Sand candle شمع شني

 Sand candle شمع شني
Sand candle شمع شني


 






 

وسايل مورد نياز:
 

@يک کاسه پر از شن
@يک کاسه کوچک به قطر تقريبي 13 سانتي متر
@پارافين سفيد (500 گرم)
@پارچ فلزي يا ظرف مخصوص ذوب کردن شمع
@منبع حرارت
@قاشق غذاخوري
@سيخ چوبي
@فتيله شمع به طول 8 سانتي متر
@چند عدد صدف دريايي کوچک
@چاقو
@در صورت تمايل مي توانيد به جاي پارافين سفيد، از رنگ پارافين استفاده کرده و آن را به پارافين در حال ذوب اضافه کنيد.
@بهتر است قبل از استفاده از شن، سنگ هاي درشت تر آن را جدا کنيد براي محکم تر شدن قالب شن مي توانيد مقداري آب روي آن بپاشيد و يا از شن خشک استفاده کنيد و تمام سطح کاسه شني را شن خشک بپاشيد.
1ــ در يک کاسه يا لگن بزرگ، شن بريزيد و با يک قاشق غذاخوري يا ملاقه وسط آن را گود کنيد. بعد يک کاسه کوچک را در گودالي که حفر کرده ايد، فرو بريد.
2ــ با دقت کاسه کوچک را از روي شن ها برداريد. دقت کنيد با حرکات دست خود شن هاي لبه هاي ظرف را پخش نکنيد. ارتفاع گودالي که ايجاد شده در حدود 5 سانتي متر باشد.
3ــ پارافين را در يک ظرف يا پارچ ذوب کنيد و آن را آرام آرام داخل گودال بريزيد (بهتر است به هنگام ريختن پارافين قاشقي را نزديک گودال گرفته و پارافين را روي آن بريزيد تا از روي قاشق آرام آرام وارد گودال شود). وقتي که پارافين روي شن ها ريخته مي شود، حباب هاي کوچکي ايجاد مي گردد. بعد از چند دقيقه حباب ها از بين مي روند و ارتفاع پارافين حدود 2 سانتي متر کمتر مي شود؛ زيرا مقداري از پارافين مذاب جذب شن مي شود.
4ــ بعد از سفت شدن پارافين، مجدداً مقدار ديگر پارافين مذاب روي گودال شني بريزيد و اجازه دهيد تا شمع مقداري سفت شود. در وسط شمع يک سوراخ عميق ايجاد کرده و مقداري فتيله شمع را در آن فرو ببريد.
5ــ نخ شمع را با کمک دو عدد سيخ چوبي که به هم متصل شده اند، ثابت نگه داريد (مطابق شکل 5)؛ سپس آخرين بخش شمع مذاب را روي بقيه پارافين ها که تقريباً سفت شده اند، بريزيد. در اين قسمت مي توانيد در صورت دلخواه از رنگ پارافين استفاده کنيد.
6ــ وقتي که سطح پارافين سفت شد، مقداري صدف دريايي کوچک را روي آن بچينيد و کمي با انگشت خود به سطح آنها فشار وارد کنيد. بعد اجازه دهيد تا کارتان به طور کامل سرد دو سفت شود (حدود يک شبانه روز).
7ــ با دست خود اطراف کاسه شمعي را تميز کنيد و شن هاي اضافي را کنار بزنيد. ملاحظه مي کنيد که پارافين و شمع با هم ترکيب شده اند و يک قالب شني بسيار سفت ايجاد شده است.
8ــ با کمک يک چاقو شن هاي اضافي را از روي کاسه شني جدا کنيد.
9ــ بهتر است قسمت پائيني کاسه پارافيني را کمي صاف کنيد.
10ــ قسمت اضافي فتيله را کوتاه کنيد. در يک ظرف بزرگ تر مقداري پارافين ذوب کرده و با استفاده از قيچي کاسه را از فتيله آويزان کنيد و قسمت شني آن را يک بار وارد ظرف محتوي پارافين نماييد تا کاسه شني کاملاً سفت و محکم شود.
منبع: دنياي زنان، شماره 64



 

نسخه چاپی