شهید علی اصغر شجاع جو
 شهید علی اصغر شجاع جو

نویسنده: علی اکبری




 

تنها از خدا می خواهم که از راهش جدا نشوم

بسم الله الرحمن الرحیم
با درود بیکران به پیامبر راستین رسول اکرم محمد صلی الله علیه و آله و جانشین بر حق او حضرت علی (ع) و یازده فرزند او به خصوص آخرین شان امام زمان (عج).
من وصیتی ندارم، اما آرزوی من این است که دین اسلام در همه جهان گسترش یابد. همه چیز آفریده خداست و خداوند در همه جا وجود دارد. اگر خدا صد بار مرا پس از مرگ دوباره زنده کند، باز هم در راه او به جهاد برمی خیزم تا حق در همه جا حاکم شود. اما جهاد را فقط در جنگ کردن نمی دانم، بلکه همان روشی که پیامبران از آن استفاده می کردند، یعنی راهنمایی انسان ها به راه راست.
اسلام باید به راستی راهنمای زندگی هر فرد باشد. این بنده روسیاه خداوند در این دنیا به هیچ چیز نیاز ندارم، تنها چیزی که از خدای خویش می خواهم، این است که از راه خدا جدا نشوم.
همان طوری که حضرت علی (ع) در دعای خود به خداوند چنین می گوید.
خداوندا، همه چیز به من دادی تا در راه تو باشم و تو را ستایش کنم. اما نه به خاطر دنیا و نه ترس از بهشت و دوزخ تو، بلکه به این دلیل که عشق به تو و دیدار تو داشته ام. پس هر چه به درگاه تو نیایش کنم، باز هم کم است.
وصیت من این است که بعد از شهادتم بر مزارم نگریید. اگر در روز جمعه شهید شدم، یکی دو ساعت جنازه مرا روی زمین قرار دهید و نوار صاحب الزمان را در همان زمان پخش کنید. بیش از سه یا هفت روز برایم مراسم عزاداری برگزار نکنید و اگر بر مزارم عکسی گذاشتید، زیر آن این جمله را بنویسید: « برادر آستانی فرمانده آموزشی را دعا کنید.»
والسلام
منبع: اکبری، علی؛ (1390) وصیت یاران، تهران: یازهرا(س)، چاپ اول.

 

 

نسخه چاپی