ده راهكار طبيعي براي كنترل قند خون

ده راهكار طبيعي براي كنترل قند خون
ده راهكار طبيعي براي كنترل قند خون


 





 
در شرايطي كه آمارها نشان مي‌دهد شمار مبتلايان به ديابت در اكثر كشورهاي جهان به سرعت رو به افزايش است، آگاهي از چگونگي كنترل قند خون بويژه به شيوه‌هاي طبيعي براي حفظ سلامت و بهبود كيفيت زندگي افراد، اهميت بيشتري پيدا كرده است. هر چند كنترل قند خون در ابتدا كار دشواري به نظر مي‌رسد اما اگر به روش اصولي و با شيوه‌هاي استاندارد و طبيعي صورت گيرد، معمولا به سادگي امكان پذير خواهد بود. سايت اينترنتي كامن سنس در مقاله‌اي در اين باره آورده است: هرچند يك بدن سالم مي‌تواند از پروتئين و چربي نيز گلوكز توليد كند اما ميزان قند خون اساسا به مقدار مصرف كربوهيدرات‌ها بستگي دارد. در اين مقاله 10 راهكار طبيعي براي كنترل قند خون توصيه شده است كه به كنترل فشارخون و حفاظت از دستگاه گردش خون در برابر بيماري‌هاي عروقي نيز كمك مي‌كنند. اين راهكارها عبارتند از:
1-‌ سی دقيقه ورزش در روز كه به كنترل قند خون و بهبود حساسيت بدن به انسولين كمك مي‌كند.
2- انتخاب رژيم‌هاي غذايي كه حاوي كربوهيدرات پايين باشند. كربوهيدرات‌ها به سرعت قند را وارد جريان خون مي‌كنند و به همين دليل از عوامل موثر در بروز «هايپوگليسميا» و ديابت هستند.
3- مصرف حجم زيادي از مواد غذايي حاوي فيبر خوراكي كه ميزان قند خون را ثابت نگه مي‌دارند و خطر ابتلا به بيماريهاي قلبي را نيز كاهش مي‌دهند.
4- استفاده از غلات صددرصد سبوس دار كه قند خون را در سطح سالم نگه مي‌دارند و در نتيجه خطر ابتلا به ديابت را كاهش مي‌دهند.
5- پرهيز از مصرف خوردني‌هايي كه قند بالايي دارند مثل كربوهيدراتهاي تصفيه شده و همچنين محدود كردن مصرف كافئين و پرهيز از مصرف الكل چرا كه اين مواد توانايي بدن را در كنترل قندخون دچار اختلال مي‌كنند.
6- مصرف چربي‌هاي مفيد مثل روغن ماهي امگا – 3 و پرهيز از مصرف چربي‌هاي بد شامل چربي‌هاي ترانس و چربي‌هاي اشباع شده كه سلامت قلب را به خطر مي‌اندازند.
7- تقسيم وعده‌هاي غذايي به 4 تا 6 وعده در روز كه البته بايد حجم كمتري هم داشته باشند تا از اين طريق به ثبات قند خون كمك شود.
8- گنجاندن منابع غذايي پروتئيني به رژيم غذايي به منظور كمك به ثابت نگه داشتن ميزان قندخون.
9- تمرين بيشتر براي كنترل كردن وزن و نگه داشتن آن در حد سالم چرا كه حتي درصد‌ اندكي كاهش وزن، تاثير قابل توجهي در كاهش خطر بروز ديابت دارد.
10- استفاده از مكمل‌هاي با كيفيت مثل ويتامين C، ب كمپلكس و ساير ريزمغذي‌هاي سالم كه همگي در متعادل نگه داشتن قند خون نقش موثري دارند.
منبع:pezeshki.net
ارسال توسط کاربر محترم سایت :omid_a98




 

نسخه چاپی