با رعايت چند نکته ساده عزيز همسرمان باشيم !

با رعايت چند نکته ساده عزيز همسرمان باشيم !
با رعايت چند نکته ساده عزيز همسرمان باشيم !


 





 
همه زن ها و مردها دوست دارند براي همسران شان عزيز باشند و عزيز بمانند. از ابتداي زندگي، حفظ اين عزت و افزايش آن مي تواند به استحکام زندگي کمک کند.اما بسياري از زن ها و مردها با اشتباهات کوچک و بزرگ، عزت خود را در زندگي زناشويي زير سؤال مي برند و زندگي را براي خود و همسرشان سخت مي کنند. رعايت بعضي مسائل و دقت به برخي نکات مي تواند شما و همسرتان را براي هم عزيز نگه دارد و حتي در طول زندگي عزيزتر کند.براي اين که اين نکات را بدانيد، به يادآوري و توضيح آنها مي پردازيم.

هميشه صادق باشيد :
 

صداقت شما هيچ وقت از ياد همسرتان نخواهد رفت و بي صداقتي نيز به راحتي مي تواند اعتماد همسرتان را از شما سلب نموده و او را بدبين کند و همين باعث از بين رفتن عزت شما شود.

بر اعصاب خود مسلط باشيد :
 

از کوره در نرويد. موقع عصبانيت ممکن است متوجه رفتار و گفتار خود نباشيد و حرفي بزنيد که همسرتان را ناراحت کند و برنجد. شايد عصبانيت تان بعد از مدتي فروکش کند و شما آن را فراموش کنيد، ولي همسرتان هيچ وقت حرف هايي را که شما در عصبانيت به او گفته ايد، از ياد نمي برد. افرادي که زود عصباني مي شوند، براي اطرافيانشان خسته کننده اند چون در پي هر گفتار و رفتاري بايد منتظر عصبانيت شما باشند و اين واقعاً زجرآور است که کسي دايماً از دست همه عصباني باشد و با هر چيز کوچکي از کوره در رود.

نقاط مثبت را هم ببينيد و بدبين نباشيد :
 

وقتي هميشه به ايرادهايي که همسرتان دارد فکر مي کنيد، روز به روز بيشتر از او دور مي شويد. اما اگر هميشه به نقاط مثبت او بينديشيد، آن وقت هر روز بيشتر از ديروز براي تان عزيز مي شود.

در رفتارتان با ديگران دقت کنيد :
 

به بزرگ ترها احترام بگذاريد و با دوستان تان زياده روي نکنيد و در روابط خود حساسيت هاي همسرتان را در نظر داشته باشيد و او را با يک رفتار نابجا در جمع نرنجانيد.

نشاط خود را حفظ کنيد :
 

هميشه خسته و افسرده نباشيد. بعضي افراد همين که به همسر خود مي رسند، فکر مي کنند بايد ناله کنند و خسته باشند. شور و نشاط باعث مي شود که همسرتان در کنار شما احساس شادي کند و اگر روزي در کنارش نباشيد، جاي تان خالي است.اگر دايم ابراز افسردگي کنيد، هر کسي در کنار شما احساس دلمردگي مي کند.

منت نگذاريد :
 

هيچ گاه براي کارها و گذشت هايي که در زندگي کرده ايد، سر همديگر منت نگذاريد. هر کاري کرده ايد، براي زندگي تان بوده و خود خواسته ايد. پس با منت آن را بي ارزش نکنيد.

به همديگر احترام بگذاريد :
 

خيلي اوقات از بين رفتن عزت همسران در ديد همديگر، به خاطر از بين رفتن حريم ها بين آنهاست. سعي کنيد هميشه ادب و احترام را در قبال هم رعايت کنيد تا قبح توهين و بي احترامي ميان شما از بين نرود و همديگر را محترم بشماريد. اين مورد شامل خانواده همسرتان هم مي شود.

با هم به سفر برويد :
 

از هيجان زندگي غافل نشويد و روزهاي شادي را با هم بگذرانيد.

زن ها بخوانند
 

هر زني که مي خواهد براي همسرش عزيز بماند، بايد به برخي نکات اهميت بدهد. مثل اين که به ظاهر خود اهميت بدهد و هميشه لباس مناسب بپوشد. تشخيص ظاهر مناسب براي هر مکان کار سختي نيست و شما مي توانيد با توجه به حساسيت ها و نظرات همسرتان در اين مورد، آنها را پيدا کنيد.

خوب آشپزي کنيد :
 

شايد بعضي از زن ها آشپزي را دوست نداشته باشند و آن را وظيفه خود ندانند، اما تقريباً بيشتر مردها از همسر خود انتظار دارند يک غذاي خوب براي آنها تهيه کند.

خانه را مرتب و آرام نگه داريد :
 

اين به معني کار کردن هميشگي شما در خانه نيست، بلکه صحبت از جو خانه است که ظاهر مرتب نيز به آرامش آن کمک مي کند. خانه مرتب و آرام، خانه اي است که يک مدير خوب آن را اداره مي کند. مثلاً حواس تان باشد که مايحتاج خانه تکميل باشد، جو خانه را از تشنج به دور نگه داريد و فضاي خانه را آرامش بخش بچينيد.

به حرف همسر خود گوش دهيد :
 

کمتر با او سرسختانه مخالفت نماييد. دقت کنيد که منظور ما فراموش کردن ديدگاه ها و نظرات خودتان نيست، بلکه ابراز آنها به نحوي است که همسر شما فکر نکند حرف او را زير پا گذاشته ايد. مخالفت هاي يکباره، اکثر مردها را عصباني مي کند، در حالي که وقتي به حرف آنها گوش مي دهيد لذت مي برند. در اين مورد زياده روي هم نکنيد.

منطقي باشيد :
 

به صورت منطقي و معقول، مطيع همسر خود باشيد.

نکته :

اگر در کارهاي خانه از شوهرتان کمک مي خواهيد، کارهايي را که دوست دارد به او بدهيد و تقسيم کار کنيد. دستور ندهيد و ايراد نگيريد. او را به کمک کردن تشويق کنيد نه اين که با رفتارتان او را از کمک کردن در خانه زده کنيد.

مردها بخوانند
 

اگر مي خواهيد هميشه براي همسر خود عزيز بمانيد، اين نکات را فراموش نکنيد :

عشق تان را بيان کنيد :
 

زن ها سرشار از احساساتند و اگر مردي بتواند قلب همسرش را هميشه راضي نگه دارد، مي تواند هميشه براي او عزيز بماند و راضي شدن قلب، با اهميت دادن به احساسات زن اتفاق مي افتد. استفاده از کلام محبت آميز و هر چيزي که نشان دهد شما به او علاقمنديد، محبت واقعي و پرهيز از افراط و تفريط، مي تواند نتيجه خوبي به همراه داشته باشد.

قدردان باشيد :
 

از او به خاطر کارهايي که مي کند قدرداني کنيد، چون حتي اگر همسرتان فقط خانه دار باشد، کار مهم و سختي انجام مي دهد آن هم بدون تعطيلي و وقفه. تنها با قدرداني شماست که خستگي از تنش در مي آيد.

به او استقلال مالي بدهيد :
 

از نظر مالي به او اهميت بدهيد و هميشه مبلغي را براي خود او در نظر بگيريد، حتي اگر خودش درآمد دارد. وظيفه شما حکم مي کند او را تأمين کنيد. يادتان باشد که خرج خانه براي خانه است نه همسرتان. پس او را هم مهم بدانيد و از نظر مالي به او اهميت بدهيد.

گاهي به او مرخصي بدهيد :
 

گاهي به او نيز مرخصي دهيد و کارهاي خانه را خودتان انجام دهيد. اين کار دو حسن دارد؛ اول اين که همسرتان استراحت مي کند و دوم اين که شما مي فهميد همسرتان روزانه چه کارهايي در خانه انجام مي دهد و قدر يکديگر را بيشتر مي دانيد.

هرگز، هرگز، هرگز تحقيرش نکنيد :
 

هرگز داد نکشيد و تحقير نکنيد. مهرباني و نرم سخن گفتن آنچنان در دل زنان نفوذ مي کند که تأثيرش هزاران برابر فرياد کشيدن است و برعکس، داد و فرياد و تحقير کردن، آنچنان شما را از چشم همسرتان مي اندازد که اگر بدانيد، ديگر داد نمي کشيد.
اگر همسرتان همه اين نکات را رعايت کند، در چشم شما عزيزتر نخواهد شد ؟ پس مطمئن باشيد او هم مثل شما فکر مي کند و دوست دارد شما نيز اين موارد را رعايت کنيد. زندگي با عزت و احترام هميشه پايدار و مقاوم خواهد ماند.
منبع:نشريه کوچه ما، شماره 16.




 

نسخه چاپی