9 حقه کثیف سخت‌افزاری! (قسمت نهم و پاياني)

9 حقه کثیف سخت‌افزاری! (قسمت نهم)
9 حقه کثیف سخت‌افزاری! (قسمت نهم)


 





 
با ظهور فناوري‌هاي جديد، متخصصان فني به‌طوردائم دچار وسوسه به‌روزرساني تجهيزات سخت‌افزاري مي‌شوند؛ در حالي كه اغلب اين تجهيزات سخت‌افزاري كارايي لازم را براي انجام وظايف مربوطه دارند. تا زماني كه به خريد تجهيزات جديد تمايل داريم، مايليم اطلاعاتي را نيز درباره امكانات جديد اين تجهيزات و نحوه سازگاري آن‌ها با تجهيزات قديمي كسب كنيم. صرف‌نظر از اين كه يك مدار الكترونيكي جديد را درون سيستم قرار دهيد يا يك نرم‌افزار شركتي اپن‌سورس را نصب كنيد، از اين بابت كه توانسته‌ايد عمر مفيد سيستم‌ قديمي را به واسطه اقدامات ابتكاري و غيرمدون (كه اغلب موجب از بين رفتن گارانتي تجهيزات مي‌شود) افزايش دهيد، به خود مي‌باليد.
در حالي كه بعضي از كاربران Wii از انجام بازي‌هايSuper Mario Galaxy و Cooking Mama لذت مي‌برند،‌ بعضي ديگر امكان بهره‌مندي از امكانات دستگاه بازي مبتني بر حركت شركت نينتندو را ندارند. اگر يكي از اين دستگاه‌ها را در منزل داريد و به دليل اختلالات حركتي يا هر دليل ديگر نمي‌توانيد از آن استفاده كنيد، نيازي نيست كه دستگاه را دور بياندازيد! زيرا مي‌توانيد از كنترلر آن به‌عنوان يك اشار‌گر بي‌سيم براي كار با كامپيوتر خود استفاده كنيد.

مبدل سازگار با فناوري Bluetooth
 

دستگاه كنترل از راه دورWii براي برقراري ارتباط با دستگاه اصلي از فناوري بلوتوث بهره مي‌برد، اما ويندوز امكان شناسايي كنترل‌كننده را به عنوان يك رابط Human Interface Device دارد. به‌منظور اتصال كنترلر Wii به كامپيوتر بايد از يك دريافت‌كننده بلوتوث سازگار با اين دستگاه استفاده كنيد. اغلب لپ‌تاپ‌هاي جديد به فناوري بلوتوث مجهز هستند. در هر حال، مي‌توانيد يكي از اين دستگاه‌ها را با قيمت كمتر از 25 دلار تهيه كنيد. براي مشاهده فهرستي از تجهيزات سازگار با دستگاه Wii به سايت Wii Brew در آدرس http://bit.ly/oO7et مراجعه كنيد.

اتصال كنترلر Wii به كامپيوتر
 

در اين مثال ما از يك لپ‌تاپ شرکت دل استفاده كرديم و كنترلر Wii را با استفاده از گزينه Add Bluetooth Device در ‌كنترل‌پنل ويندوز به كامپيوتر متصل كرديم. براي اين كه لپ‌تاپ بتواند كنترلر را تشخيص دهد، بايد دكمه قرمز رنگ واقع در محل استقرار باتري در كنترلر Wii را فشار دهيد. كامپيوتر اين دستگاه را با عنوان Nintendo RVL-CNT-01 شناسايي مي‌كند و به Passkey بلوتوث نيازي نيست.

9 حقه کثیف سخت‌افزاری! (قسمت نهم)

اجراي برنامه WiinRemote
 

حال بايد آخرين نسخه برنامه WiinRemote را از آدرس http://bit.ly/181NVV دريافت و نصب كنيد. اين برنامه پس از نصب موفقيت‌آميز كنترل‌كننده امكان تنظيم حسگر و تخصيص عملكردهاي موردنظر را به دكمه‌هاي آن فراهم مي‌كند. برنامه به‌طور پيش‌فرض از ژيروسكوپ كنترل‌كننده به‌منظور كنترل حركت اشار‌گر ماوس بهره مي‌برد. دستگيره خارجي Wii Nunchuck نيز توانايي كنترل اشار‌گر ماوس را دارد. به‌واسطه فعال‌كردن حسگر IR مي‌توانيد دقت كنترل‌كننده را افزايش دهيد؛ اما براي اين كار بايد دو منبع نور مادون قرمز را در قسمت بالاي نمايشگر نصب كنيد. نوار نوري IR در كنترل‌كننده Wii ابزار بسيار مناسبي است و ما به‌واسطه اتصال فيش اختصاصي اين دستگاه به يك كابل USB كار با آن را تسهيل كرديم.
منبع:ماهنامه شبکه
ارسال توسط کاربر محترم سایت :hasantaleb




 

نسخه چاپی