شهید محمد زکی نژاد
شهید محمد زکی نژاد

نویسنده: علی اکبری




 

هرگاه احساس ضعف ایمان کردید، قرآن بخوانید

بسم رب الشهدا والصدیقین
بارالهی... عمری معصیت کردم، تابع هوای نفسم بودم. حالا از سرشکستگی و پشیمانی از گناهان گذشته، به تو روی آورده ام. ای که پناه دهنده بی پناهانی! به تو پناه می برم از شر ظلمت و تاریکی که جهان را پر کرده است. « به تو پناه می برم چون تو نور همیشگی هستی و شیطان نفس ظلمت ابدی را برایم می خواهد. ای خدا! اگر نبودم که در کربلا به حسین (ع) لبیک بگویم اما به ندای فرزند حسین (ع) بت شکن زمان، لبیک می گویم. وقتی ای خدا دلم به امید تو روشن می شود، شب برایم روز و روز برایم نعمت به یاد تو بودن را می آورد. من این راه را آگاهانه انتخاب کردم، چون راهی است که حسین انتخاب کرد، راهی است که اکبر و قاسم انتخاب کردند. حسین جان! دنیا برایم تیره و تنگ است حسین، آقا، خودم را آماده می کنم برای گرفتن دو بال، تا بتوانم به سوی تو پر کشم! می آیم، تا به یاد تو و شهدای انقلاب اسلامی، حق بودن تو را با خون خود امضا کنم. هر وقت به یاد ناله های شبانه امام امت می افتم خجل می شوم که معصیت کردم.
با باری از گناه آمده ام برای مغفرت تا شاید بتوانم از این قفس های جسم و از این زندان های نفس، پرواز کنم. پروازی که علی اصغر کرد. بارالهی! تنها آرزویم این است که در بستر نمیرم، هر کجا می میرم شهید شوم. اگر شهید نشوم رویم در پیش امام زمان (عج) و دوستان شهیدم سیاه است و با چه رویی با آنها برخورد کنم.
اما چند وصیت به برادران و خواهران حزب الله؛
اول امیدوارم که این آخرین وصیت نامه ام باشد چون چندین بار است که وصیت نامه خود را عوض می کنم، ولی حالا قصد دارم که دیگر آن را عوض نکنم.
1. امام نوری است که در دنیایی از ظلمت شروع به تابیدن کرده و ان شاءالله دنیا را به سوی نور سوق خواهد داد! این امام را روی چشمان تان نگه دارید. مبادا از این امام روی برگردانید که زبون خواهید شد.
2. فقرا را یاری کنید و از انفاق دریغ نورزید که خداوند پاداش شما را خواهد داد.
3. سعی کنید با ایمان خود اقلیت های مذهبی را به سوی آیین نور (اسلام) بکشانید!
4. هرگاه در ایمان خود احساس ضعف کردید، قرآن بخوانید.
5. دعاها را فراموش نکنید، دعای توسل و کمیل را حتماً به پای دارید.
6. سعی کنید هر قدم که برمی دارید و یا غذا می خورید، جز برای خدا نباشد.
7. سعی کنید با رفتار و کردار و اخلاص اسلامی تان الگو باشید.
8. هرگز در صدد تضعیف روحانیت کاری انجام ندهید، چون روحانیون بودند که اسلام را روی کار آوردند.
9. با منافقین آن طور که امام می فرماید رفتار کنید.
10. وقتی بر مزار شهدا می روید، برای شهیدان نباید گریه کنید بلکه بر مظلومیت حسین (ع) گریه کنید.
11. هرگز خدا را از یاد نبرید که اگر از یاد بردید، حتی در یک کار کوچک هم زیان خواهید دید.
12. به معلولین جنگ احترام بگذارید زیرا آنان، شهیدان زنده اند.
13. به خانواده های شهدا سرکشی کنید و آنان را دلداری دهید.
14. با اسرا مانند صدر اسلام و پیغمبر (ص) عمل کنید.
15. تا زمانی که با خدا هستید، اگر تمام دنیا علیه شما برخیزد، هراس به دل راه ندهید!
خدا یار و نگهدارتان باد.
پدر و مادر عزیزم! شما برای من خیلی زحمت کشیدید و من نتوانستم فرزند خوبی برای شما باشم که زحمت های شما را جبران کنم ولی می دانم که شما ان شاء الله - مرا می بخشید. از شما می خواهم که تا آنجا که در توان دارید. برای مکتب اسلام تبلیغ کنید تا ان شاء الله اسلام به پیروزی نهایی خود برسد. مادر و پدر عزیزم! جان من عزیزتر از جان مولایمان علی (ع) و سالار شهیدان امام حسین (ع) نیست، ما همه برای اسلام «مبارزه» می کنیم و از امام زمان پند می گیریم.
برادرم را سلام می رسانم و وصیتم در این آخر به تو این است که درس بخوان تا بتوانی خدمت به اسلام بکنی. مبادا سرباری برای اسلام باشی؛ و هیچ کس برایم گریه نکند و سیاه نپوشد، چون این راهی است که خودم آگاهانه انتخاب کردم و اگر می خواهید گریه کنید، بر حسین گریه کنید و زینب وار عمل نمایید.
اما همسرم، تو زحمت های زیادی برای من کشیدی و من نتوانستم شوهر خوبی برای تو باشم. امید است که مرا حلال نمایی.
پدر بزرگم، عمه هایم، عموهایم و دایی ها و خواهرانم و تمام اقوام و آشنایان را سلام می رسانم و امیدوارم که همگی مرا ببخشند.
«به امید زیارت کربلا و آزادی قدس عزیز- سایه امام مستدام باد»
والسلام علی من اتبع الهدی - محمد زکی نژاد
5/ 10 / 1364
التماس دعا
منبع: اکبری، علی؛ (1390) وصیت یاران، تهران: یازهرا(س)، چاپ اول.

 

 

نسخه چاپی