شکست بابیلون توسط لینگوس

شکست بابیلون توسط لینگوس
شکست بابیلون توسط لینگوس


 





 
این روزها كمتر كاربری را می ‌توان یافت كه نام بابیلون را نشنیده باشد! همان ‌طور كه می ‌دانید بابیلون نام یكی از معروف ‌ترین نرم‌ افزار های مترجم لغات و عبارات در دنیاست كه شما را قادر می ‌سازد تا ترجمه لغات و متون مورد نظر خود را به اكثر زبان‌های دنیا مشاهده كنید. همچنین این نرم‌ افزار امكانات بی ‌نظیر دیگری همچون تبدیل مقیاس، تلفظ لغات و... را نیز به خود اختصاص داده است. نرم‌ افزار بابیلون سال‌هاست كه در میان كاربران سراسر دنیا منتشر شده است و توانسته ‌است كاربران بسیار زیادی را نیز به خود جلب كند. به‌ طوری كه حتی نسخه‌های كرک شده آن نیز در ایران روی هر رایانه ‌ای قابل مشاهده است.
اما به تازگی كاربرانی كه به صورت غیرقانونی از نسخه‌های كرک شده این نرم‌ افزار استفاده می ‌كرده‌اند با مشكلاتی روبه‌رو شده‌اند كه یكی از آنها مشاهده پیغام اتمام مجوز استفاده از نرم‌ افزار است! از آنجا كه این روزها سایت‌های بزرگی همچون گوگل، سرویس رایگان ترجمه آنلاین با پشتیبانی از زبان‌های مختلف دنیا را در خود جای داده‌اند، انجام این كار توسط بابیلون كمی عجیب است و همین عامل نیز موجب شده است تا نرم‌ افزار های جایگزین این برنامه، موقعیت خوبی را به‌دست آورده و خود را به كاربران بشناسانند كه یكی از این برنامه‌ها، نرم‌ افزار قدرتمند Lingoes است.

شکست بابیلون توسط لینگوس

فرهنگ لغت 80 زبانه
 

لینگوس، یک دیكشنری قدرتمند و مترجم چند زبانه است كه شما را قادر می ‌سازد تا 80 زبان مختلف دنیا را به طوررایگان به یكدیگر ترجمه كنید! لینگوس با بهره‌گیری از امكاناتی همچون ترجمه كامل عبارات، ترجمه لغات از روی صفحه ‌نمایش، ترجمه متون انتخاب شده توسط نشانگر ماوس و تلفظ انسانی كلمات و پشتیبانی از دیكشنری ‌های رایگانی كه روز ‌به روز به تعداد آنها اضافه می ‌شود، توانسته است در مدت زمان كوتاهی كاربران بسیار زیادی را به خود جلب كند.

شکست بابیلون توسط لینگوس

مترجم متن 34 زبانه!
 

همان‌طور كه گفتیم یكی از امكانات بی ‌نظیر لینگوس ترجمه متون مختلف شما به زبان‌ های دیگر با استفاده از سرویس ‌های ترجمه آنلاین است. این نرم‌ افزار برخلاف نرم‌ افزارهای دیگر همچون بابیلون كه تنها استفاده از یک یا دو سرویس ترجمه آنلاین را در اختیار شما قرار می ‌دادند، شما را قادر می ‌سازد تا از میان 13‌سرویس ترجمه آنلاین همچون Systran،Promt ، Cross، Yahoo، Google، Altavista و... به ترجمه متون مورد نظرتان بپردازید. پس اگر فكر می ‌كنید ترجمه متن مورد نظرتان با استفاده از سرویس ترجمه گوگل، به خوبی قابل درک نیست، می ‌توانید با یک كلیک ساده آن را با سرویس‌های دیگر ترجمه كنید! به این ترتیب تا حد بسیار زیادی مشكلات ترجمه ماشینی حل می ‌شود و می ‌توانید با یک كلیک ساده ترجمه عبارات مورد نظر خود را با استفاده از چندین سرویس ترجمه در اختیار گرفته و با مقایسه آنها بهترین و كامل‌ترین ترجمه را استخراج كنید.

شکست بابیلون توسط لینگوس

ترجمه بی ‌دردسر
 

از دیگر امكاناتی كه موجب شد تا نرم‌ افزار بابیلون كاربران زیادی را به خود اختصاص دهد، امكان ترجمه لغات با یک كلیک روی آنها بود. به این ترتیب هر‌جای ویندوز كه می ‌خواستید یكی از كلیدهای مشخص شده برای اجرای بابیلون را فشار می ‌دادید و نرم‌ افزار به‌طور خودكار متن زیر نشانگر ماوس شما را تشخیص داده و ترجمه آن‌ را نمایش می ‌داد. نرم‌ افزار لینگوس نیز برای جلب نظر كاربران، این قابلیت را به‌طور دقیق‌تر و كامل‌تری در برنامه خود جای داده است. به این ترتیب به كمک این برنامه نیز می ‌توانید براحتی و بدون نیاز به تایپ عبارات مورد نظرتان، تنها با قرار‌دادن نشانگر ماوس روی آنها و انتخاب كلیدهای میانبر ترجمه عبارات را مشاهده كنید. همچنین امكان مشاهده ترجمه عبارات پس از انتخاب آنها یا پس از كپی كردن آنها در حافظه موقت ویندوز نیز در این برنامه گنجانده شده است. به این ترتیب حتی برای ترجمه متون نیز، نیاز نیست تا متن مورد نظرتان را در برنامه لینگوس كپی كنید بلكه تنها با انتخاب یا كپی كردن متون مورد نظر در حافظه موقت ویندوز، نرم‌ افزار به صورت خودكار اجرا می ‌شود و ترجمه متن مورد نظر را برای شما نمایش می ‌دهد. همچنین از نكات قابل ذكر در این بخش، سرعت بسیار عالی نرم‌ افزار در نمایش پنجره ترجمه است به طوری كه مقایسه بارگذاری این پنجره در نرم‌ افزار بابیلون نشان می ‌دهد كه این برنامه حداقل 5 برابر سریع‌تر از بابیلون عمل می ‌كند و هیچ افت سرعتی را روی رایانه كاربران به همراه ندارد.

شکست بابیلون توسط لینگوس

تلفظ ماشینی و انسانی
 

تلفظ ماشینی كلمات و عبارات یكی دیگر از امكاناتی است كه در نرم‌ افزار های مختلف همچون بابیلون و حتی سرویس ترجمه گوگل مشاهده می ‌شود، اما لینگوس در ایجاد این قابلیت نیز نهایت خلاقیت را به كار گرفته است و علاوه بر امكان تلفظ كلمات و عبارات به صورت ماشینی، تلفظ انسانی را نیز به نرم‌ افزار خود افزوده است. اگر تا به حال قصد داشتید تلفظ صحیح عبارات را نیز به كمک بابیلون یاد بگیرید، اما یادگیری تلفظ‌ های اشتباه ماشینی موجب شده بود تا استفاده از این قابلیت را فراموش كنید، می ‌توانید به كمک لینگوس بهترین تلفظ‌ را یاد بگیرید چرا كه تلفظ ‌های انسانی این نرم‌ افزار بسیار دقیق و رساست و شما را قادر می ‌سازد تا با تلفظ صحیح كلمات آشنا شوید.

شکست بابیلون توسط لینگوس

استفاده آزادانه از دیكشنری ‌ها
 

از دیگر موفقیت‌ های نرم‌ افزار بابیلون این بود كه خود نرم‌ افزار به عنوان یک واسط كاربری برای به كارگیری دیكشنری ‌های مختلف در اختیار كاربران قرار می ‌گرفت و كاربران می ‌توانستند دیكشنری ‌های مختلفی را با توجه به نیازهای خود از سایت نرم‌ افزار دانلود كرده و در برنامه از آنها استفاده كنند. در لینگوس نیز روش كار به همین شكل است، اما اینجا نیز تفاوت بسیار مهمی مشاهده می ‌شود كه همان رایگان بودن استفاده از نرم‌ افزار و تمام دیكشنری ‌های موجود برای آن است. به این ترتیب حتی برای استفاده از دیكشنری ‌هایی همچون وبستر، آكسفورد و... نیز نیاز به پرداخت هیچ هزینه یا دریافت مجوزی نخواهید داشت و تنها با دانلود فایل‌های مورد نیازتان می ‌توانید از دیكشنری ‌های مورد نظرتان استفاده كنید.

شکست بابیلون توسط لینگوس

لذت آنلاین بودن
 

از دیگر قابلیت‌های لینگوس اتصال به سرویس‌ها و دیكشنری ‌های آنلاین است. به این ترتیب حتی اگر دیكشنری ‌های مختلف را نیز روی آن نصب نكرده باشید، می ‌توانید با بهره‌گیری از ارتباطات آنلاین كه این روزها به كمک اینترنت‌های ADSL در هر خانه‌ای یافت می ‌شود، ترجمه لغات و عبارات مورد نظر خود را در زبان‌های مختلف دنیا در اختیار بگیرید. اتصال به دانشنامه ویكی ‌پدیا با پشتیبانی از 9 زبان و بیش از 000‌/‌500‌/‌3 مقاله نیز از دیگر قابلیت‌ های این نرم‌ افزار است.

شکست بابیلون توسط لینگوس

امكانات جانبی
 

از آنجا كه نرم‌ افزار لینگوس یكی از بهترین نرم‌ افزار های شناخته شده و مشابه با بابیلون است در این مقاله تمام امكانات این نرم‌ افزار را با بابیلون مقایسه كردیم و در تمام موارد نیز مشاهده شد كه لینگوس موفق‌تر از بابیلون عمل كرده و امكانات بهتری را در اختیار كاربران قرار داده است. از دیگر بخش‌هایی كه لینگوس و بابیلون با هم مورد مقایسه قرار می ‌گیرند نیز امكانات جانبی موجود در آنهاست. امكاناتی همچون تبدیل نرخ ارز، تبدیل واحدهای مختلف طول، وزن، حجم، مسافت، دما، انرژی، فشار، فهرست پیش‌شماره تلفن‌های كشورهای جهان، نمایشگر ساعت و تاریخ در نقاط مختلف جهان، الفبای آواشناسی بین‌المللی، جدول تناوبی، ماشین‌حساب، كدگذاری و دیكد بر مبنای الگوریتم Base 64، تبدیل‌گر الگوریتم‌های MD4، MD5 و SHA-1، اختصارات و افعال بی‌قاعده ازجمله امكاناتی هستند كه به طور پیش‌فرض همراه با نصب نرم‌ افزار در اختیار شما قرار می ‌گیرند و در مقایسه با امكاناتی كه نرم‌ افزار بابیلون در اختیارتان می ‌گذارد بسیار كامل‌تر و كاربردی‌تر هستند. همچنین امكان اضافه كردن امكانات بیشتر همچون بازی‌های مختلف نیز توسط سایت این نرم‌ افزار در اختیار شما قرار می ‌گیرد.

شکست بابیلون توسط لینگوس

جاسوس‌های اسرائیلی!
 

در پایان بد نیست بدانید كه نرم‌ افزار بابیلون با تمام امكانات و قابلیت‌هایی كه در اختیار كاربران قرار می ‌داده است یک نرم‌ افزار با پشتیبانی شركتی اسرائیلی است كه در سال 2010 نیز توسط مایكروسافت به‌ عنوان یک نرم‌ افزار حاوی بدافزار شناسایی شد و تا مدتی نیز نرم‌ افزار های امنیتی مایكروسافت آن را به ‌عنوان یک بدافزار شناسایی می ‌كردند تا این كه پس از مدتی بابیلون روش كاری خود را تغییر داد و از فهرست نرم‌ افزار های بدافزار خارج شد، اما شواهد این گونه نشان می ‌دهند كه بابیلون همچنان به سرقت اطلاعات كاربران خود می ‌پردازد و هر زمان كه لازم باشد، بدون اجازه كاربران با استفاده از حفره‌هایی كه در سیستم آنها به‌ وجود می ‌آورد، اطلاعات، پیام‌ ها و... خود را به رایانه آنها ارسال می ‌كند كه نمونه ‌ای از این پیام ‌ها همراه با شماره تلفن‌هایی برای خریداری این نرم‌ افزار را، كاربران زیادی طی چند ماه اخیر روی رایانه خود مشاهده كرده‌اند.
منبع: تبيان
ارسال توسط کاربر محترم سایت :mohamadsh74




 

نسخه چاپی