10 فرمان زيبايي

10 فرمان زيبايي
10 فرمان زيبايي


 





 
* جوش آکنه، سر سياهي هاي روي بيني، باز بودن بيش از حد منافذ پوست، جاي جوش هاي قديمي، لکه هاي قهوه اي، سياهي زير چشم، چين و چروک صورت، خال هاي متفاوت و نداشتن PH متناسب پوست (چربي يا خشکي زياده از حد) از جمله معايب پوستي هستند. وقتي شما هنگام صبح از خواب برمي خيزيد و خود را در آينه مي نگريد، اين معايب را برجسته تر مي بينيد. در اين صورت توصيه مي شود هرچه زودتر به يک متخصص پوست و زيبايي مراجعه کنيد.
* لوازم آرايشي و انواع کرم هاي داراي ترکيبات متنوعي هستند که با هر پوستي سازگاري ندارند. استفاده خودسرانه و بدون مشورت با متخصص پوست و زيبايي، ممکن است آثار زيان باري داشته باشد. بنابراين از عمل طبق توصيه افراد غيرمتخصص در اين زمينه اکيداً خودداري کنيد.
استفاده زياد از پودرهاي آرايشي و فونديشن به ويژه براي پوشاندن عيوب صورت، بدترين راه حل است. اين محصولات داراي موادي هاليوژنيک بوده، موجب انسداد منافذ پوست شده و تنفس پوست را مشکل مي سازد. اين مواد همچنين روي سلول هاي رنگي پوست (ملانوسيت ها) تاثير گذاشته و رنگ پوست را تغيير مي دهد. اثر منفي ديگر محصولات مذکور اين است که روي فيبر و بلاست ها که توليدکننده کلاژن (مواد سفت نگه دارنده پوست) هستند. اثر گذاشته و پس از مدتي پوست را نازک، حساس و شل مي کند. اين محصولات روي PH پوست نيز اثر گذاشته و تعادل آن را به هم مي زند. هميشه توصيه مي شده که PH پوست بايد اسيدي باشد. قليايي شدن پوست، محيط را براي جذب باکتري ها مناسب کرده و موجب جوش و سرسياهي مي شود.
* به صورت روزانه پوست خود را با پاک کننده هاي متناسب با نوع آن پاک کنيد. حداقل هفته اي دو بار پوست خود را با سفيدآبهاي بهداشتي بساييد و به اصطلاح لايه برداري نبايد خيلي عميق باشد و بهتر است در حدي صورت گيرد تا پوست هاي شاخي يا مرده را بردارد. اين عمل موجب مي شود پوست خيلي سريع کار بازسازي را انجام داده و لايه جديدي ايجاد شود و در نتيجه پوست شما هميشه جوان خواهد بود.
بعد از ساييدن پوست، از ماسک هايي استفاده کنيد که در آنها موادي مانند زينک اسيد، تيتانيوم دي اکسيد و پتاسيم هايدرو کسيد به کار رفته باشد. اين مواد به پوست آرامش داده و آن را با نشاط و شفاف مي کند. کرم هايي مصرف کنيد که حاوي ويتامين هاي E، A، C و B5 باشند. استفاده از اين کرم ها در روز يا شب تفاوتي ندارند، اما توصيه مي شود در مواقعي استفاده شود که بدن از لحاظ جسمي و روحي در آرامش به سر مي برد.
* استفاده از ضد آفتاب فقط براي جلوگيري از اشعه هاي مضر آفتاب نيست، بلکه در برابر آلودگي هاي هوا و آلودگي هاي ناشي از رادياتورهاي خانگي و تهويه ها نيز توصيه مي شود.
اگر زير چشم هاي شما کبودي سياهي دارد، در طول کار با کامپيوتر، به طور منظم به چشم خود استراحت دهيد و مرتب پوست خود را با پنبه نمناک يا چند حلقه خيار، مرطوب نگه داريد. به اندازه کافي بخوابيد. اگر چشم شما مشکل ديد دارد، عينک بزنيد. افرادي که وضع مزاجي خوبي نداشته و به ويژه به يبوست مبتلا هستند، دچار سياهي زير چشم مي شوند. بنابراين داشتن کبدي سالم به زيبايي و سالم بودن پوست شما کمک مي کند و از خوردن غذاهاي چرب پرهيز کنيد. در عين حال توصيه مي شود حداقل هفته اي يک تا دو بار کم کرده ميل کنيد، زيرا کره داراي ويتامين A بوده و از خشکي و شکنندگي پوست جلوگيري مي کند. در صورت ابتلا به سياهي زير چشم به صورت ژنتيک به متخصص پوست و زيبايي مراجعه کنيد.
* رژيم هاي لاغري نامناسب داراي عوارض منفي بر پوست هستند که از جمله آن مي توان به ايجاد جوش، تغيير رنگ و پوست و شل شدن آن اشاره کرد. رژيم غذايي بايد متناسب با سن، وضع مزاجي و طرز زندگي اتخاذ شود. حتي امروزه دانشمندان دريافته اند که رژيم غذايي بايد بر حسب گروه خوني فرد تنظيم شود. در اين خصوص تنوع غذايي را حفظ کرده، اما به اندازه ميل کنيد که سيستم و ارگان هاي بدن آسيب نبيند (اندازه نگه دار که اندازه نکوست). از رژيم هاي سخت لاغري و مصرف قرص هاي انرژي زا اکيداً خودداري کنيد. رژيم هاي لاغري نامنظم و غيرمتوالي اثر مخرب تري روي پوست و زيبايي شما دارند.
دي تو کسين کردن بدن (سم زدايي) يکي از مهم ترين عواملي است که نخستين اثر آن کمک به زيبايي پوست شما خواهد بود. براي اين کار مي توانيد هر روز صبح يک ليوان آب نيمه جوش به همراه نيمي از ليموترش تازه و کم عسل (به دلخواه) ميل کنيد. با اين کار به حرکات روده بزرگ کمک شده و تخليه آسان تر مي شود. همچنين خوردن اين ميوه ها اکيداً توصيه مي شود: سيب، انگور، (اگر مبتلا به چاقي هستيد صبح ها ميل نکنيد، شب ها بهتر است ) و مرکبات.
* سعي کنيد براي پيشگيري از استرس حداقل در روز 20 دقيقه با افرادي صحبت کنيد که موجب خوشحالي شما شده و به شما نيروي مثبت مي دهند. براي خوشحال نگه داشتن بايد سعي کنيد ماده سروتونين را که در مغز ترشح مي شود، در حد معين و بالايي نگه داريد. رفتارهاي مثبت و کارهايي همانند محبت کردن به ديگران، نيروي مثبت دادن به اطرافيان و ورزش کردن به اين امر کمک مي کنند.
منبع:کوچه ما شماره 7.




 

نسخه چاپی