تعطيلات و اوقات فراغت

تعطيلات و اوقات فراغت
تعطيلات و اوقات فراغت


 





 
به آخرين ماه از فصل تابستان رسيده ايم .در اين ايام به دليل بلند شدن روزها،امكان جمع شدن افراد خانواده،به دورهم بيشتر از قبل شده كه مي توانند اوقات فراغت بيش تري رابا هم سپري كنند .البته شايد براي خيلي ها اوقات فراغت فقط به معناي انجام يك كار يا فعاليت خاص باشد كه در زمان معيني به آن بپردازند .اما حقيقت اين است كه اوقات فراغت،صرفا به معناي انجام يك كار خاص نيست؛بلكه بدين معني است كه بعد از ساعات و لحظات كاري ،ازاوقاتي كه دراختيار داريم ،به خوبي استفاده كنيم و لحظاتمان را بدون دغدغه و عاري از هر گونه تنش سپري كنيم ،راهكارهاي زير،به شماردرپديد آوردن ساعاتي شيرين براي اوقات فراغت باقيمانده در كنار خانواده كمك مي كند.
شما خانم خانه ،حال كه در كنار فرزندانتان تعطيلات تابستاني را سپري مي كنيد و فعلا مجبور نيستيد كه صبح ،زودتر ازافراد خانواده از خواب بيدار شويد و يكي يكي آن ها را راهي مدرسه کنيد، بد نيست در اين اوقات فراغت ،دقايقي به پياده روي اختصاص دهيد و يا در صورت مهيا بودن شرايط ،در طول هفته ساعاتي را به شنا و هر ورزش ديگري كه علاقه مند هستيد ، صرف كنيد. البته با برنامه ريزي مناسب خود شما و همفكري با همسر و فرزندانتان ،مي توانند صبح هاي جمعه را در كنار خانواده به كوهپيمائي بپردازيد ؛ چرا كه ورزش غذاي روح است پس در فصل تابستان ، بخوبي مي توان در كنارخانواده ها ،با انجام يك رشته تمرين هاي ورزشي ،روح و روان را تقويت كرد و شادابي را به جمع خانواده پيوند زد.
رفتن به سفر و فراهم ساختن شرايط براي مسافرت و گردش ،يكي ديگر از برنامه هائي است كه شما مي توانيد در ايام فراغت تابستان ،براي جمع خانوادگي خود در نظر بگيريد .البته در صورت مهيا نبودن سفر،مي توانيد مسافرت هاي يك روزه ي خارج از شهر را برنامه ريزي كنيد و در روزهاي تعطيل،هر روز به يك جاي خاص برويد و در كنار عوض كردن آب و هوا،از يك جاي جديد هم ديدن نمائيد كه همين خود كلي خاطره براي شما به جا مي گذارد .البته گردش چند ساعته در مناطق خوش آب و هوا و گذراندن ، ساعاتي در فضاي سرسبز و خنك پاره اي از بوستان ها هم،خالي از لطف نيست ،حتما امتحان كنيد .چون كه براي آسايش و آرامش روان ،به تجربه كردنش مي ارزد.

تعطيلات و اوقات فراغت

اين ايام ، بهترين فرصت براي ثبت نام در كلاس هاي مورد علاقه ي شماست .اگر فرزندانتان را در كلاس خاصي نامنويسي كرده ايد ، سعي كنيد از اين فرصت استفاده لازم را ببريد و همان ساعات را بدون دغدغه و دلواپسي ،براي خود به گونه كه دوست داريد ،برنامه ريزي كنيد.مثلا به يكي از كلاس هاي آموزش آشپزي و شيريني پزي شركت نمائيد.اكنون بهترين فرصت براي شماست تا همان گونه كه دوست داريد ، اوقات خود را سپري كنيد.
اوقات فراغت در تابستان براي شما مناسب ترين زمان براي رسيدگي به كارهاي عقب افتاده است. چون در تابستان ديگر دغدغه ي چنداني براي رسيدگي به درس و مشق فرزندان را نداريد و با فراغ بال مي توانيد به كارهائي كه از قبل بايد انجام مي داديد، رسيدگي كنيد .اگر قرار بوده خريد خاصي براي منزل بكنيد،فرصت را غنيمت بشمريد. اگر با همسرتان تصميم گرفته ايد تغييراتي در فضاي خانه ايجاد كنيد ، دست به كار شويد . به هر حال ،از اين زمان استفاده كنيد و به نحو مطلوب از ان بهره ببريد.

تعطيلات و اوقات فراغت

همان طور كه براي وقت خودتان ارزش قائل مي شويد ،به فرصت هاي پيش امده براي فرزندانتان هم اهميت بدهيد .به صرف اين كه فصل ، فصل تابستان است ، با كلاس هاي جور واجور وقتشان را بيهوده پر نكنيد؛ بلكه آنان را در كلاس هائي ثبت نام كنيد كه واقعا به آن علاقه مندند و برايشان مثمرثمر است . شما والدين عزيز اين فرصت ها را مغتنم بشمريد و وظايف و مسئوليت هائي را در اين ايام به فرزندانتان واگذار كنيد تا آنان ، بخوبي با نقش هايشان آشنا شوند. همچنين لازم است آنان رابا ارزش ها ، بايدها و نبايدهاي زندگي آشنا كنيد تا به واقع درس زندگي را از شما بياموزند .پس در اين ايام فراغت تابستانه،در كنار برنامه هائي كه براي خود و فرزندانتان تدارك ديده ايد،خوب است به حد كافي در كنار يكديگر باشيد و اوقات فراغت پرباري براي جمع خانوادگي خود به خود به وجود آوريد.
منبع:مجله اشپزباشي،شماره44




 

نسخه چاپی