مشهورترین هکرهاو مجازات‏هایشان!

مشهورترین هکرهاو مجازات‏هایشان!
مشهورترین هکرهاو مجازات‏هایشان!


 





 
توسعه فناوری اطلاعات با توسعه پدیده دیگری به نام فعالیت هکری همراه شده است. امروز هکرهایی که حملات مخرب سایبری را سازمان‏دهی می‏کنند، مجرم شناخته می‏شوند و می‏توانند در دادگاه به مجازات‏هایی چون حبس و پرداخت جریمه نقدی محکوم شوند.
در روزهای اخیر موج گسترده‏ای از حملات هکرها به سازمان‏های استراتژیک دولتی، شرکت‏های بزرگ و مؤسسات مالی بین‏المللی انجام شده است.
نتایج تحقیقات نوآورانه‏ای که محققان هلندی مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه "تونته" و شرکت Quarantainenet، متخصص در سیستم‏های امنیتی انجام داده‏اند، نشان می‏دهد که هکرها از کدام شهرهای دنیا حملات سایبری خود را انجام می‏دهند.
این محققان که نتایج یافته‏های خود را به تازگی منتشر کرده‏اند، به مدت یک هفته بر اطلاعات زیرساخت‏های IT نظارت کردند و موفق شدند آدرس‏های IP حملاتی را که جنایت‏کاران سایبری استفاده کرده‏اند، ردیابی کنند و منطقه جغرافیایی این IPها را به دست آورند.
این دادگاه همچنین اعلام کرد که "رایان کلیری" به شدت باهوش است؛ اما در برقراری ارتباط با انسان‏های دیگر مشکل دارد
این بررسی‏ها نشان می‏دهد که ساکنان مرکز شهر "چلیابینسک" در روسیه بیشترین تعداد حملات سایبری را انجام داده‏اند! به طوری که رقم حملات ساکنان این شهر، برابر با 120 حمله در هر میلیون شهروند است. در رتبه دوم "کوالالامپور"، پایتخت مالزی و در رتبه سوم "بوینس آیرس" پایتخت آرژانتین قرار دارند.
در اتحادیه اروپا، شهر "بخارست" بیشترین تعداد حملات را به ثبت رسانده است. این شهر در طبقه‏بندی جهانی در رتبه هجدهم قرار دارد.
"مگنوس کالکوهل"، عضو تیم لابراتوار تحلیل و تحقیق جهانی کسپراسکای (GReAT) در خصوص حملات هکرها توضیح داد: «به محض این‏که هکرها وارد اکانت کاربر شوند، می‏توانند به راحتی اطلاعات شخصی آنها و دوستانشان را به دست آورند و از اکانت این افراد برای تقویت آسیب‏های وارده استفاده کنند. امروز، بیشترین خطراتی که کاربران را تهدید می‏کند، لینک‏هایی است که با یک کلیک ساده، کاربر را به سوی بارگذاری یک برنامه مخرب هدایت می‏کنند.»
این کارشناس امنیت انفورماتیکی می‏گوید: «در این لحظه، برنامه‏های مخرب، طرف تاریک خود را نشان می‏دهند و فرآیند سرقت اطلاعات و یا بارگذاری سایر برنامه‏های مخرب را آغاز می‏کنند.»

موج گسترده حملات اخیر هکرها
 

موج گسترده حملات اخیر سایبری از اواسط ماه می 2011 و از زمانی آغاز شد که گروهی موسوم به Lulz Security با حمله به سرویس "پلی استیشن" سونی به اطلاعات حساس (نام، آدرس، رمزعبور و رمز کارت‏های اعتباری) بیش از صدمیلیون کاربر این سرویس دسترسی پیدا کرد و توانست 175 میلیون دلار خسارت وارد کند.
پس از گذشت حدود یک‏ماه‏ونیم، این گروه حملات جدیدی را این بار به سرورهای سرویس SonyPictures انجام داد و توانست بیش از یک میلیون رمزعبور، آدرس ایمیل با اکانت‏های "جی‏میل"، هات‏میل، AOL و یاهو و سایر اطلاعات شخصی کاربران را سرقت کند.
از دیگر حملات Lulz Security در طول دو ماه اخیر، حمله به سایت‏های Fox Tv، Fox.com، نینتندو، سیستم عابربانک انگلیس، سنای آمریکا، سیا، اپل و اف‏بی‏آی بود.

دستگیری 21 هکرلیکس
 

پلیس سایبری در تمام کشورها به عنوان نهادی اجرایی، مسئول دستگیری جنایتکاران انفورماتیکی است. در روزهای اخیر اف‏بی‏آی و وزارت دادگستری آمریکا تأیید کرده‏اند که در این کشور و در اروپا در مجموع 21 هکر از اعضای گروهی موسوم به "ناشناس" دستگیر شده‏اند.
این گروه هکرها که شهرت خود را به واسطه حمایت از "جولیان آسانژ"، بنیانگذار ویکی‏لیکس به دست آورده‏اند، بین روزهای ششم تا دهم دسامبر 2010 به سایت بانک آن‏لاین Paypal حمله کردند.
این اقدام پس از دستیگری "آسانژ" و مسدود شدن حساب‏های مالی ویکی‏لیکس در مؤسسات مالی Paypal، ویزا و مسترکارت انجام شد.
سرانجام هفته گذشته، اف‏بی‏آی اعلام کرد که از مجموع 21 هکر بازداشتی، 16 هکر در نه ایالت آمریکا و پنج هکر در اروپا (یک نفر در انگلیس و چهار نفر در هلند) دستگیر شده‏اند. سن متوسط این هکرها بین بیست تا 42 سال است.
یکی از این هکرها، "اسکات آرسیژوسکی"، 21 ساله است. این هکر جوان متهم است که 21 ژوئن 2011 به سایت سازمان امنیتی "اینفراگارد" در فلوریدا که با اف‏بی‏آی همکاری می‏کند، وارد شده است. وزارت دادگستری آمریکا در این خصوص توضیح داد که پرونده این جوان در یک دادگاه فدرال به جریان افتاده است.
هکر دیگری به نام "لانس مور"، 21 ساله که نیومکزیکو دستگیر شد، عضو گروه Lulz Security است که حملاتی را به سایت اپراتور تلفنی AT&T آمریکا انجام داد.
این گروه در روزهای اخیر و در پی شکایت "جولیان آسانژ" از مسترکارت و ویزا حملاتی را به این سایت‏ها انجام داد.
Lulz Security همچنین در پی رسوایی بزرگ گروه رسانه‏ای "رابرت مرداک" هفته گذشته حملات سایبری را به سایت‏های برخی از روزنامه‏های شرکت News Corporation انجام داد و به ویژه با نفوذ به روزنامه انگلیسی "سان"، خبر جعلی مرگ ارباب رسانه‏ای آمریکا را بر روی سایت این روزنامه منتشر کرد!
بررسی‏ها نشان می‏دهد که ساکنان مرکز شهر "چلیابینسک" در روسیه بیشترین تعداد حملات سایبری را انجام داده‏اند!

دستگیری هکر نوزده ساله
 

پس از حملات دوماه گذشته Lulz Security به سایت‏های سونی، Fox Tv، Fox.com، نینتندو، سیستم عابربانک انگلیس، سنای آمریکا، سیا، اپل و اف‏بی‏آی، پلیس فدرال آمریکا(اف‏بی‏آی) و اسکاتلند یارد(پلیس امنیت بریتانیا) سرانجام موفق شدند هکر نوزده ساله‏ای به نام "رایان کلیری" را در انگلیس دستگیر کنند.
این نوجوان گوشه‏گیر و آرام که برای چهار سال از خانه خود خارج نشده بود، به عنوان یکی از رهبران گروه LulzSec شناخته می‏شود. دادگاه رسیدگی به اتهامات این نوجوان در هفته‏های اخیر اعلام کرد که کلیری مبتلا به اختلالی به نام سندروم آسپرگر شکلی از بیماری اوتیسم و اختلال انزواطلبی است.
این دادگاه همچنین اعلام کرد که "رایان کلیری" به شدت باهوش است؛ اما در برقراری ارتباط با انسان‏های دیگر مشکل دارد. وی اتهام دست داشتن در حملات سایبری متعددی را در پرونده خود دارد و باید همچنان در انتظار رسیدگی‏های دادگاه باقی بماند.

ماجرای سرقت اطلاعات 675هزار کارت اعتباری
 

اوایل ماه می 2011 مقامات پلیس در رایانه خانگی یک جوان 26 ساله، اطلاعات مربوط به بیش از 675هزار کارت اعتباری را پیدا کردند. این هکر جوان در دادگاه فدرال ویرجینیا به دلیل اتهامات فوق مورد محاکمه قرار گرفت.
شرکت‏های خدمات کارت‏های اعتباری مسیر بیش از 36میلیون دلار که به واسطه دادوستدهای تقلبی ردوبدل شده بودند را در میان حساب‏هایی که توسط هکر جوان مورد حمله قرار گرفته بود، بررسی کردند.

مجازات‏هایی که در انتظار هکرهاست
 

تحقیقات نشان داده‏اند این جوان در جامعه هکرها برای خود شهرت و اعتباری به دست آورده و برای یک دهه متوالی است که مشغول سرقت اطلاعات حساب‏های بانکی کاربران اینترنتی است.
وی این اطلاعات را به افراد دیگری می‏فروخته و این افراد از اطلاعات برای خلق دادوستدهای تقلبی و کلاه‏برداری استفاده می‏کرده‏اند. به احتمال بالا این هکر جوان به دلیل سرقت این حجم بالا از اطلاعات خصوصی کاربران اینترنتی، به مجازات حبسی از دو تا دوازده سال محکوم خواهد شد.

دستگیری سلطان هکرها در سال 2010
 

سال گذشته یک جوان 23 ساله اسلوونیایی که با آلوده کردن دوازده میلیون رایانه در بیش از 190 کشور به سلطان هکرها معروف بود، دستگیر شد. سلطان هکرها مسئول ایجاد کد یک ویروس خطرناک بود. این جوان 23 ساله که "ایزردو" نام دارد پس از تجسس‏های سخت پنج‏ماهه پلیس جنایی اسلوونی، اف‏بی‏آی آمریکا و گارد شهری اسپانیا در "ماریبور" اسلوونی دستگیر شد.
این جوان، یک سازمان جنایت‏کاری انفورماتیکی به نام "بوت نت ماریپوزا" را ایجاد کرده بود. در این باند تبهکاری، یک جوان 31 ساله اهل باسک اسپانیا کار می‏کند که اتهام وی سرقت شماره‏ها و رمزهای عبور کارت‏های اعتباری، اطلاعات شخصی و اعتبارات بانکی بیش از 800هزار نفر است.
این سازمان خطرناک موفق شده بود از طریق ضعف امنیتی مرورگر اینترنت اکسپلورر، کاربران را شناسایی کرده و سپس پورت‏های "یواس‏بی" آنها را برای ورود به نرم‏افزار پیام‏های فوری "ام‏اس‏ان" مایکروسافت آلوده کند.

پنج سال زندان برای هکر هیجده ساله
 

در سال 2008 یک هکر هیجده ساله نیوزیلندی که عضو یک شبکه بزرگ بین‏المللی از سارقان انفورماتیکی بود، توانست اطلاعات بانکی بیش از یک میلیون نفر را سرقت کند. "اوون تار واکر" هیجده ساله با اصلیت نیوزیلندی به شش مورد اتهام در زمینه سرقت‏های رایانه‏ای متهم شد.
در آن زمان مقامات پلیس نیوزیلند اظهار داشتند که این هکر جوان بخشی از یک سازمان سارقان بین‏المللی است که به1.3 میلیون رایانه آسیب رسانده و با دست‏یابی به اطلاعات بانکی کاربران این رایانه‏ها، میلیون‏ها دلار به آنها خسارت وارد کرده است. اوون تار واکر به پنج سال زندان محکوم شد.
سال گذشته یک جوان 23 ساله اسلوونیایی که با آلوده کردن دوازده میلیون رایانه در بیش از 190 کشور به سلطان هکرها معروف بود، دستگیر شد. سلطان هکرها مسئول ایجاد کد یک ویروس خطرناک بود

هکری که به دو میلیون دلار جریمه محکوم شد
 

در سال 2007 جان شیفر، هکر 26 ساله آمریکایی از سوی مدعی‏العموم دادگاه لس‏آنجلس محکوم به کلاه‏برداری 19هزار دلاری از "سیمپل اینترنت"، یک شرکت هلندی تبلیغات آن‏لاین که وی را به عنوان مشاور استخدام کرده بود، شد.
این هکر آمریکایی روی 150هزار رایانه این شرکت، نرم‏افزار شنود خود را نصب کرده بود. او همچنین روی یک‏صدهزار رایانه شخصی دیگر، برنامه‏های همکارانش را نصب کرده بود که کدهای جاسوسی را وارد سیستم‏های رایانه‏ای می‏کردند.
این هکر که به عنوان مشاور امنیت رایانه‏ها بسیار معروف است، در دنیای هکرها با نام مستعار "بات مستر" (استاد بات) به عنوان مختصص حملات "بات نت" مشهور است.
"بات" درحقیقت عنوان برنامه‏ای است که اگر روی رایانه‏های شخصی نصب شود، به روش پرقدرتی می‏تواند از یک رایانه خارجی، سیستم را کنترل کند. درحالی که یک "بات نت" شبکه این رایانه‏هاست که می‏تواند با ساخت یک سیستم کنترلی تمام نواسات رایانه‏ای را ثبت کند.
شیفر با برنامه بات و کدهای جاسوسی نصب شده روی رایانه‏هایی که برنامه‏های مایکروسافت را استفاده می‏کردند، موفق شده بود نام کاربری و رمزعبور این رایانه‏ها را برای دست‏یابی به حساب‏های بانکی بسیاری از کاربران کشف کند.
دادگاه لس‏آنجلس این هکر را مجرم تشخیص داد. وی ممکن است به پرداخت 1.75میلیون دلار جریمه نقدی و حداکثر شصت سال زندان محکوم شود.

هکری که به امید یافتن بیگانگان فضایی به ناسا حمله کرد
 

در سال 2009 مقامات آمریکایی "گری مک کینون" 43 ساله را متهم کردند که با هک کردن سیستم انفورماتیکی پنتاگون و ناسا در سالهای 2001 و 2002 موجب وارد آمدن خسارتی بالغ بر هفت‏صدهزار دلار و از کار انداختن دوهزار رایانه به مدت 24 ساعت شده است.
به گفته مقامات آمریکایی، مک کینون بزرگ‏ترین حمله انفورماتیکی نظامی تمام زمان‏ها را انجام داده است و برای محاکمه باید به آمریکا منتقل شود. این درحالی است که وکلای این هکر اظهار داشتند که "مک کینون" به دلایل مشکلات جسمی و روحی قادر نیست برای محاکمه به آمریکا برود.
به گفته این وکلا، این هکر انگلیسی مبتلا به سندروم آسپرگر (شکلی از بیماری اوتیسم) است و به همین منظور در صورت انتقال وی به آمریکا، احتمال بروز یک حمله ذهنی و یا حتی اقدام به خودکشی وجود دارد.
وکلای این هکر همچنان در تلاشند تا دادگاه وی در لندن برگزار شود. درصورتی که دادگاه گری مک‏کینون در آمریکا برگزار شود، وی می‏تواند به هفتاد سال زندان محکوم شود. به همین منظور، مادر این هکر انگلیسی از باراک اوباما درخواست کمک کرد. جالب است که این هکر مدعی است با هدف یافتن نشانه‏هایی از بیگانگان فضایی و فعالیت یوفوها به سایت‏های پنتاگون و ناسا وارد شده است.
منبع:تبیان
ارسال توسط کاربر محترم سایت : fc_farshad




 

نسخه چاپی