وظایف مسئولان در شرایط فتنه
 وظایف مسئولان در شرایط فتنه
 






 

کشور را در شرایط فتنه مدیریت کنید

«دستگاهها باید وظایفشان را انجام بدهند؛ هم وظائفشان در مقابل آدم مفسد و اغتشاشگر و ضد انقلاب و ضد امنیت و اینها، هم وظائفشان در زمینه ی اداره ی کشور. مسائل کشور که فقط مسائل مربوط به اغتشاشگران نیست؛ کشور مسائل اقتصادی دارد، مسائل علمی دارد، مسائل سیاسی دارد، مسائل بین المللی دراد، مسائل امنیتی دارد؛ صدها مسئله ی مهم پیش روی مسوولان کشور هست؛ باید اینها را انجام بدهند؛ باید کشور را مدیریت کنند؛ باید کشور را جلو ببرند. دشمن می خواهد با این حوادث، چرخهای کشور از کار بیفتد؛ نباید به دشمن کمک کرد. دشمن می خواهد با اینگونه حوادث، چرخ پیشرفت اقتصادی متوقف بشود؛ دشمن می خواهد چرخ پیشرفت علمی که بحمد الله دور برداشته است و حرکت علمی خوبی آغاز شده و رو به رشد هم هست، متوقف بشود؛ دشمن می خواهد حضور سیاسی قدرتمندانه ی جمهوری اسلامی در عرصه های بین المللی را که امروز از گذشته بسیار بارزتر و پرجلوه تر است، مخدوش کند، خراب کند با این مسائل اینجوری؛ نباید به دشمن کمک کرد. بنابراین مسوولان باید کار های خود را در زمینه های اقتصادی، در
زمینه های علمی، در زمینه های سیاسی، در زمینه های اجتماعی، در همه ی زمینه هائی که مسوولیتی دارند، وظیفه ای دارند، با قدرت، با قوت و با دقت انجام بدهند. همکاری های با دولت و مسوولین کشور هم باید ادامه پیدا کند. مردم هم که حضور خودشان را در صحنه نشان داده اند. بزرگترین ثروت برای یک نظام همین است که مردم پشت سرش باشند. (1)

وظایف تصریحی:

1-نقش آفرینی همزمان در زمینه ی مقابله با افراد مفسد و اغتشاشگر و ضد انقلاب و ضد امنیت و اداره ی کشور.
2-مدیریت کشور در شرایط فتنه.
3-جلو بردن کشور و جلوگیری از مخدوش شدن پیشرفت و اقتدار نظام توسط دشمن.
4-انجام دادن وظایف با قدرت، قوت و دقت.

وظایف استنباطی :

1-مسوولان نبایستی سرگرم حوادث و اتفاقات شده و از پیشبرد برنامه ها و اداره ی کشور غافل شوند. این خواسته ی دشمن و فتنه گران است.
2-مسوولان بر خورد با اغتشاشگران را جدی بگیرند و اجازه ندهند با مخدوش شدن امنیت کشور، برنامه های پیشرفت، متوقف شود.

تیتر فرعی

«کار مهم دیگر-که مخاطب و مسوول آن، دولت است-اهتمام به رفع عوامل نارضائی و مشکل ساز برای مردم است:مسئله ی معیشت، مسئله ی اشتغال، مسئله ی سامانه های اداری، مسئله ی منصوبان دستگاه ها-بخصوص در سطوح بالا-مسئله ی شهرداری ها، مسئله ی نیروی انتظامی، که مباشرا و مستقیما با مردم رو به رو هستند و می توانند بسیاری از مشکلات مردم را بر طرف کنند یا خدای نکرده نا رضائی هائی به وجود بیاید. بنابر این دستگاه ها در مسائل گوناگون، اهتمام و هماهنگی داشته باشند؛ هماهنگی و هم افزائی داشته باشند؛ اختلاف وجود نداشته باشد؛ که این هم مربوط به دستگاه های دولتی است. (2)

وظایف تصریحی:

1-اهتمام به رفع عوامل نارضایی و مشکل ساز مردم مانند معیشت، اشتغال و دستگاههای اداری.
2-هماهنگی و هم افزایی دستگاههای دولتی.

پی نوشت ها :

1-دیدار با مردم قم در سالگرد قیام نوزدهم دی ماه، 1388/10/19.
2-بیانات در اجتماع بزرگ مردم قم، 1389/7/27.

منبع مقاله :
(1389) ولایت فقیه در شرایط فتنه(در رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی)، تهران، نشر قدر ولایت، چاپ اول



 

نسخه چاپی