هارپ ، راست یا دروغ ؟ (2) مخالفان

سایت‌های خبری متعددی موضوع هارپ را پوشش دادند و کوشیدند این موضوع را به نشانه بارزی از قدرت آمریکا تبدیل کنند، گرچه گفته می‌شود خود آمریکاییان منتشرکننده این خبرجعلی هستند. این خبر را به نقل از سایت‌های اینترنتی آمریکایی و اروپایی از جمله «آلترانفو» و «لوپست» بخوانید: «بسیاری از دانشمندان! پنج قاره معتقدند که زمین‌لرزه هائیتی (3/7
دوشنبه، 24 اسفند 1388
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حمیده جبل عاملی
موارد بیشتر برای شما
هارپ ، راست یا دروغ ؟ (2) مخالفان
هارپ ، راست یا دروغ ؟ (2) مخالفان
 
تهیه کننده : محمود کریمی
منبع : راسخون
 

حالا مخالفان نظامی بودن هارپ :
زلزله هائیتی

سایت‌های خبری متعددی موضوع هارپ را پوشش دادند و کوشیدند این موضوع را به نشانه بارزی از قدرت آمریکا تبدیل کنند، گرچه گفته می‌شود خود آمریکاییان منتشرکننده این خبرجعلی هستند.
این خبر را به نقل از سایت‌های اینترنتی آمریکایی و اروپایی از جمله «آلترانفو» و «لوپست» بخوانید: «بسیاری از دانشمندان! پنج قاره معتقدند که زمین‌لرزه هائیتی (3/7 ریشتر) به کمک سیستم آب و هوایی «هارپ» ایجاد شده و به کمک این سلاح مخوف است که «امپراتوری آمریکایی-صهیونیستی» نه تنها موجی خارق العاده از سرما را در اروپا پدید آورده تا تلاش‌های مخالفان جهانی با پدیده گرم شدن آب و هوای کره زمین را مسدود سازد، بلکه بلافاصله نیز زمین‌لرزه ویرانگر هائیتی را تدارک دیده تا ناوگان خود را با هدف نهایی اشغال کوبا و ونزوئلا، در دریای کارائیب مستقر سازد. در واقع پروژه اصلی استفاده از هارپ برای بهبود امواج رادیویی است که به اتفاق چند کشور جهان دنبال می‌شود اما بخش اطلاعات علمی و نظامی آمریکا می‌خواهد از زلزله هائیتی به نفع خود بهره برداری کند، این در حالی است که متخصصان زمین شناسی انتشار خبر وقوع زلزله هائیتی توسط سلاح هارپ آمریکا را در حد یک لطیفه یا طنز می‌دانند!چرا که عملاً چنین موضوعی در ابعاد علمی مردود است. نکته قابل تامل در این خبر وجود دانشمندان بسیاری از پنج قاره موجود است که با یکدیگر هم عقیده‌اند که زلزله هائیتی نتیجه هارپ است اما هویت و نام و نشان هیچکدام از این به اصطلاح دانشمندان زمین شناس و یا شاید زلزله شناس فاش نشده است!

ارتباط هارپ و زلزله

دکتر ناصر حافظی مقدس، زمین شناس، مهندس زلزله شناسی و استاد دانشگاه........ درباره پدیده هارپ می‌گوید: «پروژه مطالعاتی هارپ درخصوص مطالعه اصول فیزیکی کنترل کننده یونسفر است که علاوه بر آمریکا چند کشور دیگر نیز در آن مشارکت دارند. هدف اصلی این پروژه بهبود ارتباطات رادیویی بوده است اگرچه ارتش آمریکا در این پروژه بدنبال کنترل و نظارت بر ارتباطات رادیویی می‌باشد.

بیشتر بخوانید: هارپ چیست؟

 
دکتر حافظی مقدس می‌گوید: « مطرح شده که آمریکا در ادامه پروژه جنگ ستارگان بدنبال نوعی سلاح الکترومغناطیسی جدید است که با فشرده سازی بخشی از یونسفر و انعکاس آن امواج الکترومغناطیسی با فرکانس بالا که قدرت حرارتی زیاد دارند را به مناطق مورد نظر در سطح کره زمین وارد کند. این مطلب فرضیه‌هایی است که مشخص نیست قابلیت اجرایی داشته باشد.»
این مهندس زلزله شناسی به ارتباط هارپ و زلزله اشاره می‌کند و می‌گوید: «منشأ شایعاتی که درخصوص ارتباط زلزله با پروژه هارپ وجود دارد شاید از این طریق می‌باشد که زلزله‌های بزرگ همراه با تغییرات وسیع در اتمسفر بالای منطقه کانونی می‌باشند و اغتشاشاتی را در کره یونسفر ایجاد می‌کنند. تلاشهایی جهت استفاده از این پدیده برای پیش بینی زلزله نیز در حال انجام است. اما اینکه با هدایت امواج الکترومغناطیس بتوان در یک منطقه زلزله ایجاد نمود توجیه علمی ندارد.»
دکتر حافظی در ادامه به زلزله خیز بودن هائیتی اشاره می‌کند و می‌گوید: «کشور هائیتی در حاشیه یک گسل فعال قرار گرفته است و در طول تاریخ زلزله‌های بزرگی را تجربه کرده است. زلزله اخیر این کشور با بزرگی 7.3 ریشتر نیز بیش از 60 پس لرزه نسبتاً بزرگ از جمله دو پس لرزه 6 ریشتری داشته است. بنابراین وقوع زلزله در این کشور و شرایط زلزله کاملاً طبیعی بوده است لذا این فرض که در اثر انفجار توسط آمریکا ایجاد شده باشد کاملاً مردود است. حتی فرض تحریک منطقه و وقوع زلزله طبیعی نیز برای یک زلزله بزرگ هفت ریشتری بسیار بعید است.»

بهره برداری شیطان بزرگ از هر فرصتی!

پس از وقوع زلزله هائیتی آمریکا تمام تلاش خود را معطوف به این نمود تا از هر شیوه ممکن به نفع خود از آن بهره برداری کند. انتشار خبر دروغین زلزله هائیتی توسط هارپ و اعزام نیروی نظامی به این کشور زلزله زده گواهی صادق بر این مدعا است.
دکتر محمدعلی رحمانی‌نیا، زمین شناس، کارشناس زلزله شناسی و استاد دانشگاه در تحلیل موضوع هارپ چنین می‌گوید: «در وهله اول باید اشاره کنم که «هارپ» پروژه‌ای است توسط چند کشور جهان از جمله آمریکا، روسیه، ژاپن، کانادا و... دنبال می‌شود و هدف آنها نیز شناخت لایحه آیونو سفیر و مطالعه آن است و در واقع پروژه هارپ فقط مختص آمریکا یا یک کشور خاصی نیست، از طرفی هم ارتش آمریکا در بخش نیروهای دریایی و هوایی پروژه‌ای را درباره جنگ ستارگان دنبال می‌کنند و هدفشان این است که بتوانند امواج الکترومغناطیسی را بر روی زمین برگردانند، که اگر بتوانند این کار را انجام دهند خواهند توانست حرارت زیادی را در نقطه‌ای از زمین ایجاد کنند.»
دکتر رحمانی‌نیا در ادامه تصریح کرد: «اگر زلزله طبیعی اتفاق بیفتد در لایه آیونو سفیر اختلالاتی ایجاد می‌شود و از این اختلالات ایجاد شده در واقع می‌توان وقوع برخی زلزله‌ها را پیش بینی کرد، از همین موضوع آمریکاییان بحث هارپ را پیش کشیده‌اند و در واقع با این اقدام می‌خواهند اذهان عمومی مردم جهان را فریب داده و به نفع خود از آن بهره برداری کنند.»

آیا زلزله هائیتی کار هارپ است؟

دکتر رحمانی‌نیا ضمن اشاره به این موضوع که شایعه ایجاد زلزله آن هم با ریشترهای بالا ابتدا توسط چینی‌ها مطرح شد و آنان مدعی شدند که آمریکا می‌تواند چنین زلزله‌های ویرانگری را طراحی کند، می‌گوید: «همچنان که اشاره کردم پدیده هارپ فقط می‌تواند گرمای بسیار زیادی را در یک گوشه از زمین ایجاد کند و باعث سوختگی پوسته‌ای از زمین شود، درست مثل اقدام مایکروفرها که گرمای زیادی در محیط خودش ایجاد می‌کند و همین گرمای فراوان می‌تواند به تغییر آب و هوایی در آن منطقه که گرما بر آن وارد شده منجر شده و پوسته زمین را برای ایجاد زلزله تحریک کند، اما ایجاد چنین زلزله‌ای مثل زلزله هائیتی به چند دلیل علمی از هارپ برنمی‌آید.»
این زمین شناس و استاد دانشگاه شاهرود در توضیح دلایل علمی خود می‌گوید: «میان زلزله احتمالی توسط هارپ و زلزله طبیعی تفاوت‌هایی هست از جمله اینکه تمامی زلزله‌های طبیعی، به طور طبیعی پس‌لرزه‌هایی هم به دنبال دارد و در زلزله هائیتی هم بیش از 60 پس‌لرزه به وقوع پیوسته، این در حالی است که در پدیده هارپ که یک انفجار است هیچگونه پس‌لرزه‌ای وجود ندارد.»
دکتر رحمانی‌نیا می‌گوید:«اما دلیل دیگر اینکه کشور هائیتی در کنار یک گسل زمین‌لرزه‌ای بسیار بزرگ قرار دارد و در گذشته - قرن 18 - نیز شاهد چنین زلزله‌ای بوده است، در ثانی ایالات متحده آمریکا و هیچ کشور دیگری هنوز به آن مرحله از پیشرفت علمی نرسیده‌اند که بتوانند چنین زلزله‌هایی را در عمق زمین طراحی کنند.»
این استاد دانشگاه معتقد است: «در واقع پروژه اصلی استفاده از هارپ برای بهبود امواج رادیویی است که به اتفاق چند کشور جهان دنبال می‌شود اما بخش اطلاعات علمی و نظامی آمریکا می‌خواهد از زلزله هائیتی به نفع خود بهره برداری کند، این در حالی است که متخصصان زمین شناسی انتشار خبر وقوع زلزله هائیتی توسط سلاح هارپ آمریکا را در حد یک لطیفه یا طنز می‌دانند!چرا که عملاً چنین موضوعی در ابعاد علمی مردود است.»

هائیتی زلزله خیز است

اخباری که در هفته‌های اخیر منتشر شد حکایت از این داشت که زلزله هائیتی توسط سلاح هارپ آمریکایی‌ها به وقوع پیوسته، این در حالی است که کارشناسان زمین شناسی و زلزله شناسی این موضوع را کاملاً رد می‌کنند.
خانم رها مهاجر، کارشناس زمین شناسی می‌گوید: «با توجه به اینکه کشور هائیتی در یکی از مناطق زلزله خیز در کنار پلیت اقیانوس آرام و بر روی قاره آمریکا قرار گرفته، لذا زلزله خیزی این منطقه نه تنها بعید نیست، بلکه از لحاظ علمی و تخصصی هم کاملاً اثبات شده است.»

بیشتر بخوانید: هارپ،سلاح آخرالزمان

 
ابعاد سیاسی ماجرا

برای اطلاع از اهداف سیاسی ماجرای هارپ و مرتبط دانستن آن با زلزله هائیتی با دکتر محمد کرمی‌راد، عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و نماینده مردم کرمانشاه گفتگو کردیم.
کرمی‌راد می‌گوید: «انتشار چنین اخباری حتی متأسفانه در سطح رسانه‌های داخلی ایران یک جنگ روانی بیش نیست، چرا که دولت آمریکا سالهای سال است که جنگ‌های نرم و تاکتیک‌های رسانه‌ای را به نفع خود و علیه سایر کشورهای جهان در دستور کار قرار داده و هر از گاهی به شانتاژ چنین اخبار جعلی در سطح رسانه‌ها می‌پردازد.»
این نماینده مجلس می‌گوید: «اگر واقعاً کشور آمریکا به چنین تکنولوژی دست یافته است، به خودی خود متهم به نسل کشی جهانی است، اما واقعیت غیر از این نیست که این ترفند فقط جهت ترساندن کشورهای مخالف آمریکا و اعلام ابرقدرتی این کشور است، این در حالی است که موضوع هارپ از نظر علمی و تخصصی کاملاً مردود است.»
کرمی‌راد می‌گوید: «آمریکاییان با اعلام چنین اخبار دروغی مطمئناً راه به جایی نخواهند برد، چرا که افکار عمومی امروزه بسیار بیدارتر و هوشیارتر از قبل است و هیچ گاه شایعه چنین اخباری نمی‌تواند در روحیه مردم جهان تأثیر منفی بگذارد، همچنان که می‌بینیم در این ترفند نیز دست آنان رو شده است.»

تأسیسات مشابه در جهان

هارپ ، راست یا دروغ ؟ (2) مخالفان

«تاسیسات سورا در روسیه با هارپ قابل قیاس است»
در سال ۱۹۹۹، کمیسیون روابط خارجه و امنیت و دفاع اروپا در گزارشی به پارلمان اروپا از احتمال استفاده از هارپ بعنوان یک سلاح ابراز نگرانی کرده و خواستار پایبندی به مفاد قطع‌نامه‌های سازمان ملل در اینباره گردید. با اینحال اتحادیه اروپا در نروژ، و روسیه در نیژنی نووگورود نیز تاسیسات مشابهی در حال فعالیت دارند که از هارپ پرقدرت‌تر می‌باشند. بگفتهٔ روزنامه روسی پراودا در سال ۲۰۰۵، «در حالیکه سیاستمداران روسی در مورد پروژهٔ هارپ کماکان ابراز وحشت می‌کنند، اما به این نکته کاملا بی‌توجهند که روسیه تاسیسات همانندی در ۱۵۰ کیلومتری شمال نیژنی نووگورود دارد که دارای قدرت مشابه با تاسیسات هارپ است، و مدتهاست مورد استفاده دانشمدان روسی بوده‌است».
در مقایسه با هارپ ، سایر تاسیسات مشابه جهان بر حسب Effective Radiated Power عبارتند از:
1- EISCAT در نروژ با قدرت ۱۳۰۰ مگاوات
2- فرستنده صدای آمریکا در دلانو در کالیفرنیا (تصاویر) با قدرت ۳۰ مگاوات
3- SURA یا Radiophysical Research Institute در روسیه با قدرت ۱۹۰ مگاوات
4- آرسیبو با قدرت ۲۰ مگاوات
5- HIPAS یا High Power Auroral Stimulation Observatory (آزمایشگاه پلاسمای دانشگاه یوسی‌ال‌ای در فیربنکس) با قدرت ۷۰ مگاوات
این هم نظرات مخالفان ماهیت نظامی پروژه هارپ بود.
حالا نظر شما چیست؟
منابع تحقیق :
سایت های هارپ آلاسکا، مولتی مانیا، ارت پالس، کنسپیراسیون، موندیالیزاسیون، آلترانفو، سیتی نت،ژئو لیبرتر،بیلبیت نامبرز.
کیهان
mouood.org
Shia-news.com
خبرآنلاین
Wikipedia


مقالات مرتبط
نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.