تقویت موها و جلوگیری از ریزش مو و شوره سر (2)

در ظرفی نصف لیوان روغن زیتون، نصف قاشق کوچک لانولین و به ترتیب یک قاشق چایخوری برگ نمدار، برگ گزنه و برگ بابونه ریخته به آن زرده تخم مرغ و کمی آبلیموی تازه اضافه کنید. ابتدا روغن لانولین را با روغن زیتون مخلوط و مذاب کرده و گیاهان را اضافه کنید محتوا را روی بخار آبجوش گذاشته به مدت نیم ساعت بهم بزنید پس از سرد شدن محتوا را در پارچه ریخته کاملاً فشار دهید، به عصاره به دست آماده زرده تخم مرغ و آبلیمو اضافه کنید و روی موها بمالید پس از آغشته
شنبه، 10 بهمن 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تقویت موها و جلوگیری از ریزش مو و شوره سر (2)
تقویت موها و جلوگیری از ریزش مو و شوره سر (2)
تقویت موها و جلوگیری از ریزش مو و شوره سر (2)






پک غذای موی سر:

در ظرفی نصف لیوان روغن زیتون، نصف قاشق کوچک لانولین و به ترتیب یک قاشق چایخوری برگ نمدار، برگ گزنه و برگ بابونه ریخته به آن زرده تخم مرغ و کمی آبلیموی تازه اضافه کنید. ابتدا روغن لانولین را با روغن زیتون مخلوط و مذاب کرده و گیاهان را اضافه کنید محتوا را روی بخار آبجوش گذاشته به مدت نیم ساعت بهم بزنید پس از سرد شدن محتوا را در پارچه ریخته کاملاً فشار دهید، به عصاره به دست آماده زرده تخم مرغ و آبلیمو اضافه کنید و روی موها بمالید پس از آغشته شدن از کلاه پلاستیکی استفاده کنید و به مدت یک ساعت به همین صورت نگه دارید با این پک مو پوست سر تغذیه شده و موهای سالم و شاداب به نظر می رسند. بعد از این عمل از فرمول های تافت زیر استفاده کنید.

فرمول اول: 2 مشت پر گل بابونه را با یک لیمو ترش مخلوط کنید.

ابتدا گل خشک کرده را در یک لیتر آب جوش خیسانده به مدت نیم ساعت به حال خود گذاشته بعدا صاف کنید به محلول بدست آمده آبلیمو را اضافه کنید موها را با این محلول شانه کنید این محلول سالم ترین تافت یا نگهدارنده مو می باشد چنانچه میانه خوبی با بابونه ندارید از دستور زیر استفاده کنید.

فرمول دوم: محلول عسل، آب، سرکه

یک قاشق کوچک عسل طبیعی 250 گرم آب گرم سماور و یک قاشق چایخوری سرکه طبیعی را مخلوط کرده و به خوبی تکان دهید دقت کنید که عسل به خوبی در محلول حل شود. موها را با این محلول شانه کنید نتایج خوبی به دست می آورید سعی کنید تا حد امکان از تافتهای خارجی و عرضه شده به بازار مصرف استفاده نکنید.

موی شکسته

شکستن مو از نوک دلایل زیادی دارد برای نمونه جعد 6 ماهه یا فر دائمی بلوند کردن با مواد شیمیایی کاربرد مواد رنگی بسیار داغ و یا خشک کردن موها در مجاور آتش یا مو خشک کن برقی کاملاً داغ، از جمله وسایلی هستند که باعث شکسته شدن موها می شوند یکی از راه های درمان این عارضه همان قیچی کردن نوک موها می باشد قبل از هر شستشو موها را با کمی روغن گیاهی ماساژ دهید. برای مدتی نوک موها را قیچی کنید و حتی المقدور آن ها را کوتاه نگه دارید سعی کنید اندازه ی باشد که روی شانه ها قرار نگیرد.

ریزش مو:

روزانه 50 تا 100 عدد مو به طور طبیعی می ریزد چنانچه از این تعداد فراتر رفت به پزشک مراجعه کنید آمار نشان می دهد که اختلالات هورمونی و اختلالات عصبی سبب ریزش زیاده از حد مو می گردند درصد زیادی از دوشیزگان دچار کمبود آهن هستند. کمبود آهن باعث ریزش مو در زن و مرد می گردد هنگام شانه زدن به شدت شانه یا برس نکشید و از شامپوهای قلیایی و قوی اجتناب کنید یکی دیگر از دلایل ریزش مو بیماری های پوست سر است. در مواردی ریزش مو موضعی است. اغلب ریزش مو همواره با شوره سر همراه است. در بانوان اغلب جمع کردن موها روی سر به طور مستمر موجب ریزش مو می گردد در این حالت پوست سر و ریشه مو به خوبی تهویه نمی شود و در روزهای گرم پوست عرق کرده بخار می شود و در سطح پوست می ماند در روز باید موها را در هوا به خوبی شانه کرد و بهداشت مو را رعایت نمود برای جلوگیری از ریزش مو می توان دستورالعمل زیر را تهیه و مصرف نمود.

محلول جلوگیری کننده از ریزش مو :

حدود 250 گرم سرکه طبیعی را جوشانده و یک مشت برگ خشک شده گزنه به آن اضافه کنید به مدت نیم ساعت سرکه و گزنه را دم کرده به حال خود گذاشته و سپس صاف کنید موها را با این محلول ماساژ دهید، این عمل را به مدت 30 روز یک روز در میان انجام دهید.
بعد از ماساژ موها را نشوئید بعد از آن که محلول گزنه خشک شد پوست سر را با روغن ریشه Kletle که قبلاً تهیه کرده اید ماساژ دهید. قبل از خواب یک فنجان دمکرده دم اسبی را میل کنید چنانچه دسترسی دارید ناشتا مقداری علف چشمه را به صورت خام میل کنید این نحوه درمان گرچه کمی مشکل به نظر می رسد اما اثرات آن بسیار مثبت بوده و از نظر درمانی تجربه شده است.

محلول درمان شوره سر ( سه بورین )

عمدتاً کسانی که موی چرب دارند دچار سه بورین یا شوره سر می گردند. این نوع پوسته ها غالباً دارای رنگ زرد مایل به سبز هستند اما شوره پوست خشک غالباً کوچک و دارای رنگ سفید است و جزء سه بورین محسوب نمی شود. معمولاً موی چرب همراه با پوسته و ریزش مو عامل بیماری پوستی است. ضمن این که فشار روحی و اختلال هورمونی نیز می تواند از عوامل آن محسوب شود. کسانی که دارای شوره سر هستند غالباً خارش پوست دارند. شوره همراه با ترشح غدد ریشه مو محیط مناسب رشد باکتری نیز محسوب می شود. به هنگام خارش پوست زخم می شود و باکتری به داخل پوست نفوذ می کند و لذا ابعاد بیماری می تواند بسیار وسیع گردد. بدنبال آن خطر اگزما زخم و غیره نیز وجود دارد. در مراحل اولیه این نوع بیماری ها می توانید از محلول های زیر استفاده کنید.
منبع: www.khanevadeyema.com




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.