غلبه بر بی خوابی با ماساژ درمانی
غلبه بر بی خوابی با ماساژ درمانی

 






 

تاحالا شده موقع خواب آلودگی، چشمای خودتونو بمالید؟؟؟ دقت کردین بچه ها موقع خواب شروع می کن به ماساژ دادن چشم هاشون؟؟؟!!
آیا میدونید با این کار به طور طبیعی مراکز خواب رو فشار و ماساژ داده اید؟ این مراکز کوچک بازتابی را می تونیم دقیقاً در بالای گوشه ی داخلی هر چشم بیابیم. داخل و قسمت بالایی چشم ها رو ماساژ بدید. برای این منظور از نوک شست ها استفاده کنید (شماهایی که ناخن بلند دارید از برجستگی های انگشتان اشاره خودتون بهره بگیرین) هم چنین می تونید شست و انگشت اشاره خود را برای فشار دادن پل بینی که بین دو چشم قرار دارد به کار ببرین!
برای مدت 15 ثانیه فشار بدید و نگهدارید. چندین مرتبه این تمرین رو انجام بدین.
چنانچه احساس خستگی می کنید و به همین علت، دچار بی خوابی شده اید، این تمرین رو انجام بدید:
به پشت دراز بکشید دست ها رو به یکدیگه قلاب کنید و محکم روی سینه فشار بدید. انگشتان قلاب شده خود رو 7 بار به یکدیگه فشار داده و رها کنید. انگشت ها رو کاملاً به روی دست فشار بدید. انگشتان خود راهمچنان به صورت قلاب نگهدارید، سپس آنها رو شل کنید و همزمان با روش "فشار و رها" تک تک انگشت ها رو تا بالای بندها بالا بیاورید.
چشمان خود را ببندید و نفس عمیق بکشید. وقتی که نفس می کشید (دم)، دستهای خود را به یکدیگه فشار بدید. مراکز بازتابی بین انگشت ها رو فشار و ماساژ بدید و هنگام بازدم، فشار دست ها رو کم کنید. این تمرین رو تکرار کنید.
یکی از مراکز مهم بازتابی که می تونه به شما آرامش بده و باعث راحتی خواب شما بشه در دو طرف پیشانی قرار داره (دقیقاً در قسمت بیرونی و در انتهای هر ابرو) از نوک انگشتان نشانه یا برجستگی بندهای انگشتان استفاده کنید و برای 15 ثانیه به طور همزمان این دو نقطه رو ماساژ بدید. این تمرین رو حدود 3 تا 4 دقیقه تکرار کنید و رها سازید.
منبع مقاله: فصلنامه ی طبیب سبز شماره 2، تابستان 1392



 

 

نسخه چاپی