14 نکته آرايشي براي خانم هاي جوان

14 نکته آرايشي براي خانم هاي جوان
14 نکته آرايشي براي خانم هاي جوان


 





 
1. اگر در سني هستيد که هنوز آثار جوش هاي غرور جواني روي پوست شما نمايان است و دوست داريد با کرم پودر و پنکيک آنها را بپوشانيد، بهتر است از ضد آفتاب هاي مخصوص پوست تان (چرب، خشک، مختلط) که داراي کرم پودر هم هستند استفاده کنيد، چرا که شايد الان شما با زدن هر کرم پودر يا پنکيکي، پوستي صاف براي آرايش داشته باشيد اما به مرور زمان و تنها در سه، چهار سال آينده پوست شما اين زيبايي را از دست خواهد داد و براي شل شدن و پيري زودرس آماده مي شود و لکه ها خيلي زودتر از وقت خود روي پوست شما نمايان خواهند شد.
2. در صورت علاقه زياد به زدن کرم پودر و پنکيک مي توانيد در مجالس خاص روي ضد آفتاب تان کمي از آنها بزنيد و حتماً بعد از تمام شدن مهماني، با شير پاک کن آنها را از روي پوست پاک کنيد و هيچ گاه شب با آرايش نخوابيد.
3. در مورد چشم ها بهتر است تنها از ريمل، آن هم بدون خورده مژه و با کشيدن چند بار آرام تنها روي مژه ها بالا به طور کاملاً طبيعي، چشمانتان را جذاب کنيد.
4. در صورت تمايل به خط چشم نيز بهتر است از يک خط بسيار نازک در پشت چشم که آن هم از چشم بيرون نزده باشد، به چشمان تان به طور طبيعي فرم دهيد.
5- سعي کنيد بعد از حمام به مژه ها فر مژه بزنيد تا از شکستگي مژه ها جلوگيري شود و از بغل، مژه ها زاويه دار به نظر نيايد و بعد چند بار ريمل را به آرامي به طور افقي و کمي هم به سمت بالا بزنيد. در صورت چسبندگي مژه ها بهتر است از يک برس ريمل جداگانه که مخصوص شانه کردن مژه هاست يا از سنجاق گرد استفاده کرده و تا کاملاً خشک نشده اند، آنها را از هم جدا کنيد تا مشکل طبيعي تري داشته باشد.
6- به اين نکته توجه داشته باشيد که براي دختران جوان، تنها آرايش پلک بالا بسيار جذاب تر و زيباتر خواهد بود و خط زير چشم را بهتر است در سنين بالاتر اضافه کنند.
7- در صورت تمايل به زدن سايه - که اصلاً توصيه نمي شود چون بعضي از انواع سايه ها چشم ها را ريزتر نشان مي دهند - مي توانيد از مدادهاي رنگي مطابق رنگ پوست و لباس تان مثل سبز يا آبي بسيار مات و ملايم در پشت چشم، يک خط لب به جاي خط چشم بزنيد که با کمي ريمل، چشم ها را جذاب تر خواهد کرد و از زدن سايه هاي رنگارنگ که چهره را بسيار زنانه نشان مي دهد خودداري کنيد.
8- اگر چشمان بسيار درشتي داريد که ممکن است با خط پشت چشم زياد جالب نشود، بهتر است از يک مداد سياه که داخل چشم مي کشيد، حالت بهتري به چشم ها بدهيد البته نه خيلي پررنگ و غليظ، و بعد ريمل را افقي روي مژه ها به آرامي بکشيد.
9- امروزه اکثر دختران جوان براي به اصطلاح مرتب کردن ابروها حتماً به آرايشگر مراجعه مي کنند - که البته شايد اوايل دخترانه به نظر آيد - اما به مرور زمان و با هربار مراجعه، يک رديف از ابروها کم خواهد شد و به مرور با کم پشت شدن و تغيير جهت خواب ابروها مواجه خواهيد شد و گاهي هم جاهايي از ابروي شما خالي خواهد شد. توصيه ما اين است که تا پر شدن ابروها به آنها دست نزنيد و تنها حاشيه هاي اطراف آنها را تميز کنيد و توجه داشته باشيد که رنگ ابرو در ريزش هر چه سريع تر ابروها کمک مي کند. در ضمن برداشتن زود به زود ابروها باعث شل شدن و افتادگي پلک ها خواهد شد.
10- مهمترين نکته قابل توجه براي دختران در سنين پايين که دوست دارند ابروهاشان را تاتو کنند اين است که چون اين کار تقريباً کاري است جبران نشدني و هيچ گاه شما ديگر ابروي اوليه را نخواهيد داشت، تنها زماني دست به اين کار بزنيد که جاهايي از ابروي شما ريخته يا شکستگي دارد و مشخص است. در اين باره نيز از متخصص بخواهيد تا تنها جاهاي خالي را براي شما با چند نقطه پر کند و تمام ابروي شما را خط نيندازد تا ابرويي کاملاً طبيعي و در عين حال مرتب و زيبا داشته باشيد. لازم به ذکر است که ابروي تاتو شده سن افراد را چندين برابر بالا مي برد.
11- بهترين رژ گونه اي که براي دختران توصيه مي شود در کنار هماهنگي با لباس رنگ هاي صورتي خيلي روشن يا مات کمرنگ و در عين حال شيک هستند مي باشد و بهتر است با رژ لب نيز که از همين گروه است مطابقت داشته باشد.
12. با رژ گونه و رژ لب صورتي، سايه هاي نيلي، آبي کمرنگ و خاکستري هماهنگي دارد و با رژ گونه و رژلب بژ و طلايي، سايه هاي آجري رنگ و قهوه اي مات کمرنگ. سعي کنيد رژ لب تان را به صورت خنده و دهان نيمه باز بزنيد تا يکدست و صاف و تميز ديده شود.
13. موي يک دختر شرقي با رنگ طبيعي و بلند يکدست، زبانزد بوده و جذابيت خاص خود را دارد و اين گروه مو را معمولاً همه بيشتر از موهاي لايت و لولايت شده مي پسندند، اما گاهي عجول بودن دختران ايراني براي زيبا شدن، آنها را از شکل طبيعي خارج مي سازد و وادارشان مي کند که بلايي بر سر اين ايده هاي زيبا بياورند که ديگر قابل جبران نباشد، چرا که هر چه موها زودتر رنگ شوند، به همان نسبت زورتر هم با ريزش و سفيدي مو مواجه خواهند شد و گاهي حتي حالت زيباي اوليه خود را نيز از دست خواهند داد. پس چه بهتر که به جاي هاي لايت و مش در مجالس و مهماني ها، از ريمل هاي مو که به رنگ هاي مختلف، هماهنگ با لباس، در اکثر لوازم آرايشي ها موجود است استفاده کنيد و بعد از شستشو آنها را از روي موها پاک کنيد و مو طبيعي خودتان را سالم و شاداب حفظ کنيد.
14. براي دختر خانم هايي که موهاي فر دارند توصيه مي شود به جاي استفاده از واکس ها و کرم هاي مو براي ثابت نگه داشتن فر در مهماني ها، هم مي توانيد از کتيرا استفاده کنيد و هم بعد از حمام مقداري آبليمو به نوک انگشتانتان زده و پايين موها را چنگ بزنيد و براي براق شدن آنها، هم در مورد موهاي صاف و هم موهاي فر، از کمي روغن زيتون بي بو استفاده کنيد که با استفاده از اين موارد طبيعي نه تنها به موهاي تان ضرري وارد نشده بلکه آنها را عين زيباتر کردن، تقويت هم کرديد ناگفته نماند که زدن آبليمو به محکم شدن ناخن هاي شما نيز کمک خواهد کرد.
منبع:کوچه ما شماره 7.




 

نسخه چاپی