شود، مي خواهيد با به شهادت رساندن عزيزان ما اين ملت فداكار را از صحنه بيرون كنيد.شما تا توانسته ايد به فرزندان اسلام چون شهيد بهشتي و شهداي عزيز مجلس و كابينه با حربه ناسزا و تهمتهاي ناجوانمردانه حمله كرديد كه آنها را از ملت جدا كنيد واكنون كه آن حربه از كارافتاد و كوس رسوايي همه تان بر سربازارها زده شد ،در سوراخ خزيده و دست به جناياتي ابلهانه زده ايد كه به خيال خام خود ملت شهيدپرور و فداكار را با اين اعمال وحشيانه بترسانيد و نمي دانيد كه در قاموس شهادت واژه ي وحشت نيست. اكنون اسلام به اين شهيدان و شهيد پروران افتخار مي كند و با سرافرازي همه مردم را دعوت به پايداري مي نمايد و ما مصمم هستيم كه روزي رخش ببينيم و اين جان كه ازاوست تسليم وي كنيم.
ملت ايران دراين فاجعه ي بزرگ 72 تن بي گناه به عدد شهداي كربلا از دست داد.ملت ايران سرافرازاست كه مرداني را به جامعه تقديم مي كند كه خود را وقف خدمت به اسلام ومسلمين كرده بودند و دشمنان خلق گروهي را شهيد نمودند كه براي مشورت در مصالح كشور گردهم آمده بودند. ملت عزيز،اين كوردلان مدعي مجاهدت براي خلق،(اشاره به سازمان تروريستي منافقين، كه نام خود را سازمان مجاهدين خلق نهاده اند.)گروهي را از خلق گرفتند كه از خدمت گزاران فعال و صديق خلق بودند. گيرم كه شما با شهيد بهشتي كه مظلوم زيست و مظلوم مرد و خار در چشم دشمنان اسلام وخصوص شما بود سرسختانه داشتيد، با بيش از هفتاد نفربي گناه كه بسياري شان از بهترين خدمت گزاران خلق و مخالف سرسخت با دشمنان كشور وملت بودند چه دشمني داشتيد؟جزآنكه شما با اسم خلق از دشمنان خلق و راه صاف كنان چپاول گران شرق و غرب مي باشيد.ما گرچه دوستان و عزيزان وفاداري را از دست داديم كه هر يك براي ملت ستم ديده استوانه ي بسيار قوي و پشتوانه ي ارزشمند بودند، ما گر چه برادران بسيار متعهدي را از دست داديم كه اشداء علي الكفاررحماء بينهم(بخشي از آيه 29 سوره فتح:«محمد رسول الله و الذين معه اشداء علي الكفار رحماء بينهم، محمد(ص) فرستاده خداست وكساني كه با اويند،بركفار سخت مي گيرند وبه خويشتن مهربانند».)بودند و براي ملت مظلوم و نهادهاي انقلابي سدي استوار و شجره اي ثمر بخش به شمار مي رفتند لكن سيل خروشان خلق و امواج شكننده ملت با اتحاد و اتكال به خداي بزرگ هر كمبودي را جبران خواهد كرد. ملت ايران با اعتماد به قدرت لايزال قادر متعال همچون دريايي مواج به پيش مي رود و در مقابل ابرقدرتها و تفاله هاي آنان با صفي مرصوص (استوار و محكم)ايستاده است و شما درماندگان عاجز را كه در سوراخها خزيده ايد ونفس هاي آخر را مي كشيد به جهنم مي فرستد وخداوند بزرگ پشت وپناه اين كشور و ملت است.
اين جانب بار ديگر اين ضايعه ي عظيم را به حضور بقيه الله-ارواحنا فداه- و ملتهاي مظلوم جهان و ملت رزمنده ايران تبريك و تسليت عرض مي كنم.ما با بازماندگان شريف و عزيز اين شهدا در غم و سوگ شريك و رحمت واسعه ي خداوند رحمان را براي اين مظلومان و صبر و شكيبايي را براي بازماندگان محترم آنان از درگاه خداوند متعال خواستارم.
رحمت خدا و درود بي پايان ملت برشهداي انقلاب از 15 خرداد 1342 تا 7تيرماه 1360، و سلام و تحيت برمظلومان جهان ومظلومان ايران در طول تاريخ.
روح الله الموسوي الخميني
منبع:ماهنامه شاهد یاران، شماره 46



 

نسخه چاپی