معرفي کتاب

معرفي کتاب
معرفي کتاب


 





 

1+12 معماي مارپل
 

کليله و دمنه به سبک آگاتا کريستي
 

اين کتاب شايد از مهيج ترين کتاب هاي آگاتا کريستي باشد: يکي بود، يکي نبود. هفت نفر آدم بيکار پولدار در يک دهکده انگليسي به اسم سنت مري ميد زندگي مي کردند؛ يک سربازرس بازنشسته اسکاتلند يارد، يک پزشک، يک کشيش، يک وکيل، يک نويسنده، يک خانم هنرپيشه و البته يک خانم مسن به نام عمه جين (ميس ماريل) که ابتدا هيچ کس او را جدي نمي گرفت. اين افراد از سر بيکاري کلوپي به نام کلوپ سه شنبه شب ها تشکيل دادند تا در هر نوبت يک نفر داستاني پليسي را که فقط خودش جوابش را مي داند، تعريف کند و بقيه با طرح سؤالاتي از او، سعي در حل معما کنند. داستان هاي اين کتاب همان قصه ها و معماهايي هستند که اين هفت نفر براي هم مي گويند. اين مدل قصه هاي تودرتو، از شگردهاي بسيار قديمي داستان نويسي است و آدم را ياد «کليله و دمنه»، «هزار و يک شب» و «دکامرون» و حتي سريال هشت بهشت خودمان مي اندازد که در آنها در خلال قصه هاي فردي مجزا يا تودرتو، يک قصه اصلي هم به صورت خزنده اي پيش مي رود.

به خاطر «اميدواري»
 

مجموعه داستان هاي جالب و خواندني
 

گاهي در اطرافتان با صحنه ها و اتفاقاتي روبه رو مي شويد که در نگاه اول فقط بوي نااميدي و گرفتاري و بدشانسي مي دهند اما اگر کمي اميدوار بمانيد همان اتفاقات مي توانند انگيزه اي براي پيشرفت و موفقيت باشند. جک کانفيلد که در واقع يک شرق شناس آمريکايي است، مجموعه اي از داستان هاي اميد بخش و آموزنده را در کتاب «نغمه ايمان» گردآوري کرده است. «تغذيه روح براي پدربزرگ ها و مادر بزرگ ها» و «کليد هاي موفقيت» از ديگر آثار اوست. اگر اهل خواندن کتاب هاي روان شناسي باشيد هم حتماً معروف ترين کتابش «سوپ جوجه براي روح» را خوانده ايد که به 40 زبان دنيا از جمله فارسي ترجمه شده است. براي اينکه با حال و هواي داستان هاي نغمه ايمان بيشتر آشنا شويد، بد نيست نگاهي به اين جمله از داستان «باور و ديگر هيچ» او بيندازيد: «پزشکان گفتند ديگر هرگز نخواهم توانست راه بروم، مادرم گفت که مي توانم و من حرف مادرم را باور کردم و توانستم».

موسيقي دشت
 

کتابي براي علاقه مندان به موسيقي
 

شايد منشأ به وجود آمدن موسيقي، پيچيدن باد در دل دشت و نغمه پرندگان باشد که اين يعني موسيقي هرگز از سير انديشه آدمي دور نبوده اما اينکه بازيابي و تقليد انسان از کي شروع، منظم و داراي اسم شد را بايد از دل کتاب هاي مربوط به تاريخ موسيقي پيدا کرد، کتاب جناب حسن زندباف با نام «تاريخ و فرهنگ موسيقي جهان» در 15 بخش به ريشه هاي تاريخي و روابط و عوامل تأثير گذار بر پيدايش، رشد و رونق موسيقي، مي پردازد براي علاقه مندان به موسيقي گزينه مناسب و قابل رجوعي است، هر چند کم لطفي ناظران چاپ باعث شده غلط نامه اي مفصل همراه کتاب باشد.

تغيير چهره
 

داستان هاي غير متعارف
 

در اين دوره و زمانه طنز نوشتن کار سختي است و خنداندن ملت کار هنرمندانه اي به حساب مي آيد اما فاضل ترکمن که بر عکس اسمش سن و سال کمي دارد و تازه 21 سالش شده و از قضا بين نويسنده هاي طنز و بچه هاي گل آقا هم اسم شناخته شده اي است، اين مجموعه داستان هاي طنز را رو کرده، پايه اين داستانک ها همان قصه هاي قديمي آشنا مثل رستم و سهراب، سيندرلا، چوپان دروغگو و ...است که البته هر کدام از داستان ها در فضايي امروزي، با چرخشي ناگهاني، پاياني غير متعارف دارند مثلاً داستان دوست شدن شنل قرمزي با کلاه قرمزي و ...اما به نظر مي آيد ترکمن مي توانست اين فرايند چرخش داستان را پخته تر و پيچيده تر کند، تقريباً همان کاري که يک دوره اي در سروش جوان در صفحات تغيير چهره انجام مي شد. ترکيب بيشتر قصه ها جنايي کردنشان و حتي شيطنت ها و نشگون هاي اجتماعي و سياسي روز هم مي توانست اين مجموعه را ماندگار تر کند. هر چند اين تازه اول کار ترکمن است؛ کاري که اثر برگزيده جشنواره مطبوعات پارسال در بخش طنز شده است.

«قرار» به دل باز آيد
 

آلبوم جديد حسين زمان به بازار آمد
 

اگر بخواهيم چند نفر از اولين هاي موسيقي پاپ در ايران را نام ببريم بدون شک حسين زمان در بين آنها خواهد بود. او زماني پا به موسيقي پاپ گذاشت که شايد فقط دو، سه خواننده پاپ در ايران فعاليت مي کردند و هنوز هيچ کس اين موسيقي را چندان به رسميت نمي شناخت. حسين زمان خيلي کم کار است اما به همان اندازه کارهايش جزو بهترين هاي موسيقي پاپ بوده اند. حالا بعد از يک سال انتظار که خبر انتشار آلبوم جديدش از گوشه و کنار به گوش مي رسيد، بالاخره اين اتفاق افتاد و «قرار عاشقي» با آهنگسازي آهنگسازان معروفي چون بهروز صفاريان و محمد رضا چراغعلي بالاخره به بازار آمد. ترانه هاي اين آلبوم از بين اشعار شاعراني بزرگي مثل يغما گلرويي، رهي معيري، عبدالجبار کاکايي و افشين يداللهي انتخاب شده اند.

هزار کتاب
 

همزمان با هفته کتاب و کتابخواني
 

سايت «هزار کتاب»، مجله آن لاين معرفي و پيشنهاد کتاب، 24 آبان ماه، همزمان با روز کتابخواني و آغاز هفته کتاب افتتاح شد. «هزار کتاب»، (WWW.1000 ketab.com) که معرفي تازه هاي انتشارات کتاب را جزو اصلي ترين بخش هاي خود قرار داده، شامل اين قسمت هاست؛ خبر و گزارش، که به اخبار و رويدادهاي کتاب در ايران و جهان مي پردازد و تازه ها، که جديدترين آثار منتشر شده را به کاربران معرفي مي کند، پيشنهاد ها که بيشتر پيشنهادهاي نويسندگان، مترجمان، چهره هاي ادبي و ...عرصه کتاب در اين زمينه است. «هزار کتاب» براي گونه هاي شعر، داستان، روان شناسي، هنري و ...صفحه هاي مجزايي اختصاص داده که شامل بخش هاي بالاست و در هر يک از اين زمينه ها هر روز به معرفي و پيشنهاد آثار مربوط مي پردازد. سعيد بي نياز، مريم دهخدايي، و نسترن صائبي جزو شوراي نويسندگان اين مجله آن لاين هستند و نويد غضنفري سردبيري «هزار کتاب» را بر عهده دارد.

3 سوت تبديلش کن!
 

فرمت هاي عجيب و غريب را ببينيد
 

در روزگاري که ارزش وقت و پول چند برابر طلاست و همه به دنبال ذخيره هستند، فيلم بازان حرفه اي هم براي افزايش و تکميل آرشيو فيلم هايشان ــ چنانچه اهل دانلود کردن باشند ــ فرمت هاي کم حجم را انتخاب مي کنند تا در زمان کمتري فيلم هاي بيشتري به جيب بزنند. همان طور که مي دانيد اين گونه فرمت ها قابليت پخش در دستگاه هاي خانگي را ندارند؛ از اين رو نرم افزار Convertx to DVD را مي توان برنامه اي پر کاربرد دانست. فرق اين برنامه با نمونه هاي مشابه اش پشتيباني همه فرمت هاست.
امکان حذف قسمت هايي از فيلم يا تبديل چندين قسمت از يک مجموعه به فيلمي کوتاه و همچنين بهره مندي از يک موتور قدرتمند رايت دي وي دي و پشتيباني از فرمت هاي مختلف زير نويس، اين نرم افزار را در بين رقيبانش به يک قهرمان تبديل کرده است. در ضمن سرعت بالاي تبديل فيلم ارزش وقت را براي کاربران Convertx to DVD حفظ مي کند.
در بخش دانلود در سايت http://www. vso-software.fr مي توانيد نسخه اي از اين نرم افزار را دريافت کنيد.
منبع: همشهري جوان، شماره 238




 

نسخه چاپی