غذایی برای فرار از سرطان

غذایی برای فرار از سرطان
غذایی برای فرار از سرطان


 





 
مواد لازم برای یك نفر
كلم بروكلی خرد شده: یك دوم پیمانه
روغن زیتون: یك قاشق غذاخوری
سینه مرغ: 100 گرم
نمك و فلفل: به مقدار لازم
تره فرنگی خرد شده: یك سوم پیمانه
سیر: 4 حبه
زنجبیل: یك دوم قاشق چایخوری
هویج خرد شده: یك دوم عدد
تخم‌مرغ: یك عدد
برنج پخته شده: یك پیمانه
آبلیموی ترش: به مقدار دلخواه
ادویه: به مقدار لازم
طرز تهیه: ابتدا كلم بروكلی را بپزید. درون ظرف ریخته و روی آن آب بریزید و 2 دقیقه بگذارید تا بپزد. سپس با آب سرد آن را آبكشی كنید و كنار بگذارید. سینه مرغ را به صورت رشته‌ای خرد كنید و به آن نمك و فلفل بزنید. سپس یك تابه را روی حرارت ملایم بگذارید تا داغ شود. درون آن روغن ریخته و بعد رشته‌های مرغ را داخل آن بریزید و بگذارید 3 یا 4 دقیقه سرخ شود. كلم بروكلی و هویج را اضافه و 2 دقیقه سرخ كنید. آن را خوب به هم بزنید و تره فرنگی خرد شده، سیر، زنجبیل و ادویه‌های دلخواه را به غذا اضافه و با هم مخلوط كنید تا تمام مواد با هم آغشته شود. حالا تخم‌مرغ را در یك ظرف ریخته و كمی نمك و فلفل در آن بریزید و با هم مخلوط كنید تا یكنواخت شود. سپس آن را در تابه بریزید و با مواد مخلوط كنید و بعد برنج را اضافه كنید. در آخر سس سویا را اضافه كنید و تمام مواد را خوب مخلوط كرده تا به صورت یكنواخت به هم آغشته شود. چند دقیقه بگذارید تا بپزد و سپس با تزئین دلخواه سرو كنید.
فواید غذایی بروكلی باعث شده است كه به عنوان یك سبزی جای خود را براحتی در میان غذاها باز كند، بروكلی حاوی مقدار زیادی ویتامین C است كه به جذب آهن در بدن كمك می‌كند، از آب مروارید جلوگیری كرده و علائم سرماخوردگی را تخفیف می‌دهد. پتاسیم موجود در آن به افرادی كه می‌خواهند به جنگ فشارخون بروند، كمك می‌كند و در عین حال مقدار كلسیم موجود در آن از پوكی استخوان جلوگیری می‌كند.
كلم بروكلی حاوی فیبر بالایی است كه موجب سلامت دستگاه گوارش و كاهش كلسترول می‌شود. در سال‌های اخیر نقش برخی مواد موجود در بروكلی توجه همه را به خود جلب كرده است. به عنوان مثال ایندول ـ 3ـ كربینول توجه كسانی را كه به دنبال راهی برای پیشگیری از سرطان‌های وابسته به هورمون مانند سرطان‌های سینه و پروستات هستند، جلب كرده است. سولفورافان موجود در بروكلی به افزایش سطح آنزیم‌هایی كه در پیشگیری از ابتلا به سرطان نقش دارند، كمك می‌كند. در حالی كه بتاكاروتن موجود در آن در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود كه به عنوان یك آنتی اكسیدان رادیكال‌های آزاد سمی را از بین می‌برد.
منبع:سلامت نیوز
ارسال توسط کاربر محترم سایت :hasantaleb




 

نسخه چاپی