آناناس منبع عظيم آنتي اکسيدان ها

آناناس منبع عظيم آنتي اکسيدان ها
آناناس منبع عظيم آنتي اکسيدان ها


 





 
فوايد آناناس براي سلامت : يکي از مهم ترين آنزيم هاي موجود در آناناس Brome Lain است. همين آنزيم کليد طلاي اکثر فوايد آناناس را در دست دارد. آناناس تازه سرشار از محتويات سولفور و ترکيبات پروتئيني هضم کننده غذا است.
آنزيم Brome Lain و آناناس ها : Brome Lain يکي از ضد اشتعال هاي مفيد است که از تورم مي کاهد، به درمان سينوزيت کمک مي کند، براي درمان گلودرد، آرتروز و نقرس به کار مي رود. براي اثرات بيشتر آناناس بايد بين وعده هاي غذايي و بدون غذاهاي ديگر خورده شود. فوايد آنزيم Brome Lain باعث مي شود تا ساير غذاها بهتر هضم شوند.
آناناس و آنتي اکسيدان ها :منبع خيلي خوب ويتامين C است. آناناس به بدن شما محافظت خوبي در برابر راديکال هاي آزاد مي دهد؛ ترکيباتي که به سلامت سلول ها صدمه مي زنند.
ساخته شدن راديکال هاي آزاد باعث تصلب شريان ها مي شود و بيماري هاي قلبي، عروقي و ديابتي به همراه مي آورد. افزايش حمله آسمي و همچنين افزايش سرطان هاي خاص مانند سرطان روده بزرگ نيز از پيامدهاي آن به شمار مي رود.
راديکال هاي آزاد هميشه بر بيماري هاي مرتبط با آرتروزهاي استخواني و دردهاي روماتيسمي تکيه دارد. ويتامين C يکي از مهم ترين آنتي اکسيدان هاي قابل حل در آب است که خود به عنوان يکي از گرانبهاترين مواد براي درمان اين شرايط است.
همچنين ويتامين C يکي از بهترين جنگنده هاي سرماخوردگي و آنفولانزاست و فقط هم به دليل عملکرد آن در سيستم دفاعي بدن است.
منگنز : آناناس منبع عظيم منگنزاست؛ يک ماده معدني حياتي در برخي آنزيم هاي بدن که براي توليد انرژي مورد استفاده قرار مي گيرد. همچنين منبع خوبي از ويتامين B1 است که در آنزيم هاي توليد کننده انرژي اهميت خاصي دارد.
از بين رفتن ديد : آناناس و ساير ميوه ها در سلامت چشم مؤثرند و در محافظت برابر آسيب هاي چشمي که در دوران پيري اتفاق مي افتد، نقش بسيار مؤثري دارند. 3 وعده غذايي ميوه در روز خصوصاً آن دسته اي که آنتي اکسيدان دارند، خطر ابتلا به شرايط ضعف ديد را کاهش مي دهند.
ساقه هاي آناناس : برخي مولکول هاي مفيد در ساقه آناناس پنهان است که توسط محققين استراليايي کشف شده است. ديده شده که اين مولکول ها در برابر گونه هاي خاصي از سرطان ها از خود مقاومت نشان مي دهند. گونه هايي از سرطان ها عبارتند از :
سرطان تخمدان، ريه، سينه، روده و پوست.
انتخاب و نگهداري از آناناس : آناناس ها را بايد بر اساس اندازه شان، احساس سنگيني داشته باشند. در غير اين صورت خشک و بي مزه هستند. آنها بايد تميز به نظر برسند و بوي خوبي دهند و علامت کپک زدگي روي سطح خارجي شان نداشته باشند. از آنجايي که آناناس ها از زماني که کنده مي شوند ديگر رشد نمي کنند و رسيده نمي شوند، لذا با دقت انتخاب کنيد و آن دسته اي که به نظر نارس مي رسند را انتخاب نکنيد. آناناس ها را مي توان در دماي اتاق نگهداري کرد حتي با وجود اين که زود خراب مي شوند و بايد به دقت از آنها مواظبت کرد.
اين ميوه شيرين و چسبناک، ميوه مورد علاقه براي همه کودکان در هر سني است و شيرين و ترشي اي که دارد، جز لاينفک آن است و شما نمي توانيد به اين آساني از آن بگذريد. آناناس ها عضوي از خانواده Bromeliaceae هستند که از گل هاي متعدد بدون ميوه تشکيل شده و در اطراف هسته قرار گرفته اند. هر تکه از اين قسمت هاي بدون ميوه، چشمي دارند که حالت خار مانندي دارد و سطح آناناس را پوشانده است. آناناس هم ترش و هم شيرين مزه است.
منبع:نشريه کوچه ما، شماره 16.




 

نسخه چاپی