جين پوش ها بخوانيد، ست كنيد

جين پوش ها بخوانيد، ست كنيد
جين پوش ها بخوانيد، ست كنيد


 

نويسنده: پريسا صولتي




 
در همين ابتدا، توصيه ما به شما اين است كه هميشه جين هايي را انتخاب كنيد كه هيچ وقت از مد نمي افتند و حتي مي توانيد آن را چند سال متوالي استفاده كنيد، بدون اين كه احساس كنيد جين مورد استفاده تان ديگر به روز نيست و وقت آن است كه مدل و رنگ ديگري را انتخاب كنيد. كسي نمي تواند حدس بزند كه در سال آينده چه شلوار جيني به عنوان مد سال وارد بازار مي شود؛ اما شما مي توانيد با انتخاب مدل هاي اصلي جين هميشه به روز باشيد. به مثال هايي كه در ادامه آمده توجه كنيد:

جين هاي آبي اورجينال:
 

جنس زبر و با دوامي داشته و بيشتر به عنوان شلوار كار از آن استفاده مي شود و مي توان گفت كه اكثريت قريب به اتفاق از اين نوع شلوار جين يك نمونه دارند.
جين هاي آبي مقداري كم رنگ شده و يا به اصطلاح سنگ شور شده: اين نوع جين كمي غيررسمي تر بوده و مي توان آن را با يك كت اسپرت هماهنگ كرد و استفاده نمود.
جين هاي چروك: نوع سنگ شور شده به رنگ قهوه اي يا جين چروك آبي. اين نوع جين در چند سال اخير وارد بازار شده و هر سال طرح آن كمي تغيير مي كند؛ اما در كل همان جين سنگ شور شده است و مقداري چروك است.
رنگ هاي تندتر مانند قرمز، محدوديت زماني داشته و هميشه مد نيستند. همچنين بايد از رنگ هاي سفيد و مشكي اجتناب كنيد. جين هاي مشكلي خيلي زود از مد مي افتند و جين سفيد نيز كاربرد چنداني ندارد.

به زمان و مكان پوشيدن شلوار جين توجه داشته باشيد.
 

راحتي شلوار جين در تن مهم ترين مسئله است و اگر شما حتي شيك ترين شلوار جين را هم بپوشيد، اما در آن احساس راحتي نكنيد، در تن شما نامتناسب به نظر مي رسد. در هر صورت زمان و مكاني كه مي خواهيد از شلوار جين استفاده كنيد در هنگام انتخاب به شما كمك زيادي مي كند.

جلوه ي شلوار جين
 

برخي شلوارهاي جين از لحاظ رنگ و مدل هيچ زيبايي نداشته و خيلي زود از ديدن آنها احساس دلزدگي پيدا مي كنيم. سعي كنيد شلواري را انتخاب كنيد كه داراي جلوه و نما باشد و هنگام استفاده به شما زيبايي ببخشد.

سايز مناسب
 

شلوار جين انتخابي تان بايستي كاملاً اندازه شما باشد؛ نه تنگ تر و نه گشادتر. چون در هر دو صورت راحتي شما در هنگام پوشيدن آن از بين مي رود و وقتي شما با پوشيدن آن معذب شويد مسلماً رغبت تان هم براي پوشيدن آن از بين مي رود. پس بهتر است كه هنگام خريد به خوبي در آينه خود را برانداز كنيد و حتماً دقت كنيد كه پشت شلوارتان هم به اصطلاح خوب ايستاده باشد؛ همچنين بايستي كمي قد شلوار انتخابي تان را بلندتر خريداري نمائيد؛ چون امكان اين كه شلوار جين تان در هنگام شستشو كمي آب برود هست.

تن خور جين را بسنجيد
 

بهترين كار هنگام خريد براي جلوگيري از هرگونه مشكلي پوشيدن شلوار جين و بررسي كامل آن است. حتي در فروشگاه با آن راه برويد، بنشينيد و يا خم و راست شويد تا ببينيد چقدر در آن راحتيد. آيا كيف پولتان در جيب شلوارتان جا مي شود و شما به راحتي مي توانيد آن را از جيب تان خارج كنيد و مجدداً آن را در جيب تان بگذاريد؟ و يا اينكه جنس شلوار جين تان از نوع خيلي خشك و خشن نباشد كه در هنگام گرما پوست بدن تان را اذيت كرده و شما را دچار خارش كند.
حتي اگر قصد خريد كفش يا كمربند جديدي را نداريد دقت كنيد با كفش و كمربندي كه اكثر اوقات استفاده مي كنيد همخواني رنگ داشته باشد.

شيوه هاي مراقبت از شلوار جين
 

قبل از شستن، جين تان را كوتاه نكنيد: هيچ گاه قبل از اين كه شلوار خود را بشوئيد آن را كوتاه نكنيد؛ چون ممكن است قد شلوارتان كوتاه شود و ظاهر مناسبش را از دست بدهد. براي جلوگيري از چنين پيشامدي اول شلوارتان را بشوئيد و بعد آن را اندازه زده و در صورت لزوم آن را كوتاه كنيد.
شلوار را پشت و رو بشوييد: هرگاه خواستيد شلوار جين تان را پس از استفاده براي دفعه اول بشوئيد، آن را با لباس هاي ديگر نشوئيد و جدا از ساير لباس هاي ديگر شستشو دهيد. همچنين بهتر است براي اين كه رنگ و ظاهر شلوار جين تان براي مدت زمان طولاني تر حفظ شود، هنگام شستشوهاي بعدي آن را پشت و رو كنيد.
هيچ وقت شلوار جين خود را در خشك كن نيندازيد: پس از شستشوي شلوار جين تان براي خشك شدن، آن را روي بند لباس پهن كرده و يا از پايه هاي مخصوص خشك كردن لباس استفاده كنيد. به اين دليل كه در خشك كن، لباس ها با سرعت زياد به ديواره هاي ماشين لباسشويي كوبيده مي شود كه اين امر باعث از بين رفتن ظاهر و همينطور عمر شلوار مورد علاقه تان مي شود.
منبع: نشريه بانو، شماره 31.



 

نسخه چاپی