چگونه آرشیو و اطلاعات تماس دیگر ایمیل ها را به جیمیل منتقل کنیم؟

چگونه آرشیو و اطلاعات تماس دیگر ایمیل ها را به جیمیل منتقل کنیم؟
چگونه آرشیو و اطلاعات تماس دیگر ایمیل ها را به جیمیل منتقل کنیم؟


 





 
شاید تا به حال از ایمیل دیگری استفاده می کرده اید و حالا می خواهید به گوگل کوچ کنید. شاید هم اعتبار سالیانه اکانت ایمیل روی سایت شخصی تان به پایان رسیده و تمایلی به تمدید آن ندارید! به هر حال باید بدانید که جیمیل به خوبی کار انتقال اطلاعات شما را به جیمیل جدیدتان انجام می دهد و در هر صورت برای استادی جیمیل خوب است که از این امکان نیز اطلاع داشته باشید.
یکی از موارد مهم در این تغییر، استفاده از دفترچه اطلاعات تماس تان (Contacts) بر روی جیمیل و امکان دسترسی به آرشیو ایمیل های قدیمی تان است. این کار قبلا باید با استفاده از برنامه ها و افزونه های خاص و با دردسر فراوان انجام می شد، اما هم اکنون این کار تنها با چند کلیک از طریق منوی تنظیمات جیمیل قابل انجام است.
۱- در اکانت جیمیل صفحه تنظیمات را باز کنید. (Settings - Mail Settings)
۲- بر روی تب Accounts and Import کلیک کنید.
۳- در بخش Import mail and contacts دکمه Import from another address را بزنید.
۴- پنجره جدیدی باز می شود. چند لحظه صبر کنید تا محتوای آن لود گردد.
۵- در کادر زیر عبارت What account do you want to import from، آدرس ایمیلی را که می خواهید آرشیو و اطلاعات تماس آن را به جیمیل ایمپورت کنید، تایپ کنید. حال دکمه Continue را بزنید.
۶- در صفحه بعدی رمزعبور مربوط به ایمیلی را که می خواهید اطلاعات آن را دریافت کنید، وارد کنید و دکمه continue را بزنید.
۷- اگر رمزعبور را درست وارد کرده باشید، حال باید تنظیمات مربوط به ایمیپورت را انتخاب کنید:
برای دریافت تمامی اطلاعات تماس از ایمیل وارد شده در مرحله قبل عبارت Import contacts را تیک بزنید.
برای دریافت ایمیل های موجود در آرشیو ایمیل مورد نظر، گزینه Import mail را تیک بزنید.
اگر می خواهید تا هنگام مطلع کردن افرادی که با آنها از طریق ایمیل قبلی در تماس بوده اید، ایمیل های دریافتی در ۳۰ روز آینده را هم از دست ندهید، گزینه import new mail for next 30 days را انتخاب کنید.
برای اینکه ایمیل های دریافتی از آرشیو ایمیل قدیمی تان با پیام های جیمیل تان تداخل پیدا نکنند، می توانید با انتخاب گزینه Add label to all imported mail برچسب دلخواهی بر روی آنها بزنید، نام برچسب را در کادر روبروی این عبارت بنویسید.
حال دکمه Start import را بزنید تا کار شروع شود! ‌به همین راحتی. البته گوگل به شما اخطار می دهد که در صورت زدن دکمه ایمپورت، شما با شرایط سرویس دهی و قوانین حفظ حریم خصوصی این شرکت موافقت کرده اید.
۸- حال در صفحه پایانی، گوگل می گوید که کار ورود اطلاعات از ایمیل قدیمی تان آغاز شده و معمولا بین چند ساعت تا دو روز طول می کشد. حال دکمه OK را زده و به کارهای روزمره تان برسید. حتی می توانید جیمیل تان را بسته و کامپیوتر را خاموش کنید. گوگل خودش کارهای لازم را انجام می دهد. هر لحظه هم که بخواهید می توانید با مراجعه به تب Account and Import در صفحه تنظیمات از فرایند کار و یا اتمام آن اطلاع یابید.
نکته شماره یک: اگر تا به حال از برنامه اوت لوک برای مدیریت ایمیل های تان استفاده می کردید و آرشیوتان را فقط روی آن دارید، باز هم مهاجرت به جیمیل کار چندان سختی نیست، تنها کافی است برنامه Google Apps Migration for Microsoft Outlook را نصب کرده و با استفاده از آن، ایمیل ها، تقویم و اطلاعات تماس درون اوت لوک را به جیمیل منتقل کنید.
نکته شماره دو: کاربران سیستم عامل مک هم به همین شیوه و با استفاده از برنامه google-email-uploader-mac می توانند به راحتی آرشیوشان را از برنامه هایی مانند اپل میل، ادورا، تاندربرد و … به جیمیل منتقل کنند.
شاید شما هم مانند من ایمیل ها و شماره تماس و بقیه مشخصات دوستان تان را از قدیم روی تلفن همراه تان نگه داری می کرده اید و حال تصمیم دارید آنها را در اکانت جیمیل تان هم ثبت کنید. این کار هم به راحتی قابل انجام است. تنها کافی است از اطلاعات روی گوشی یک خروجی CVS تهیه کرده و بر روی کامپیوترتان ذخیره کنید.
نکته: اگر امکان تهیه خروجی سی وی اس را ندارید، می توانید از این راهنمای گوگل برای تولید فایل سی وی اس هم کمک بگیرید.
حال این مراحل را دنبال کنید:
۱- بر روی لینک Contacts در منوی سمت چپ جیمیل (بالای عبارت Compose Mail) کلیک کنید.
۲- از منوی More actions در بالای صفحه گزینه Import را انتخاب کنید.
۳- دکمه Choose File را زده و فایل CVS اطلاعات تماس تان را از روی هارد انتخاب کنید.
۴- اگر می خواهید اطلاعات تماس این فایل به صورت یک گروه جدا در جیمیل ذخیره شوند گزینه Also add these imported contacts to: را تیک زده و یک گروه را انتخاب کنید. یا اینکه با انتخاب گزینه New group آنها را در یک گروه جدید درج کنید.
۵- حال تنها کافی است دکمه Import را بزنید تا جیمیل خودش همه کارها را انجام دهد.
در این درس کوتاه آموختید که چگونه از یک ایمیل دیگر به جیمیل مهاجرت کنیم. شاید از این اطلاعات هم اکنون استفاده نکنید. اما فراموش نکنید که شما قرار است استاد بزرگ ایمیل باشید و ممکن است در آینده بخواهید به دوست تان برای انتقال اکانت اش کمک کنید. بنابراین این اطلاعات در زمان خودش به کمک تان خواهد آمد.

منبع:درسنامه
ارسال توسط کاربر محترم سایت :king007




 

نسخه چاپی