آرايش مناسب بيني شما !

آرايش مناسب بيني شما !
آرايش مناسب بيني شما !


 





 
در ميکاپ هاي روز عمدتاً نبايد وقت زيادي صرف بعضي از تکنيک هاي گريم از جمله بيني نمود. اين تکنيک ها بيشتر در گريم هاي عروس و داماد، مهماني هاي شب، گرفتن عکس و. .. مورد استفاده قرار مي گيرند. در ادامه با استفاده از اصول سايه روشن، نحوه اجراي اين گريم ها را روي انواع بيني خواهيد خواند.

بيني پهن :
 

ويژگي اين نوع بيني ها داشتن پره هاي بزرگ و سطح پهن مي باشد. براي متعادل سازي اين دسته از بيني ها، سايه تيره تر را در دوطرف بيني مي زنيم و به سمت بيرون محو مي کنيم. لبه پره ها به سايه تيره کم حجم مي شود. قسمت وسط بيني به وسيله سايه روشن تا انتهاي ترينت ( قسمت نوک بيني ) هدايت مي شود. با شوت يا قلم موي بزرگ، سايه را در هم محو مي کنيم.

بيني دراز :
 

با سايه قهوه اي، نوک بيني را تا پل بيني، سايه تيره مي زنيم و سايه را به سوي بالاي بيني محو مي کنيم. روي بيني را يک درجه روشن تر از رنگ زمينه زده و پره هاي بيني را روشن تر مي کنيم.

بيني باريک :
 

کافي است روي بيني و اطراف آن را به طور گسترده دو درجه روشن تراز زمينه کنيم.

بيني باريک به پهن :
 

در امتداد قسمت باريک بيني به سمت پايين، دو خط با سايه قهوه اي مي کشيم و سايه مي زنيم و سايه را روي پره ها محو مي کنيم. سپس روي بيني را تا بالا با رنگ يک درجه روشن تر از رنگ زمينه، روشن مي کنيم.

بيني برجسته و استخواني :
 

عامل برجستگي و باريک بودن سطح بيني، عقب بودن لپ ها، عمق گوشه داخلي چشم و نداشتن پره هاي بيني مي باشند. ابتدا سطح بيني را گسترده مي کنيم. به وسيله سايه روشن، عمق چشم ها را هم مي توان برطرف کرد و به وسيله سايه هاي تيره، پره هاي گرد ايجاد مي کنيم ( دقت مي کنيم شدت رنگ ها کم، مقدار مواد کنترل شده و فشار دست نيز کم باشد. ) سايه روشن را از جداره هاي بيني، به سمت صورت کشيده و منطقه لپ را برجسته مي کنيم. مي توان از رنگ کرم نيز روي اين منطقه استفاده کرد.

بيني کم ارتفاع و کوتاه :
 

سطح بيني را به شدت روشن کرده، براي بلند جلوه دادن آن، سايه تيره را از بالاي ابتداي ابرو آغاز مي کنيم و هم مرز آن سايه روشن، تا نوک بيني، به صورت کنترل شده پخش مي کنيم. پس از آن که سايه تيره، در اطراف پخش شد، سايه روشن را براي وسيع جلوه دادن و ارتفاع در جداره ها اضافه مي کنيم. بايد دقت نمود مرزي بين سايه هاي تيره و روشن به وجود نيايد.

بيني نرمال :
 

به وسيله سايه روشن يک سوم از سطح بيني را روشن تر مي کنيم. منظور از يک سوم اين است که اگر بيني خود را با خطوط عمودي به سه قسمت تقسيم کنيم، قسمت وسط بايد روشن تر شود. با استفاده از قلم مو سايه تيره را از روي دو خط عمودي به سمت بيرون هاشور مي زنيم. در قسمت پره ها سايه تيره را از بيرون به سمت نوک بيني کمرنگ مي کنيم. قسمت زير بيني هم از جمله قسمت هايي است که به وسيله سايه قهوه اي بايد کمرنگ تر شود. سايه تيره اي که ابتداي بيني زده بوديم را به سمت زير ابروها پخش مي کنيم تا تمام مرزها و خطوط طبيعي شود.

بيني قوزدار :
 

عامل قوز که يک عضو برجسته مي باشد، فرو رفتگي هاي اطراف آن است. بدين جهت ابتدا با رنگ روشن مناسب، سايه هاي تيره اطراف برجستگي را بر طرف کرده و سپس سايه هاي متعادل سازي را طبق موارد قبل اجرا مي نماييم.
منبع:نشريه کوچه ما، شماره 16.




 

نسخه چاپی