عنايت امام زمان(عج)

عنايت امام زمان(عج)
عنايت امام زمان(عج)


 

نويسنده: علي تقديري




 
در عصر حکومت رضاخان قلدر يکي از دانشمندان رباني مرحوم آيت الله سيد باقر سيستاني سعي بسيار داشت تا به محضر مبارک امام زمان حضرت وليعصر(عج) شرفياب گردد. او براي رسيدن به اين سعادت بزرگ تصميم گرفت چهل جمعه در مسجدي از مساجد زيارت عاشورا را بخواند او به اين تصميم عمل کرد و هر جمعه به قرائت زيارت عاشورا به طور کامل ادامه داد او مي گويد:
در يکي از جمعه هاي آخر که در يکي از مساجد مشغول زيارت عاشورا بودم ناگاه نوري را از خانه اي نزديک مشاهده کردم. حالت معنوي عجيبي پيدا کردم و به دنبال آن نور رفتم خود را نزديک آن خانه رساندم ديدم نور عجيبي از داخل آن خانه مي درخشد. در را زدم و با اجازه وارد شدم ديدم حضرت وليعصر(عج) در يکي از اطاق هاي آن خانه تشريف دارند و در آن اطاق جنازه اي را مشاهده نمودم که پارچه سفيدي روي آن کشيده بودند. منقلب شدم در حالي که اشک از چشمانم سرازير بود به آقا امام زمان (عج) سلام کردم آقا جواب سلام مرا داد و فرمود: چرا اينگونه دنبال من مي گردي و آن همه رنج ها را تحمل مي کني؛ مثل اين باشيد( اشاره به جنازه) تا من به دنبال شما بيايم. سپس فرمود: اين جنازه، جنازه بانويي است که در عصر کشف حجاب رضاخان، هفت سال براي حفظ عفت خود از گزند حکومت رضاخان از خانه بيرون نيامد تا مبادا نامحرم او را ببيند.(1)
اينست که امام علي(ع) مي فرمايد:
« پاداش رزمنده شهيد بيشتر از کسي نيست که قدرت بر گناه دارد اما پاکدامني مي کند همانا عفيف پاکدامن، فرشته اي از فرشته هاست.»(2)

پي‌نوشت‌ها:
 

1. حجاب بيانگر شخصيت زن، ص 121.
2. نهج البلاغه، حکمت 474.
 

منبع:نشريه بشارت شماره 75




 

نسخه چاپی