راههای ورود مادر به قلب پسرش

راههای ورود مادر به قلب پسرش
راههای ورود مادر به قلب پسرش


 

نویسنده:طناز زارعی طوسی




 
پسر داشتن و ارتباط برقرار کردن با او برای بسیاری از مادران آسان نیست. به نظر می رسد که کروموزم «y» به طور ناخودآگاه پسران را وارد دنیایی مردانه می کند که مادران در آن جایی ندارند. مادری می گوید: شوهر و پسرم سرگرمی ها و علایق مشترک زیادی دارند.
آنان هر دو دوچرخه دارند که من ندارم. هر دو تماشای فوتبال را دوست دارند که من ازآن متنفرم. هر دو عاشق پاس دادن و شوت کردن هستند، در حالی که من اصلاً استعدادی در آن ندارم....
اما اینها به این معنی نیست که من نتوانم روشهای ابتکاری برای برقراری ارتباط منطقی با پسرم پیدا کنم.
اگر شما هم برای ایجاد ارتباط منطقی و مستحکم با پسرتان نیازمند راهکارهایی هستید، این روشها را امتحان کنید.

● در جستجوی یافتن علایق مشترک باشید
 

شاید در ابتدا پیدا کردن علایق مشترک بین شما و پسرتان به ظاهر قدری دلهره آور و نگران کننده به نظر برسد؛ به هر حال هیچ وقت پسر نبوده اید. ابتدا با چیزهایی شروع کنید که پسرتان به آن علاقه مند است. شاید هر دو شما شطرنج یا باغبانی را دوست داشته باشید. اگر می توانید به کلاسی مشترک بروید مثل کلاس زبان.

● با یکدیگر مطالعه کنید
 

کتاب خواندن برای پسرتان یک روش فوق العاده برای برقراری ارتباط با اوست. زمانی که هنوز کوچک است او را در آغوش بگیرید و برایش کتابهای مصور کودکان بخوانید. در سالهای بعد برایش داستانهای کوتاه انتخاب کرده و بخوانید.
معمولاً بسیاری از کودکان کتابهایی را که تا دو سطح بالاتر از آنچه خودشان می توانند بخوانند، کاملاً درک می کنند و از آنها لذت می برند به شرط آنکه این کتابها توسط شخص بزرگتر برایشان خوانده شود.
همان طور که پسرتان بزرگتر می شود، می توانید در حالی که با هم بستنی می خورید، بر روی موضوعات داستانی که برایش خوانده اید، بحث کنید.

● با یکدیگر بازی کنید
 

اگر پسرتان بازی با پلی استیشن و یا سایر بازیهای رایانه ای را دوست دارد، برایش بازی دو نفره رایانه ای بخرید و با او همبازی شوید.
روزهایی را نیز به پیاده روی، کارت بازی یا حتی قایم باشک بازی اختصاص دهید. بچه های کوچک از این نوع تفریحهای دونفره و دلچسب خیلی لذت می برند.

● تشویقهای مادرانه
 

اگر خودتان هم در هیچ نوع ورزشی مهارت ندارید، اما برای پسرتان مشوق خوبی باشید. اگر عضو تیم ورزشی مدرسه است، در حد امکان به دیدار مسابقه اش بروید، در غیر این صورت اگر از بازی فیلمی تهیه شده آن را نگاه کنید و به او نشان دهید برایتان اهمیت دارد و به او افتخار می کنید.

● بدون چون و چرا به او عشق بورزید
 

به پسرتان بفهمانید که دوستش دارید، حداقل روزی یک بار او را در آغوش بگیرید و این نکته را به او بگویید. این کار را بخصوص هنگامی که قصد رفتن به رختخواب دارد، فراموش نکنید.

● برایش به اندازه کافی وقت بگذارید
 

به یاد داشته باشید بخشی از دوست داشتن، وقت گذاشتن و گوش دادن به حرفهای فرزندتان است.
درباره اتفاقاتی که در روز برایش افتاده، درباره برنامه درسی و دوستانی که دارد با او صحبت کنید. این گفتگوها باید بدون نصیحت و دعوا یا ارایه راه حل باشد تا رابطه عاطفی مناسبی بین شما شکل بگیرد.
مادران وقت گذاشتن برای بچه ها و گوش کردن به حرفهایشان را خیلی بهتر از پدران انجام می دهند. شما هم باید روشهای اختصاصی خود را برای ایجاد ارتباطی منطقی و مفید با فرزندتان پیدا کنید و از آن لذت ببرید.
منبع:روزنامه قدس
ارسال توسط کاربر محترم سایت :abdo_61




 

نسخه چاپی