استفاده سياسي از امام زمان (عج)

استفاده سياسي از امام زمان (عج)
استفاده سياسي از امام زمان (عج)


 





 

آيت الله مكارم شيرازي:
 

امام زمان(عج) خط قرمز ماست و نبايد از وجود مقدسش براي رسيدن به اهداف سياسي استفاده شود.
ما بايد نسبت به مسئله امام زمان(عج) و بحث انتظار حساس باشيم و باعث شويم كه اعتقادات مردم روز به روز نسبت به ان مسئله بيشتر شود.
بايد روز به روز منتظر ظهور امام زمان(عج) باشيم اما تعيين وقت به اعتقادات مردم بسيار ضربه مي زند.(1)

دين عامل نجات دهنده كشور وملت
 

آيت الله جوادي آملي:
 

اين درست است كه ايران مرز پرگهر و وطن ما است و ما از آن دفاع مي كنيم، اما اين كشور را كربلا نجات داد، نه اين مرز پرگهر. راه ما همين است وگرنه به اسارت دوران قبل از انقلاب مبتلا مي شويم.

الگوي تعامل «نظام» و «حوزه»
 

نيازهاي نظام را حوزه بايد تامين بكند، لكن آن طوري كه حوزه مي گويد، نه آن طوري كه نظام مي خواهد.
... نظام براي هر ارگان و نهادي، يك روحاني مي خواهد كه نماينده باشد و رهبري فكري آن نهاد را برعهده داشته باشد، اما آيا خود نظام بايد وارد حوزه بشود و گلچين كند و هر كس را مي خواهد ببرد، يا متوليان حوزه بايد ارزيابي كنند هر كسي را كه براي نظام كارآمد است به او بدهند؟
... تحقيق در مسئله آن است كه انتخاب به عهده مسئولان حوزه است نه مسئولان نظام؛ زيرا متوليان حوزه مي توانند تشخيص دهند كه فلان روحاني، بذر آينده است.(2)

«فقر» و «تورم» آفت هاي جامعه اسلامي
 

آيت الله صافي گلپایگانی:
 

كمبود در جامعه اسلامي سبب تضعيف دين مي شود، بنابراين نبايد نيازمند يا فقيري در جامعه اسلامي وجود داشته باشد.
ما وظيفه داريم حوائج مختلف مردم را در حد توان خود پاسخ بگوييم و اگر چنين شد آن زمان فقير و نيازمندي در جامعه وجود نخواهد داشت و هرگز نبايد از اين مهم غفلت كرد.
... امروز كه تورم زياد است و برخي از مردم در پرداخت قبوض خود معطل اند، نياز است در برابر اين همه سختي ها و فشارهاي اقتصادي كه در جامعه وجود دارد به افراد نيازمند و كم درآمد كمك هاي شاياني صورت گيرد تا سختي ها و فشارهاي اقتصادي بيش از حد، آن ها را نرنجاند.(3)

لزوم شجاعانه عمل كردن نمايندگان مجلس
 

مجلس اگر با شجاعت به وظيفه خود عمل كند بيشتر مشكلات كشور حل مي شود، همچنين اگر نمايندگان شجاعت و احساس مسئوليت داشته و مقيد به انتخاب آينده خود نباشند به يقين ديگر در كشور مشكلي به جود نخواهد آمد.(4)

تحريف و خرافه در مسيحيت
 

آيت الله وحيد خراساني:
 

بدبختي پاپ و بيچارگي مسيحيت اين است كه اين چنين نسبت هاي ناروايي به انبياء الهي در كتب شان داده شده است.
... اين قدر طرفداري از يهود مي كنند در قبال مسلمين و دم از مسيحيت مي زنند، اين اندازه شرف و غيرت ندارند كه تفحص كنند بفهمند ملتي كه مي گويد پسر خدا پسر زنا است، ملتي كه مي گويد مريم بكر بتول كه فقط مورد عنايت منحصر به فرد خداوند شد نعوذبالله يك فاحشه بيش نيست. آن وقت آن ملت را بگيرند و در قبال مسلمين به آنها كمك كنند.
... اين عقيده يهود و نصاري است و اين هم عملشان، آيا اين ضلال مبين هست يا نه؟(5)

روابط كاري با نامحرم
 

آيت الله شيخ مجتبي تهراني:
 

روايتي از علي(ع) است كه فرمودند: «صيانه المرأه أنعم لحالها و أدوم لجمالها». اين كه زن خود را بپوشاند و حفظ كند براي خودش و زيبايي اش بهتر است. طرفين خودشان بهتر از همه مي فهمند كه در اين روابط شغلي و كاري كه مراجعه كننده دارند، رابطه شان چگونه است؛ آيا رابطه با حفظ صيانت است، يا براي جلب توجه و پرده دري است؟! طرفين خوب مي دانند كه مراجعه كننده جنس مخالف چه منظوري دارد. هر دو طرف مي دانند كه فرد با چه پوششي چگونه آمده و چه غرضي دارد.(6)

رشد فرهنگ عمومي بسترساز عدالت اجتماعي
 

آيت الله مصباح يزدي:
 

اگر بخواهيم عدالت اجتماعي برقرار شود، نياز به فراهم شدن بسترهاي مورد نياز از جمله بستر و رشد فرهنگ عمومي است؛ يعني مردم بايد ارزش ها را باور كنند و به آن پايبند شوند، و مهم ترين عامل هم براي رشد فرهنگ عمومي، تقويت اعتقادات است.(7)

خطر نفوذي ها ، فتنه بزرگ تر
 

جاي تعجب نخواهد بود اگر برخي از كساني كه امروز دم از رهبري مي زنند و از ياران رهبري هستند، فردا فتنه بزرگ تري را به وجود آورند.
... خطري كه من احساس مي كنم شديدترين خطري است كه تاكنون اسلام را تهديد كرده است و آن هم از سوي نفوذي هايي است كه در بين خودي ها درحال رشد هستند.

جامعيت اسلام و ضرورت كل نگري
 

اينكه مي گوييم اسلام جامع بوده و همه چيز از فرهنگ و اقتصاد گرفته تا حقوق و سياست در آن وجود دارد، نه بدان معناست كه هر كدام بخش مستقلي است، بلكه همه اين بخش ها به هم پيوسته و در يكديگر تأثيرگذارند.
... اگر به لايه هاي عميق آن توجه نكنيم چه بسا در درازمدت دين را از بين ببريم، چرا كه نگاه سطحي به اسلام مانند درختي است كه ريشه اي ندارد.(8)

ضرورت تكيه بر قرآن و اهل بيت و پاسخ به شبهات
 

آيت الله سبحاني:
 

شاگرداني را پرورش دهيد كه قرآني و حديثي باشند و كلام اهل بيت(ع) را دارا بوده و سپري در مقابل تبليغات سوء باشند و مطالبي را وارد دانشگاهمان نكنيم كه ما را از اسلام دور كند...
سپري را مقابل شبهات وهابي ها درست كنيد كه اين ها مايه گرفتاري هستند، اگر از دست ماركسيست ها خلاص شديم اما مشكلات ديگر پيدا كرديم.(9)

لزوم اخذ مجوز براي نشر افكار و آثار
 

حجت الاسلام قرائتي:
 

هر كس نويسنده هست، كتاب هايش را قبل از چاپ به يك متخصص نشان بدهد. بد نيست اين را هم بدانيد. اين حرف ها را شما جوان هستيد و نشنيده ايد. قديم ها هركس مي خواست حديث نقل كند، از استادش اجازه مي گرفت كه آيا شما به من اجازه مي دهي كه من حديث نقل كنم؟ مثل موتورسواري كه الآن گواهي نامه مي خواهد. ماشين يك گواهي نامه ديگر مي خواهد.(01)

مقايسه حقوق بشر در اسلام و غرب
 

دكتر حسن رحيم پورازغدي:
 

مسلمانان سال ها پيش از رسيدن «كريستف كلمب» به قاره آمريكا با مردم اين منطقه رابطه داشتند و سكه هاي مربوط به آن سال ها كشف شده است. اما غربي ها پس از ورود به اين قاره با وجود رفتار محبت آميز بوميان- به توصيف كلمب- آنان را به بردگي گرفتند.
... اروپائيان چهار تمدن سرخپوستي را نابود كردند و حتي دين و زبان آنها را نيز تغيير دادند. اين درحالي است كه اسلام اجازه نمي دهد به زور دين و زبان هيچ ملتي را تغيير داد و به گواه تاريخ مسلمانان وارد هر سرزميني شدند آنجا را آباد كردند نه ويران.(11)

پي‌نوشت‌ها:
 

1- خبر آنلاين، 24/1/09
2- جهان، 24/1/09
3- سايت معظم له، 24/1/09
4- مشرق، 26/1/09
5- شيعه، 24/1/09
6- سايت معظم له، 18/12/98
7- حوزه، 22/1/09
8- فارس، 24/1/09
9- شبستان، 25/1/09
01- درس هايي از قرآن، 25/1/09
11- فارس، 26/1/09
 

منبع:تبيان زنجان
ارسال توسط کاربر محترم سایت : mohamadaminsh




 

نسخه چاپی