بیسکویت بادامی

آرد الک شده را با بادام خرد شده و شکر در ظرف متوسطی مخلوط کرده وکره را درون آن مالش می دهیم. زرده تخم مرغ و شربت آلبالو را آنقدر می زنیم تا خمیر نرمی بدست آید. خمیر را به آرامی بر روی سطحی آغشته به آرد، آنقدر ورز می دهیم تا یکدست شود، سپس روی آنرا می پوشانیم و به مدت 30 دقیقه در یخچال می گذاریم. خمیر را بر روی کاغذهای
شنبه، 31 ارديبهشت 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بیسکویت بادامی

بیسکویت بادامی
بیسکویت بادامی


 





 
مواد لازم برای تهیه حدود 25 عدد بیسکویت:
آرد معمولی / (110 گرم)3/4 پیمانه
بادام خردشده / (30 گرم)1/4 پیمانه
پودر شکر/ (55 گرم)1/4 پیمانه
کره ریزشده / 60 گرم
زرده تخم مرغ / 1 عدد
شربت آلبالو / 2 قاشق چایخوری
بادام بوداده خردشده / (35 گرم)1/4 پیمانه
کرم آلبالو:
خاکه قند / (160 گرم) 1 پیمانه
شربت آلبالو / 2 قاشق چایخوری
آب داغ بطور تقریبی/ 2 قاشق چایخوری

بیسکویت بادامی

طرز تهیه:
آرد الک شده را با بادام خرد شده و شکر در ظرف متوسطی مخلوط کرده وکره را درون آن مالش می دهیم. زرده تخم مرغ و شربت آلبالو را آنقدر می زنیم تا خمیر نرمی بدست آید. خمیر را به آرامی بر روی سطحی آغشته به آرد، آنقدر ورز می دهیم تا یکدست شود، سپس روی آنرا می پوشانیم و به مدت 30 دقیقه در یخچال می گذاریم. خمیر را بر روی کاغذهای شیرینی پزی به ضخامت 3 میلی متر پهن می کنیم، خمیر را با قالبهای گرد 6 سانتی متری برش می زنیم آنها را به فاصله 3 سانتی متر از هم در سینی چرب شده فر قرار می دهیم. سینی را در فر با درجه حرارت متوسط به مدت 10 دقیقه، تا زمانی که بیسکویت ها کمی برشته شوند قرار می دهیم آنها را روی طبقه مشبک فر می چینیم تا خنک شوند. بر روی بیسکویت ها کرم آلبالو و بادام خردشده می پاشیم.
طرز تهیه کرم آلبالو:
خاکه قند را در ظرف کوچک نسوزی الک می کنیم شربت آلبالو و آب لازم را در آن ظرف می ریزیم، هم می زنیم تا خمیر سفتی بدست آید. خمیر را بر روی یک ظرف آب داغ آنقدر هم می زنیم تا کرم مانند شود.
منبع:مجله انواع بیسکویت




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.