سایت‌های غیراخلاقی تهدیدی برای بنیان خانواده

سایت‌های غیراخلاقی تهدیدی برای بنیان خانواده
سایت‌های غیراخلاقی تهدیدی برای بنیان خانواده


 

نویسنده : عباس خسروانی




 
ورود هر فناوری به کشور همراه با محاسن و دستاوردهای مثبت، ابعاد منفی و فرایندهای آسیبی مختلفی را به جامعه وارد می‌کند. یکی از این ابزارها اینترنت است که با ورود خود، جهان را به یک دهکده کوچک تبدیل نموده و دسترسی سریع به اطلاعات و برقراری ارتباط بین افراد مختلف را تسهیل کرده است. ضمن اینکه اینترنت بسیاری از مشکلات علمی، پژوهشی، اجتماعی، گردشگری و اقتصادی را برطرف کرده در کنار این ابعاد مثبت، فرایندهای منفی این ابزار فناوری باعث سوء استفاده افراد فرصت‌طلب در زمینه‌های مالی و ترویج روند فساد اخلاقی شده است.
به اعتراف بسیاری از صاحب‌نظران امروزه اینترنت به یک واقعیت غیر قابل انکار و جزئی از زندگی مردم تبدیل شده است.این پدیده که ازدستاورد های مدرنیته به حساب می آید همانند سایر پدیده های مشابه خود دارای مزایا و معایب فراوانی است که نیاز به مدیریت و بهره برداری بهینه و صحیح از آن را به اموری ضروری تبدیل کرده است.موضوعی که معمولا مورد غفلت قرار گرفته و تبعات و آسیب های گوناگونی را برای جامعه به همراه داشته است.برخی استفاده های نادرست از اینترنت و آلوده بودن این فضا باعث شده تا هشدار ها در این خصوص از گوشه و کنار به گوش برسد.
به هر حال اینترنت از ده، پانزده سال پیش که با دردسرهای فراوان زیرساختی و فرهنگی وارد کشور شد، از همان آغاز با آسیب های خود وارد شد. البته باید به این نکته اشاره کرد در هنگام ورود تکنولوژی به کشورهای در حال توسعه یا برنامه ریزی شده و یا غیر آن، فرهنگ استفاده از تکنولوژی وارد نمی شود؛ به این مقوله در جامعه شناسی، "تأخر فرهنگی" گفته می‌شود؛ یعنی در آغاز تکنولوژی وارد شده و در دسترس مردم قرار می گیرد و پس از آن فرهنگ بهره گیری از آن در دسترس قرار می گیرد. به همین خاطر دستیابی به حوزه های تهدید برای استفاده کنندگان از تکنولوژی بیش از فرصت های آن فراهم است.
یکی از ابعاد منفی اینترنت دسترسی تمام افراد به هر نوع اطلاعات از تولید مواد مخدر تا برقراری ارتباط با سرویس‌های اطلاعاتی و ضد ملی و کلاهبرداری‌های مختلف گرفته تا برنامه های ضداخلاقی و مستهجن است که روز به ‌روز دامنه جدیدی پیدا می‌کند.
در این میان سایت های مستهجن با شدت بیشتری در حال فعالیت هستند و به شدت از سوی برخی قدرت ها حمایت می شوند و علیه کشور هایی همچون ایران یک تهاجم تمام عیار فرهنگی را به راه انداخته اند. تهاجم فرهنگی همه جانبه از سوی غرب برای تاثیرگذاری در جوامع هدف وجوامع مذهبی هر روز ابعاد تازه‌ای پیدا می‌کند، به گونه ای که از سوی دستگاه فرهنگی - سیاسی غرب ایده‌های جدید برای ایجاد انحراف جای شیوه‌های قدیمی را می‌گیرد و نو به نو بر موج های بحران‌آفرین غیر اخلاقی افزوده می‌شود.این درحالی است که این موج ها هر روز با ابزاری جدیدتر به کشورهای هدف مخابره می‌شود تا تاثیرگذاری آنها بیشتر باشد؛ یک روز با شبکه‌های غیر اخلاقی ماهواره‌ها، یک روز با هالیوود و این بار با سایتهای مستهجن؛ سایتهای مستهجنی که محتوای آنها به زبان کشور مورد هدف پخش می شود.این تحرکات در راستای جنگ فرهنگی علیه کشور از سوی غرب قابل تحلیل است.
چندی پیش، موسسه مطالعاتی "بروکینگز" در پژوهشی اذعان کرد که برای ایجاد تغییر در ایران هیچ راهی جز براندازی نرم وجود ندارد. براندازی نرم نیز از راه "تغییر افکار عمومی" رقم می خورد که آن را هم رسانه ها هدایت می کنند. مهم‌ترین رسانه و بزرگ‌ترین و موثرترین آنها، همانا اینترنت است. افزون بر این، در هر کشوری که انقلاب رنگی رخ داده، اینترنت نقش بسزا و پررنگی داشته است. متاسفانه ورود اینترنت به زندگی شخصی افراد منجر به به‌وجود آمدن پدیده های جدیدی مثل ازدواج های اینترنتی،دوستی های مجازی، پوشش های نامناسب و انواع و اقسام ناهنجاری‌های اخلاقی و جنسی و.. شده است که تبعات اجتماعی بسیاری برای کشور به همراه دارد و می‌بایست با اطلاع رسانی، مردم را نسبت به آفات این‌گونه اقدامات آگاه کرد.غرب با برنامه یزی خاصی که در راستای اضمحلال فرهنگی کشور ما دارد با راه اندازی برخی سایت های ضد اخلاقی سعی در دگرگونی فرهنگی و کاهش حساسیت ها نسبت به برخی ارزش ها دارند.امروزه در فضای مجازی انبوهی از سایت های غیر اخلاقی و خلاف منافی عفت در حال فعالیت هستند که فکر و ذهن جوان و نوجوان را به شدت دچار مشکلات روحی و روانی خواهد کرد.
یکی از اهداف این سایتها ایجاد توهمات جنسی برای مخاطب و به نوعی وادار کردن او به رویا‌پردازی جنسی است. این موضوع فکر را بیمار می‌کند.چندی است که به صورت گسترده‌ای سایت های مستهجن و مبتذل آن هم به زبان فارسی از سوی باندهای سازمان یافته در فضای اینترنت به وجود می‌آید. نکته قابل توجه اینجاست که تولید این
سایت ها هر روز با شدت بیشتر و حجم زیادتری دنبال می‌شود.در تمام این سایت ها تنها چیزی که به چشم می خورد استهجان و ابتذال است. عکس‌ها و فیلمهای مبتذل و از همه جدیدتر داستانهای پورنو از چیزهایی است که در این سایت ها با هدف ایجاد انحراف اخلاقی دیده می شود، بویژه داستانهای پورنو که درآن با خیال‌پردازی درباره رابطه جنسی تلاش می‌شود که قبح این موضوع در پیش چشم خواننده شکسته شود.
یکی از اهداف اساسی آنان از پخش برنامه های مستهجن گمراهی جوانان پاک این مرز و بوم است که فعالیت های گسترده ای را در این راستا ساماندهی کرده اند تا قبح گناه را در نظر آنان بشکنند.جوانانی که در این گونه دام ها گرفتار شده اند در اعترافات خود اذعان داشته اند تا قبل از آلوده شدن به سیاست های شیطانی این سایت ها از دیدن تار مویی از نامحرم گریزان بودند و لکن پس از گرفتار شدن به چه کارهایی که دست نزدند. این جوانان پس از مدتی تبدیل به گرگ هایی می شوند که به دنبال طعمه های جنسی خود می گردند. دیگر برای آنها فرق نمی کند که این طعمه را در خانواده خود بیابند و یا در جای دیگر و این نقطه تهدید اصلی برای رکن خانواده در جامعه است. جوان شما وقتی وارد این فضا می شود، هر روز بیشتر در این قهقرا فرو می رود.
ترویج رابطه جنسی آزاد و رابطه با محارم یکی از اهداف پلید سایت های مبتذل است که در چند سال اخیر از سوی گروههای هدف‌دار غربی برای ایجاد انحرافات بزرگ و وحشتناک اخلاقی به وجود آمده است. محتویات این سایت ها بنیان خانواده را هدف گرفته است. وقتی تلاش می شود تا رابطه با محارم بین خود اعضای داخل خانواده ترویج شود، دیگر نتیجه مشخص است. نتیجه چیزی جز بن‌بست کامل زندگی اجتماعی نیست که این بن‌بست به نابودی تمام ارکان جامعه منجر می‌شود.از سوی دیگر وقتی جامعه به بن‌بست کشیده شود، هیچ پیشرفت اجتماعی صورت نمی‌پذیرد.در کنار این موضوع این سایت ها تلاش می‌کنند تا زندگی حیوانی و غریزی را مثل دنیای غرب در کشورهای مذهبی مثل ما باب کنند. آنها با پر کردن این سایت ها از محتویات کاملا مستهجن به نوعی فرد را غریزی می‌کنند تا در زندگی شخصی خود تنها به غریزه اهمیت بدهد و برای ارضای این غریزه به هیچ چیز حتی بنیان خانواده هم رحم نکند.در اینجا توده‌وار بودن مطالب به این تهاجم روانشناسانه به ذهن مخاطب کمک خواهد کرد و اگر مخاطب از پایه‌های اعتقادی ضعیفی برخوردار باشد ممکن است تسلیم شود.
این سایت ها تلاش می‌کنند تا با تکرار چندین‌باره مسائلی همچون زنا با محارم و زیبا جلوه دادن آن در پیش چشم مخاطب اولاً حریم های اخلاقی را بشکنند و ثانیاً جامعه علی‌الخصوص جامعه جوان را به سمت چنین رفتارهایی بکشانند. درکنار این موضوع از این مسئله بسیار مهم نمی‌توان گذشت که این سایت ها برای گرفتن پتانسیل مثبت جوانان و به نوعی خرج کردن این پتانسیل در راههای بیهوده تمرکز کرده‌اند.

روزنامه رسالت
ارسال توسط کاربر محترم سایت :hasantaleb




 

نسخه چاپی