تایپ Swype چیست
تایپ Swype چیست

 

تألیف و ترجمه: حمید وثیق زاده انصاری
منبع: راسخون




 
به فناوری تایپ ضربه‌ای در تلفن‌های هوشمند سلام کنید و به خواندن ادامه دهید تا ببینید تایپ Swype چیست! فناوری Swype توسط یکی از جدید‌ترین مدل‌های گوشی همراه سامسونگ ارائه گردیده است. جالب به نظر می‌رسد، این طور نیست؟ پس جزئیات مربوط به این فناوری را در ادامه مطالعه نمائید.
تایپ Swype چیست
صادقانه به ما بگوئید در هر دقیقه چند کلمه می‌توانید با تلفن همراه خویش تایپ کنید؟ 25؟ 40؟ اگر کمتر از این ارقام است دلیلش چیست؟ دلیلش احتمالاً صفحه کلید اسف‌ بار و رقت‌ آور تلفن‌های همراه نیست که نمی‌گذارند کلماتی بیشتر از ارقام فوق تایپ کنید؟ بسیار خوب، ما به شما کار بران گوشی‌های همراه می‌گوییم که وقت آن رسیده است که تایپ به کمک انگشتان خویش یا قلم تایپ را فراموش کنید و از فناوری swype بهره بگیرید! حالا این سؤال مطرح می‌شود که swype چیست؟ اما بدیهی است که این واژه خود گویای همه چیز است. swype در واقع شکل تغییر یافته‌ی واژه‌ی swipe (ضربه‌ی لغزشی) است! دیگر کار بر لازم نیست بر حروف روی صفحه کلید فشار بیاورد تا متنی را وارد نماید، بلکه تنها کافی است که انگشت خویش را به شکل مداوم بر روی حروف بلغزاند تا واژگان سریعاً شکل گیرند. به طور خلاصه باید گفت در این فناوری انگشت بر روی صفحه کلید از یک حرف به سمت حرف دیگر کشیده می‌شود تا کلمات شکل گیرند.

تایپ Swype

فناوری Swype 7 - 8 سالی است که اختراع گردیده است، اما تنها به تازگی در تلفن‌های همراه و ابزارهای مشابه به کار گرفته شده است. Swype یک فناوری جدید محسوب می‌شود که توسط شرکت Swype معرفی گردیده است و ایده‌ی ورای آن این است که به جای این که حروف روی صفحه کلید مشخصاً فشرده شوند انگشت بر روی حروف کشیده می‌شود. می‌توانید فناوری Swypeرا به فناوری تایپ پیش گو بر روی تلفن‌های همراه خویش ربط دهید که قبل از این که کل واژه تایپ شود واژه مربوطه را پیشنهاد می‌دهد. به همین نحو، مزیت کلیدی استفاده از فناوری Swypeاین است که علاوه بر یک مدل زبانی ارتقا یافته از یک الگوریتم تصحیح غلط‌ها بهره می‌گیرد تا واژه‌ی مورد نظر کار بر را پیش بینی کند. در چنین حالتی، کار بر باید هنگام کشیدن انگشت خود بر روی صفحه کلید مطلقاً به گونه‌ای سریع و تصادفی عمل نماید تا در عرض کمتر از یک ثانیه فرآیند وارد کردن واژه انجام گیرد! Swype به گونه‌ای طراحی شده است تا کار بر را قادر سازد 50 کلمه در دقیقه تایپ کند. این شیوه با بهره گیری از چنین فناوری ساده و آسانی به عنوان سریع‌ترین راه تایپ با گوشی‌های همراه مطرح گردیده است. این فناوری این روزها بر روی گوشی‌های زیادی مانند Droid X، iPhone، iPad، HTC و امثال اینها تعبیه می‌شود. این فناوری هم چنین با ابزارهایی هم چون تبلت، گوشی همراه، کنسول‌های بازی، پرده‌های مجازی و تلویزیون‌ها، و شاید بسیاری دیگر از ابزارها سازگار است.
پس اگر احتمالاً از یک تلفن همراه صفحه لمسی برخوردارید و گوشی‌تان دارای صفحه کلید QWERTY است، در آن صورت استفاده از فناوری Swype و حرکت لغزشی انگشت بر روی صفحه کلید لمسی مطمئناً تجربه‌ی هیجان انگیزی خواهد بود. بیائید در این جا مثالی را در نظر بگیریم تا ببینیم این فناوری چگونه عمل می‌کند.
برای مثال اگر می‌خواهید واژه‌ی quick را بر روی صفحه کلید خود تایپ کنید ابتدا نحوه‌ی چیدمان حروف بر روی صفحه کلید را چک کنید که بدین شکل است:
مثال: quick
چیدمان صفحه کلید:
Q W E R T Y U I O P
A S D F G H J K L
Z X C V B N M

دنبال کردن مسیر به کمک فناوری Swype

حالا تنها کاری که باید انجام دهید این است که ابتدا انگشت خویش را بر روی حرف Q بلغزانید، سپس انگشت خود را به صورت جزئی بالا گرفته تا به حروف U و I برسید، سپس مجدداً انگشت خود را بر دارید تا به حرف C برسید و سپس همین روند را ادامه دهید تا به حرف K برسید و بدین ترنیب واژه‌ی QUICK کامل می‌شود. نکته‌ی جالب در رابطه با دنبال کردن مسیر بر روی صفحه کلید این است که نیازی نیست کار بر هنگام تایپ کاملاً صحیح و دقیق عمل کند.
می‌بیند چقدر ساده و آسان می‌توان کلمات را تایپ نمود بدون این که نیاز به تلاش و تفکر فراوان باشد! به لطف رشد مهندسی و مزایای فناوری‌ها در سطح دنیا ابزارهایی همچون Swype به تدریج نیاز به تفکر و تمرین را بر طرف می‌نمایند. فناوری Swype از مزایای رایجی برخوردار است که در ادامه آمده‌اند.

مزایای فناوری Swype
• وارد کردن کار آمد واژه بر روی هر ابزار دارای صفحه‌ی لمسی را ممکن می‌سازد.
• تایپ واژ‌ها را سریع‌تر و آسان‌تر می‌سازد.
• قابلیت وارد کردن سریع داده‌ها باعث جذب کار برانی می‌شود که با وارد کردن داده‌ها سر و کار زیادی دارند .
• هرچه وارد کردن داده‌ها سریع‌تر انجام گیرد کار آیی ابزارهای دستی نیز بیشتر می‌شود.
• مشتریان و کار بران از این فناوری پیش رفته بسیار راضی هستند.

بزرگ‌ترین مزیت فناوری Swype در واقع سرعت وارد کردن داده‌ها می‌باشد. این فناوری در مقایسه با دیگر نرم‌ افزار‌های تایپ 30 در صد سریع‌تر عمل می‌کند. خلاصه این که این فناوری در واقع ابزاری است که در زمینه‌ی وارد کردن داده‌ها بر روی هر صفحه‌ای، به ویژه بر روی دستگاه‌های دارای صفحه‌ی لمسی، سریع‌تر و روان‌تر عمل می‌کند و در نتیجه به کار گیری این فناوری در این دستگاه‌ها معقول و منطقی به نظر می‌رسد.



 

 

نسخه چاپی