پاستا قالی

پاستا قالی
پاستا قالی


 





 
بسمه تعالی
از آنجایی که به آشپزی خیلی علاقه دارم؛ تجربیات خود را در اختیار دوستان بویژه آقایان قرار می دهم. چرا که سبک آشپزی من مناسب با حوصله و توانایی آنهاست. امیدوارم بعنوان اولین غذا آن را طبخ و لذت ببرید!
نام غذا : پاستا قالی (پاستا+باقالی)
مواد لازم:
پاستا فرمی (ترجیحا پیچ پیچی سه رنگ) . باقالی پوست کنده و خلال شده. قارچ. پیاز. نخود فرنگی. جعفری. گوشت گوساله یا سینه مرغ (در صورت تمایل). ادویه و رب.
طرز تهیه: به صورت جدا جدا: یک بسته پاستا را ده دقیقه بجوشانید و بعد آبکش کنید. یک یا دو پیاز را خلال و سرخ کنید. دویست تا سیصد گرم باقالی خلال شده را بمدت 15 دقیقه بجوشانید. چهارصد گرم قارچ را با روغن بسیار کمی تفت داده و منتظر شوید 95 درصد آب قارچ تبخیر شود. اگر دوست دارید گوشت اضافه شود که خیلی بهتر است دویست گرم گوشت گوساله یا سینه مرغ را بجوشانید و بعد از پخته شدن آن را با به حالت رست بیف (رشته رشته) درآورید. (اینکه عنوان کردم در صورت تمایل، به این دلیل است که شاید تهیه و پخت گوشت برای آقایان مشکل باشد یا بخواهید این غذا را ارزان تر طبخ کنید!).
حالا به دو صورت این غذا را تکمیل کنید:
حالت اول برای کسانی که می خواهند غذا را سریع تر حاضر کنند، تمام مواد را به همراه ادویه (نمک.فلفل سیاه و قرمز. زردچوبه) و دو قاشق رب و کمی سس کچاپ یا سس تند مخلوط و روی غذا را با نخود فرنگی و جعفری تزیین و میل کنید.
اما کسانی که دوست دارند پاستا دم بکشد و ته دیک هم درست کنند؛ قارچ، پیاز، گوشت، ادویه و رب را با مقداری روغن سرخ کرده و بمدت 5 دقیقه روی شعله کم قرار دهید تا جا بیفتد. سپس درون قابلمه مناسب کمی روغن ریخته و کف آن را با سیب زمینی که بصورت ورقی برش داده بپوشانید. و بعد پاستا ی آبکش شده و مواد را با هم مخلوط و درون قابلمه بریزید. بعد از نیم ساعت غذا آماده است و با تزیین جعفری میل کنید.
امیدوارم لذت ببرید!

ارسال توسط کاربر محترم سایت :hamed53562




 

نسخه چاپی