نکاتي در مورد اتاق خواب

نکاتي در مورد اتاق خواب
نکاتي در مورد اتاق خواب


 





 
قرار دادن صحيح تخت يا رختخواب، امري مهم براي داشتن خواب مناسب است. در فنگ شويي توصيه هاي فراواني براي قرار دادن محل مناسب جهت خوابيدن وجود دارد که در زير به برخي از آنها اشاره مي کنيم :
*هرگز به صورتي نخوابيد که پاهاي تان به سوي در ورودي اتاق باشد.
*هرگز در جايي نخوابيد که بالاي سرتان مقدار زيادي کتاب وجود داشته باشد. کتاب ها بايد درون قفسه کتاب باشند و قفسه داراي در باشد.
*زير تخت خود را خالي کنيد. نگذاريد فضاي خالي زير تخت به انباري مبدل شود. شما شب ها روي همين وسايل مي خوابيد و همين باعث مي شود تا خواب هاي ناراحت داشته باشيد.
*ملحفه هاي خود را مرتب عوض کنيد. رنگ آنها نيز مهم است. ملحفه هاي آبي يا تيره باعث سرد شدن بدن و داشتن خواب عميق مي شود. اگر براي بيدار شدن در صبح دردسر داريد، بهتر است از رنگ هاي روشن استفاده کنيد. به علاوه بعد از شستن ملحفه ها حتماً آنها را اطو کنيد. گرماي اطو به آنها انرژي مي دهد و خوابيدن روي ملحفه تميز و صاف، ارزش دادن به خواب است.اگر شما به اندازه متوسط بخوابيد، حدود يک سوم عمر خود را در خواب سپري مي کنيد. بنابراين قسمت مهمي از عمر شما در خواب طي مي شود.
*اگر نزديک پنجره مي خوابيد، دست کم نيم متر با آن فاصله بگيريد و شب ها پرده اتاق را بيندازيد. مهم نيست شما در منطقه گرمسير يا سردسير زندگي مي کنيد، پنجره محل مکش انرژي اتاق به بيرون است و همين امر نيروي شما را در خواب ضعيف مي کند.
*هيچ وقت بعد از بلند شدن از خواب، با لباس خواب در اتاق راه نرويد. لباس هايي که با آنها خوابيديد، انرژي خواب را به خود جلب کرده اند که انرژي سرد و سکون است. شما بعد از بيدار شدن از خواب، به حرکت در زندگي نيازداريد. بنابراين آنها را عوض کنيد. بهتر است بعد از در آوردن لباس هاي خواب، آنها را براي مدت يک ربع روي بند لباس بيندازيد تا هوا بخورند. اگر بتوانيد آنها را آفتاب بدهيد که خيلي عالي است.
*در اتاق خواب گل و گياه فراوان قرار ندهيد. گل ها و گياهان شب ها دي اکسيد کربن پس مي دهند و شما را اذيت مي کنند. اگر دوست داريد حتماً در اتاق گياه داشته باشيد، يک گياه کوچک کافي است.
منبع:نشريه کوچه ما، شماره 16.




 

نسخه چاپی