عطر درماني

عطر درماني
عطر درماني


 

نويسنده : سادات آهوان




 
بوي سنبل قدرت شفابخشي دارد. هر وقت بوي آن را در اتاق حس مي کنم، احساس آرامش و شادي به من دست مي دهد. عطر درماني مي تواند به طور معجزه آسايي به کاهش و تسکين بيماري ها کمک کند.
شواهد زيادي نشان مي دهد که بوي خوش (رايحه)تأثير چشمگيري بر روحيه و احساس مي گذارد. البته همه ما از تاثير آن را روي اشتها و غذاخوردن آگاه هستيم.
عطر درماني چيست؟يک نوع درمان است که با تاثير روي احساس افراد انجام مي گيرد. اين نوع معالجه براساس آيين هاي قديمي است که در آن زمان از روغن هاي طبيعي و اصلي براي شفابخشي و درمان استفاده کرده و به وسيله عطر و بوي خوش حس بويايي فرد را تحريک مي کردند.
عطر درماني مي تواند باعث آرامش ذهن و کاهش استرس شود. بو و احساس، رابطه نزديکي با هم دارند، بو کردن رايحه و بوي خوش واکنش مثبتي در مغز ايجاد مي کند و باعث مي شود فرد احساس خوبي داشته باشد.
از عطردرماني مي توان براي کاهش اشتها هم استفاده کرد.
يک تحقيق که اخيراً در بيمارستاني در لندن انجام گرفته نشان مي دهد بوي وانيل به کاهش وزن کمک مي کند. افرادي که جاهايي از پوست آنها را آغشته به وانيل مي کردند به شيريني کمتر علاقه نشان مي دادند.
يک محقق آزمايش هايي دراين باره انجام داد و به اين نتيجه رسيد که شمع هاي وانيلي هم تاثير مشابهي دارند.
ماساژ پوست با استفاده از روغن هاي طبيعي و مناسب از نظر جسماني دردها و جراحت ها و حتي سوختگي را درمان مي کند. بعضي از کارشناسان عطردرماني پيشنهاد مي کنند از بوهاي خوش در حمام استفاده کنيد و هنگام ماساژ پوست مستقيماً اين رايحه را استنشاق کنيد(براي مثال مي توانيد چند قطره از عطر مورد نظر را روي دستمال بريزيد)يا آن را در اتاق بپاشيد.
*براي بي ميل شدن نسبت به غذاهاي شيرين و شيريني ها از وانيل استفاده کنيد.
*ياس، گريپ فروت، سنبل، رز و نارنگي براي کاهش استرس مفيد است.
*براي کاهش افسردگي از ليمو، گريپ فروت، ياس وپرتقال استفاده کنيد.
*ياس براي شادابي روح مفيد است.
براي خودباوري، ياس، کندر، چوب صندل و ترنج سودمند هستند.
منبع: نشريه موفقيت، شماره 180



 

نسخه چاپی