پلاسمای کم مصرف (PANASONIC VIERATH-p50U20)
 پلاسمای کم مصرف (PANASONIC VIERATH-p50U20)
 





 
شرکت پاناسونیک یکی از بزرگ ترین تولید کنند گان انواع تلویزیون است که امسال بیشتر تلاش خود در تولید پانل های سه بعدی و ال ای دی متمرکز کرد ه و خط تولید تلویزیون LCD خود ش را هم به بازار معرفی کرد ه است اما باید بدانید که این شرکت در سال های اخیر به خاطر تولید تلویزیون های پلاسما در بازارهای جهانی شناخته می شد و بیشترین سهم بازار را از این نظر داشت. به همین دلیل در این مطلب نگاهی داریم به یکی از بهترین تلویزیون های پلاسمایش به نام TH-p50U20.
این مدل فرقی با بقیه مدل های مورد بحث دارد و آن پلاسما بود نش است. همه تلویزیون های این مطلب، ال سی دی هستند اما TH-p50U20 پلاسمای با کیفیت عالی و قیمت مناسب است. همان طور که شاید در راهنمای خرید خواند ه باشید، پلاسماها هم تلویزیون های با قابلیتی هستند و تنها ایراد وارد بر آنها را می توان مصرف برقشان دانست اما این دستگاه مصرف برق پایینی دارد.
اگر کیفیت تصویر عالی می خواهید شک نکنید که پلاسماها بهتر ازLCD ها هستند. عمق بیشتر رنگ، کنتراست بهتر و نمایش با کیفیت تصاویر متحرک از جمله مزیت های آنهاست. p50U20 قابلیت های فراوانی دارد. از جمله باید به قابلیت پخش فیلم و موسیقی از روی کارت حافظه SD، تغییر کانال با سرعت بالا، تصاویر زند ه و شفاف، طراحی زیبا و تیونر قوی اشاره کرد. کنتراست دو میلیون به یک آن واقعا شگفت انگیز است و قابل قیاس با LCD های معرفی شد ه نیست.
سری U20 جزء بهترین پلاسما های FULLHD محسوب می شوند . طراحی ساده و رنگ مشکی براق آن نظر هر بینند ه ای را جلب می کند و از LED های آبی رنگ که در بد نه تلویزیون ها کار می کنند خبری نیست.
پشتیبانی از کارت حافظه SD در واقع تلویزیون شما را به یک قاب عکس د یجیتال بزرگ تبد یل می کند که می توانید در کنار خانواد ه به تماشای عکس ها بنشینید و خاطرات را مرور کنید. متاسفانه از تصاویر سه بعدی پشتیبانی نمی کند و کیفیت صدایش هم عالی نیست.
عمر این دستگاه 100 هزار ساعت تعریف شد ه است؛ یعنی بیش از 30 سال استفاد ه مداوم. هنگامی که پانل را خاموش می کنید مصرف انرژی آن به کمترین میزان می رسد. p50U20 فاقد سرب و جیوه و دوستدار محیط زیست هم هست و با فناوری های استفاد ه شد ه در نمایشگر، تماشای طولانی فیلم چشم ها را اذ یت یا خسته نمی کند.
پلاسمای کم مصرف (PANASONIC VIERATH-p50U20)

مشخصات فنی

رزولوشن تصویر: 1080×1920
صفحه نمایش:50
سرعت نمایش:600 هرتز
وزن:29/5 کیلوگرم
ابعاد: 121/8/6×67/9×9/3
کنتراست: 2000000:1
نسبت تصویر: 16:9
زاویه د ید: 176 درجه
پشتیبانی از فرمت های :480i/p، 576i/p، 720p، 1080i/p
اتصالات: سه پورت HDMI ، یک ورودی کامپوننت ، سه ورودی کامپوزیت، پورت PC و سوکت هد فون

نقاط قوت و ضعف

+ > کیفیت عالی تصویر
> قابلیت پخش فیلم و موسیقی از روی کارت حافظه SD
> تغییر کانال با سرعت بالا
> تصاویر زند ه و شفاف
> طراحی زیبا و تیونر قوی
- > کیفیت ضعیف صدا
> پشتیبانی نکرد ن از تصاویر سه بعد ی

دانستنیهای دیجیتال

شاید با دید ن این واژه که پلاسما چندان تمایلی برای بررسی و خرید این تلویزیون نداشته باشید اما زود قضاوت نکنید. پلاسماها از نظر کیفیت تصویر و وضوح بسیار بهتر از ال سی دی ها هستند. شاید به ظاهر مصرف برق بالایی داشته باشند اما این گونه نیست.
منبع: همشهری دانستنی های ویژه نامه دیجیتال

 

 

نسخه چاپی