کشور نیازمند حماسه سازی سیاسی و اقتصادی
کشور نیازمند حماسه سازی سیاسی و اقتصادی

 

نویسنده: اسدالله افشار




 
رهبر معظم انقلاب با نامگذاری سال 92 به عنوان سال « حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی »، چشم‌انداز سال جدید را امیدوارانه و همراه با حضور جهادی ملت ایران در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی توصیف کردند. ایشان در بخشی از پیام نوروزی خود تأکید کردند: لازم است که هم در زمینه‌ی اقتصاد، هم در زمینه‌ی سیاست، حضور مردم حضور جهادی باشد. بدون شک از منظر رهبر معظم انقلاب مجموعه سهل انگاری ها و سوء مدیریت های اقتصادی در سال91 پنهان نمانده است و ایشان به خوبی درجه اهمیت و تأثیر این دست از سوء مدیریت ها را بر بدنه جامعه و اقتصاد بیان کرده اند. شعار امسال تا حد زیادی متفاوت با شعارهای اقتصادی سال گذشته است.
این سال، سال «حماسه» است و دلیل آن تاحد زیادی واضح است. شوک ها وسختی های اقتصادی که درسال 91 برکشور بار شده است به راستی نیازمند یک حماسه سازی برای عبوردادن کشور ازگردنه بحران اقتصادی است. بایدامروزبا استفاده درست ازابزارها واقدامات هدفمند وصحیح گام‌های مثبتی برداشت ونظام برنامه‌ریزی کشوربا درک صحیح و مدیریت درست و ایجاد شرایط مناسب برای فعالیت سیاسی واقتصادی درجهت نیل به اهداف وتحقق شعار حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی تلاش و همت مضاعف داشته باشد. اینک ضروری به نظرمی رسد تا نکاتی را در خصوص نامگذاری امسال یادآورشویم:
1- اتصال نام حماسه به مسایل اقتصادی و سیاسی نشانگر این است که وضعیت موجود نیاز به یک حرکت جهادی و تلاش مضاعف دارد وغفلت ازهر یک از اینها موجب غفلت ازدیگری می شود.
2- توجه به شایسته‌سالاری و انجام فعالیت‌های اقتصادی که بهره‌وری‌های واقعی ایجاد می‌کند، باعث می‌شود در سایه کار و تلاش، حماسه اقتصادی که شعار امسال است، محقق شود .
3- امسال نام حماسه اقتصادی در کنار حماسه سیاسی مطرح شده است و به نظر می آید که بیشتر مشکلاتی که درحوزه اقتصادی داریم به مسایل سیاسی بازمی گردد همچنین مشکلاتی که به دنبال فشارهای غرب و تحریم های اقتصادی بوجود آمده است.
4- حماسه اقتصادی را باید همگرایی فراگیری دانست که می تواند درادامه مسیر جهاد اقتصادی، همت مضاعف، مدیریت واردات، اصلاح الگوی مصرف و حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی موجب افزایش عیارتدبیرهای تصمیم سازان حوزه اقتصاد، خشکاندن ریشه های بیماری های اقتصادی و مقابله با اهداف پلید دشمنان شود.
5- اقتصاد و سیاست دوروی یک سکه ومکمل یکدیگرهستند وما درعرصه سیاسی نیزنیازمند انسجام ملی، مشارکت گروهی واستفاده حداکثری ازخرد جمعی هستیم تا حماسه سیاسی درکنار حماسه اقتصادی محقق شود.
6- درسال جدید کشورما با رویداد های داخلی وخارجی مختلفی مواجه می باشد. درداخل انتخابات ریاست جمهوری وشوراهای اسلامی شهروروستا ودربعد خارجی، استمرار و نقش ایران در بیداری اسلامی و بخصوص بحث هسته ای، که درتمامی این عرصه ها، ملت آگاه و با مسئولیت ایران اسلامی قطعا حماسه سیاسی به یاد ماندنی خلق خواهد نمود.
7- برای تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی باید امنیت درهمه عرصه های محقق شودکه بحمدالله با تلاش های شبانه روزی قوه قضائیه و دستگاه های امنیتی کشور، امنیت مطلوبی در سطح کشور وجود دارد.
این قلم امیدواراست نامگذاری سال ۹۲ به عنوان سال « حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی » ازسوی رهبر معظم انقلاب ، منشأ خیر و برکات فراوانی برای مردم و کشورعزیزمان باشد.
منبع: تابناک



 

 

نسخه چاپی