راهکارهای افزایش بهره‌وری بنر های تبلیغاتی

راهکارهای افزایش بهره‌وری بنر های تبلیغاتی
راهکارهای افزایش بهره‌وری بنر های تبلیغاتی


 





 
گرچه تبلیغات از طریق بنر تنها راهکار تبلیغ نیست و این روش هم مزایا و محدودیت های خاص خود را دارد ، ولی تجربه نشان می دهد که استفاده هوشمندانه از بنر بویژه در معرفی نام تجاری ( Brand ) و پیشبرد فروش بسیار موثراست . بسیاری از آگهی دهندگان به شناخت کاملتری از تبلیغات بنر ( Banner Advertising ) نیاز دارند تا بتوانند بخوبی از آن استفاده کنند .بر اساس آمار سازمان بین المللی تبلیغات ( IAB ) ،‌ در سال 2000 میلادی ، تبلیغات از طریق بنر 47 ٪ کل تبلیغات آنلاین را تشکیل داده است . بویژه اگر توجه کنیم که رقم کل تبلیغات آنلاین در این سال 2 / 8 میلیارد دلار بوده ، بیشتر به اهمیت این نوع تبلیغات پی می بریم . بنابراین تبلیغات از طریق بنر می تواند و می بایست بخشی از استراتژی تبلیغاتی شما باشد ، به شرط آنکه به این موارد توجه کنید :
1 - برای بنر های خود پیام های جذاب و کوتاه تهیه کنید . بنر های تبلیغاتی با بیلبورد های خیابانی قابل مقایسه اند .این آگهی ها باید نظر بیننده را به مدتی کوتاه جذب کنند . بنرخواه در بالای صفحه باشد ، یا در وسط و کناره های آن ، باید با چند کلمه یا تصویر مختصر پیام خود را انتقال دهد . این آگهیها بخصوص در معرفی نام و مارک های تجاری بسیار موفق عمل می کنند ، زیرا نام ها یا تصاویر کوتاه بخوبی در ذهن جای می گیرند . اگر شرکت کوچکی دارید و می خواهید مستقیما به تبلیغ کالا و خدمات خود بپردازید ( یعنی هدف تان معرفی نام تجاری نیست ) باز هم بهتر است همین رویه را در پیش گیرید ، یعنی کلام و تصویری را انتخاب کنید که به زیبایی و در کمال اختصار پیام شما را انتقال می دهد .
2 - اطمینان یابید که بنرها مخاطب را به جای درستی هدایت می کنند . اگر از بنر برای معرفی سایت خود استفاده می کنید ، قابل قبول است که مخاطبان را به صفحه اصلی ( home page) سایت بفرستید . اما بنر هایی که برای پیشبرد فروش و ارائه پیشنهادات خاص طراحی شده اند ، ممکن است با هدایت مخاطبان به صفحه اصلی سبب سر در گمی ایشان شوند . در این موارد ، بخصوص اگر پیام یا راهنمای تصویری مناسبی برای هدایت این بازدید کنندگان در صفحه اصلی پیش بینی نکرده باشید ، احتمالا آنها را از دست خواهید داد . کریس ماهر ، مدیر شرکت بازاریابی M2K در آستین تکزاس می گوید : " اگر کاربر را خسته و سردرگم کنیم ، بدون آنکه از ما خرید کند ، به سایت دیگری خواهد رفت . این یکی از خطا های مهمی است که آگهی دهندگان مرتکب می شوند . " بنابراین ، بجای آنکه مخاطب را به صفحه اصلی سایت بفرستیم ، بهتر است او را مستقیما " به صفحه ای که برای پیشبرد فروش طراحی شده ـ و بنر ها را به آن مرتبط ( لینک ) کرده ایم – هدایت نمائیم . در این صفحه باید محصول یا پیشنهاد خود را به صورت مشروح معرفی کنیم و از مخاطب بخواهیم که با پر کردن فرم محصول را سفارش دهد یا با ما تماس بگیرد . به این ترتیب اگر مخاطب فرم را هم پر نکند ، مطمئن هستیم که پیام ما را دریافت کرده است .
3 - تبلیغات خود را هدف گیری کنید . منظور از تبلیغات هدفگیری شده ، پیام رسانی به مخاطبانی است که دارای علائق مشترک شغلی ، تخصصی ، هنری ، ورزشی و امثال آن هستند . در تبلیغات از طریق بنر این گروه ها را می توان با دسته بندی سایت های نمایش دهنده آگهی از یکدیگر تفکیک کرد ، بطوری که هر آگهی برای گروه خاصی از مخاطبان پخش شود . نا گفته پیداست که به این ترتیب هزینه ها کاهش و بازدهی تبلیغات به میزان درخور توجهی افزایش می یابد .
4 - تبلیغات خود را با گروههای کوچک محک بزنید . یک وجه امتیاز یا زیبایی تبلیغات اینترنتی این است که با هزینه ناچیزی می توانید آگهی های خود را با گروه کوچکی از مخاطبان بیازمائید . همچنین می توانید بنرهایی با شکلها ، رنگها ، متنها و اندازه های مختلف تهیه و اثر بخشی آنها را با هم مقایسه کنید . با کمی دقت و حوصله می توانید پیشنهاد های فروش را بگونه ‌ای تنظیم نمائید که با خصوصیات و علائق گروهی مخاطبان سازگارتر شده و بیشترین نتیجه را به بار آورد . در ایران متوسط هزینه نمایش 1000 بنر در حدود 1200 تومان است ، که رقم بسیار کمی است و امکان هر نوع آزمایشی را فراهم می کند . این آزمایش ها اطلاعات فراوانی به آگهی دهنده می دهد که ارزش آن ده ها و گاه صدها برابر هزینه های مربوطه است . حتی می توانید هزینه و اثر بخشی تبلیغات بنر را ، برای کالا یا خدمات مورد نظر ، با سایر انواع تبلیغات سنتی و اینترنتی مقایسه کنید . در این صورت ملاحظه خواهید کرد که تبلیغات بنر در مورد بسیاری از محصولات ارزانتر تمام می ‌شود و نتیجه بهتری دارد .
5 - بخشی از استراتژی کلی تبلیغات خود را به بنر اختصاص دهید . تبلیغات معمولا وقتی بیشترین نتیجه رابه بار می آورد که از رسانه ها و روش های مختلف برای رساندن پیام به مخاطب استفاده کنیم . سازمان ها و شرکت های بزرگ و با سابقه این مطلب را می دانند و می کوشند پیام های خود را با رسانه های مختلف به مخاطبان برسانند . این شرکتها معمولا " از رادیو ، تلویزیون ، سینما ، مطبوعات ، تبلیغات محیطی‌ ( پوستر ، بیلبورد ، اتوبوس ، ... ) بخوبی استفاده می کنند و در سال های اخیر روش های مختلف تبلیغات آنلاین را هم به این مجموعه افزوده اند . اگر بودجه شما کفاف تبلیغ در رسانه های گرانقیمت را نمی دهد ، از سایر انواع تبلیغات آنلاین استفاده کنید . درج آگهی در خبرنامه های آنلاین و ارسال ای میل های تبلیغاتی از نمونه هائی است که درکنار تبلیغات بنر می تواند به شما کمک کند .
6 - در طراحی بنر از گرافیک ، انیمیشن ، و سایر جلوه های بصری بهره بگیرید . ترکیب بندی ، رنگ ، نور ، حرکت ، حروف و خطوط زیبا اثر محسوسی بر جلب توجه بینندگان و موفقیت بنر های شما دارد . نثر زیبا و روان ( که پیشتر به آن اشاره شد ) نیز در ترکیب با این عوامل اثر گذارتر می شود . این مجموعه ممکن است مدت ها در ذهن بیننده بماند و به اهداف آگهی دهنده کمک کند . برای طراحی بنر ها از افراد متخصص و با تجربه استفاده کنید . هزینه طراحی بنر رقم درخور توجهی نیست اما اثر مهمی بر تبلیغات شما دارد .
منبع:bedanid .com
ارسال توسط کاربر محترم سایت : sajad2007




 

نسخه چاپی