استفاده از فلش مموری برای بالا بردن رم کامپیوتر

استفاده از فلش مموری برای بالا بردن رم کامپیوتر
استفاده از فلش مموری برای بالا بردن رم کامپیوتر


 





 
برای استفاده از فلش مموری برای بالا بردن رم کامپیوتر باید مراحل زیر را طی کنیم:
برای ویندوز XP باید از نرم‌افزار دانلود eBoostr استفاده کنید (دانلود eBoostr Pro V3.0.1.498 ). این نرم‌افزار حجم کمی دارد و بسیار هم سریع نصب و تنظیم می‌شود. خوبی اصلی این نرم‌افزار اما این است که با مدلهای بسیاری زیادی از حافظه‌ها مثل SD و MMC هم کار می‌کند.
اما آموزش امروز ما بدون احتیاج به نرم‌افزار خاصی است ولی متاسفانه روی ویندوز XP درست جواب نمی‌دهد. اگر ویندوز ویستا و 7 دارید یک فلش پیدا کنید که ترجیحا زیر 4GB حجم داشته باشد. مدلهای ارزانقیمت 2GB کینگستون و ترنسند توی بازار ایران موجود است.
یک – تمام فایلهای رویش را پاک کنید و اسمش را بگذارید RAM DRIVE که بعدا متوجه شوید کدام درایو را می‌خواهیم به این کار اختصاص بدهیم. دقت کنید که حتما باید همه فایلها را پاک کنید. مخصوصا فایل‌های مخفی ( Hidden )
دو – روی My Computer کلیک راست کنید و به ترتیب Properties و سپس Advanced را انتخاب کنید. بعد هم به system output’s Settings بروید و دنبال Advanced بگردید. حالا روی Edit کلیک کنید.
سه – روی user-defined size کلیک کنید تا حجم فلش را متوجه بشوید. مثلا برای یک فلش 2GB می‌نویسد 1932. مثلا عرض کردم! حالا هر عددی نوشته بود را منهای 5 کنید. مثلا 1932 می‌شود 1927. توی قسمت اول و دوم عکس بالا باید این دو مقدار را بنویسید. حالا set و سپس OK را انتخاب کنید.
چهار – حالا اول حتما Apply را بزنید و بعد از اپلای OK را بزنید. حالا کامپیوتر باید ریستارت بشود. کار تمام است!

استفاده از فلش مموری برای بالا بردن رم کامپیوتر

اخطار مهم
اگر به هر دلیلی ناگهانی این فلش درایو را جدا کنید سیستم کرش می‌کند و قضیه پیچیده می‌شود. اگر می‌خواهید تست کنید این کار را بکنید اما مسئولیتش با خودتان است :)
جدا کردن فلش درایو
اگر سرعت کامپیوتر شما اضافه نشد ( می‌تواند هر دلیلی داشته باشد ) پس ارزشی هم ندارد که همیشه یک فلش به کامپیوتر شما آویزان باشد! برای جدا کردن آن باید به طریقه زیر عمل کنید تا مشکلی پیش نیاید.
دو قدم اول را طی کنید و به جایی برسید که user-defined size را پیدا کردید. حالا no swapfile را انتخاب کنید و سپس Set و در آخر اپلای اوکی کنید.
کاربران ویندوز 7 می‌توانند از قسمت option به تب پرفورمنس بروند و System Properties را ببینند. قاعدتا باید حالا فلش درایوی که داشتیم را به عنوان رم مجازی بشناسد.
چند نکته :
به دلایل زیادی ممکن است این روش کار نکند. توی تست من که جواب داد حداقل :)
ممکن است این روش خیلی تاثیر محسوسی نگذارد. ممکن است دلیلش این باشد که رم شما بالاست به خودی خود. اگر رم شما پایین باشد بیشتر متوجه می‌شود تفاوتش را.
ممکن هم هست افزایش پیدا نکردن سرعت به خاطر کیفیت و سرعت پایین رم شما باشد. رم‌های ocz یک زمان سرعت خوبی داشتند. الان اما نمی‌دانم کدام مارک بهتر است در این زمینه. تست ما با رم کینگستون انجام شد.
قابلیت ReadyBoost در ویندوز چنین کاری را قاعدتا باید بکند اما از آنجایی که توی چند مورد دیدم چنین کاری را نتوانستند بکنند دوستان، گفتم این راهنما را بنویسم
منبع:http://1fathi.com
ارسال توسط کاربر محترم سایت :sukhteh




 

نسخه چاپی