عرض خود می بری وَ زحمت ما می داری!
عرض خود می بری وَ زحمت ما می داری!

نویسنده: جواد اسحاقیان




 

جماعت فتنه انگیز

اگر اول نوشته به بنده اشکال فنی نگیرید که چرا با توپ پر جلوی آمدی و از احساسات لطیف و طبع آنتی ویروسی خودت خارج شدی! می خواهم بگویم واقعاً بعضی ها هنرشان این است که حرف تولید می کنند؛ چون تولید ملّی خودشان را فقط در این جنبه دو دستی گرفته اند و حتی در حد جهانی حرف و کتاب و سایت و ... تولید می کنند که چی؟ که مثلاً خورشید مهدویت را با فوت دهان خود خاموش کنن!(1)
زهی خیال باطل! حکایتشان حکایت کسانی است که بر سر تعداد اصحاب کهف و مدت زمان خواب آنها بحث می کردند و قرآن فرموده: عددش را خدا بهتر می داند، شما به جای عدد آنها، به تعهد و عرُضه آنها توجه کنید که در آن دوران خفقان، ایمان خود را حفظ کردند. (2)
این گروه کذایی تازه به دوران رسیده که خودشان ادعا دارند، تا عمق تاریخ اسلام ریشه دوانده اند و هر چه دارند، از گذشته گان خود دارند، به جای پرداختن به اصل و محتوای مهدویت، شروع به بهانه جویی می کنند که مثلاً حکومت امام زمان (عج) چند سال است و چرا مختلف ذکر شده و چرا مدت حکومت ایشان کم است؟
مسئله 9 سال، 19 سال، 20، 30 و یا 40 سال نیست. (3) شما بفرمایید اگر مثلا عمر حضرت نوح (ع) یا رسالت ایشان، چند صد سال کم و زیاد نقل بشود، چیزی از عظمت صبر و مقام و منقبت ایشان کم می شود؟
یا مثلاً اگر در تاریخ تولد و رحلت حضرت رسول اکرم (ص) اختلافاتی باشد - که وجود دارد - این چند روز کم و زیاد باعث می شود که ما از اهمیت اسلام و محتوای رسالت ایشان دست برداریم؟ یا اصلاً مهم تر از اینها وقتی تاریخ قیامت را خود خدا هم تعیین نمی کند و بارها با نامعلوم بودن آن اشاره می کند، آیا دلیل می شود که خدای ناکرده ما قیامت را به تمسخر بگیریم و آن را خرافه و ساخته ی ذهن مردم یا علما بدانیم؟

جماعت اختلاف

اما این جماعت دست بردار نیستند. افتاده اند به جان مسائلی که جای این اختلافات را دارد. جای دیگر می گویند: چرا اسم مادر امام زمان (عج) مختلف آمده و چنین شخصی کجا بوده و از کجا آمده است؟ عرض می کنیم: جناب آقایان شیفته و عاشق گذشتگان! حضرت موسی (ع) که دربار فرعون را لرزاند و وعده خداوند برای آمدن او بود که خواب و خوراک را از ستمگران گرفته بود و بنی اسرائیل را دلگرم می کرد، تا مدت ها که اصلاً کسی پدر و مادر او را نمی شناخت و به قول خودشان دایه برای او گرفتند و نمی دانستند که آن دایه، مادر اوست، حضرت ابراهیم (ع) نسبت به بت پرستی شخصی اشکال گرفته که در قرآن با نام و لفظ پدر او مطرح شده، (4) ولی در اینکه او عموی حضرت ابراهیم (ع) بود یا سرپرست او یا هر کس دیگر، هر قدر دوست دارید می توانید بروید در اقیانوس کتاب ها غواصی کنید و اگر عاشق تاریخ هستید، معشوق خود را دنبال کنید؛ اما این حرف و حدیث ها باعث نمی شود که اصل کلام قرآن و رسالت و حقانیت حضرت ابراهیم (ع) زیر سؤال برود. اگر جرأت دارید وعلم و هنرش را، به اصل مباحث مهدویت بپردازید و شاعر چه زیبا گفته است:
تا مرد سخن نگفته باشد
عیب و هنرش نهفته باشد
فقط کمی فکر کافی است که این جماعتی که خود را پیرو اسلام اصیل می دانند و سنگ پیامبر (ص) را به سینه می زنند و با تیغ تیز تکفیر تمام مذاهب اسلامی را مثله می کنند، به این نکته توجه کنند که همان پیامبر عظیم الشأن (ص) از سوی چه کسانی آزار دید؟ از سوی افرادی که در برابر منطق قرآن و مطالب مستحکم آن پاسخی نداشتند و از روی درماندگی و بی منطقی ایشان را ساحر، مجنون و... خواندند واین روند در برابر پیامبران دیگر هم وجود داشته است. (5)
شیوه ای که این گروه دارند، یعنی همان حالت تبلیغاتی کردن و حاشیه سازی در مسائل که امروز در رسانه ها برای دور کردن ذهن مردم از حقیقت مطلب، بسیار مورد بهره برداری (سوء استفاده) قرار می گیرد.

برنده این بازی خطرناک کیست؟

اکنون که غرب برای نجات خود، حمله همه جانبه ای را علیه قرآن، آموزه های دینی و آینده ی جهان اسلام در پیش گرفته است و در پی تثبیت و توجیه ستم های خود به نام منجی و موعود باوری است، تخریب روحیه امیدواری به عظمت جهان اسلام و ظهور موعود یگانه، چه دردی را ازاسلام دوا می کند؟! اگر یک صدم بودجه ای که از منابع و ذخایر اسلامی و حرمین شریفین، صرف تخریب اعتقادات مسلمانان می شود، صرف روشنگری مسلمانان در برابر انحرافات و مکاتب غربی و کفرآمیز و عرفان های دروغین می گردید، مسلماً به عزت و عظمت شما هم افزوده می شد. البته راستش را بخواهید کم کم دارم شک می کنم که شاید ( شاید!) مثل بعضی ها که قبلاً در مکه حاکم بودند، منافعتان اقتضا می کند که خانه خدا و اسلام و قرآن و خود پیامبر (ص) را هم در معرض تخریب قرار دهید، تا همان گونه که سردمداران آمریکایی می خواهند، به گمان خود، حضرت مهدی (عج) را دستگیر کنند، شما هم محل ظهور ایشان را قرُق کنید!
اما او خواهد آمد! (6)

پی نوشت ها :

1. یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ‌ »؛ آنان می خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش سازند؛ ولی خدا نور خود را کامل می کند؛ هر چند کافران خوش نداشته باشند! ؛ سوره صف / 8.
2. ر. ک: به بخش های آغازین سوره کهف: « إِنَّهُمْ فِتْیَةٌ آمَنُوا بِرَبِّهِمْ وَزِدْنَاهُمْ هُدًى‌»؛ کهف / 13، و نیز آیات بعدی که در مورد تعداد اصحاب کهف است.
3. سال حکومت در برخی منابع، با اعداد متفاوت ذکر شده است: ملاحم ابن طاووس، ص 140؛ طرائف، ص 177. الغیبة، نعمانی، ص 331؛ دلائل الامامه، طبرسی، ص 233؛ عقد الدرر ص 239؛ اعیان الشیعه، ج2، ص 51.
4. «اذ قال یَا أَبَتِ إِنِّی قَدْ جَاءَنِی مِنَ الْعِلْمِ مَا لَمْ یَأْتِکَ فَاتَّبِعْنِی أَهْدِکَ صِرَاطاً سَوِیّاً»؛ ای پدر! دانشی برای من آمده که برای تو نیامده است؛ بنابراین از من پیروی کن، تا تو را به راه راست هدایت کنم!» ؛ مریم/ 43.
5. اشاره به برخی از ادعاهای وهابیت برای تخریب مهدویت که در کتاب هایی چون عجیب ترین دروغ تاریخ نوشته اند و آن را در خانه خدا و محل ظهور آن امام عزیز به حاجیانی که اتمام حج آنها به امامت است، تقدیم می کنند!!
6. محتوای کتاب عجیب ترین دروغ تاریخ عثمان بن محمد الخمیس در مقایسه مهدی مورد اعتقاد خود و مهدی مطرح شده در منابع معتبر اسلامی می باشد که بخشی از تناقضات آن کتاب در اینجا مطرح شده است که این مطالب در برخی منابع دیگر آنان با جسارت و توهین بیشتری مطرح شده است.

منبع: امان 38

 

 

نسخه چاپی