علائم عفونت ویروسی

علائم عفونت ویروسی شایع بوده و در نتیجه‌ی مواجه بدن با ویروس‌ها رخ می‌دهند. این مقاله علائم مختلف این عفونت که در افراد متعلق به گروه‌های سنی مختلف مشاهده شده، را بررسی می‌کند.
سه‌شنبه، 14 بهمن 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
علائم عفونت ویروسی
علائم عفونت ویروسی

 

نویسنده: حمید وثیق زاده انصاری
منبع: راسخون




 

علائم عفونت ویروسی شایع بوده و در نتیجه‌ی مواجه بدن با ویروس‌ها رخ می‌دهند. این مقاله علائم مختلف این عفونت که در افراد متعلق به گروه‌های سنی مختلف مشاهده شده، را بررسی می‌کند.
در اثر وجود انواع ویروسها بیماریهای مختلفی به وجود می‌آیند که شامل: آنفولانزا، سرماخوردگی، سرخک، و از این قبیل بیماریها هستند. برخی از عفونتهای ویروسی بدون انجام هیچ گونه درمانی از بین می‌روند، برخی دیگر خیلی خطرناک نیستند اما به درمان نیاز دارند. از سوی دیگر، تعدادی دیگر بسیار خطرناک بوده و برای چنین عفونتهای ویروسی، تحت درمان قرار گرفتن، الزامی است. ویروسها کل سیستم بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهند و از این رو، ممکن است به بسیاری از ناراحتی‌ها منجر شوند. در برخی موارد، علائم عفونت باکتریایی و عفونت ویروسی مشابه هم هستند و به همین علت، عفونت باکتریایی ممکن است با یک عفونت ویروسی اشتباه گرفته شود. با این حال، مطمئن شوید تشخیص مناسب صورت پذیرفته تا آگاهی یابید که آیا این بیماری یک عفونت ویروسی است یا باکتریایی.

علائم

علائم این بیماری به ویروس بستگی داشته و از فردی به فرد دیگر تفاوت می‌کند. در اینجا برخی از علائمی ذکر شده‌اند که متداول بوده و به عنوان اثر و نتیجه‌ی این عفونت مشاهده شده‌اند.

در بزرگسالان

مصرف مواد غذایی حاوی ویروس، به عبارت دیگر مسمومیت غذایی، می‌تواند باعث عفونت ویروسی در بزرگسالان شود. شایع‌ترین علائم مشاهده شده در بزرگسالان استفراغ، اسهال، درد معده، یبوست، و سوء هاضمه می‌باشد. سایر علائم مانند تب، گلو درد، سرفه، و سرماخوردگی معمولی نیز مشاهده شده است. عفونت ویروسی همچنین باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن شده و انرژی فرد تحلیل می‌رود. همچنین فرد بیمار در تمام بدن خود درد را تحمل می‌کند.

در کودکان

علائم این بیماری در کودکان با آنچه در بزرگسالان مشاهده شده است، تفاوتی نمی‌کند. شایع‌ترین علائم مشاهده شده شامل: سردرد و تب است. به همراه این علائم، فرد همچنین نشانه‌های دیگری همچون آبریزش بینی، استفراغ، و اسهال را مشاهده می‌کند. برخی کودکان نیز ممکن است گلودرد، درد معده، و سرفه را تجربه کنند. آنها ممکن است احساس خستگی و ضعف داشته باشند. در برخی موارد، چهره، رنگ پریده به نظر می‌رسد.

در نوزادان

درک و تشخیص علائم این عفونت در کودکان تازه راه افتاده کار مشکلی است به این دلیل که نمی‌توانند آنچه بر سرشان می‌آید، را بروز داده و بیان آن برایشان دشوار است. با این حال، چنانچه علائمی که در بالا عنوان شد را مشاهده کردید، در این صورت نوزاد ممکن است به این عفونت مبتلا شده باشد. شاید دانه‌هایی بر روی پوست ایجاد شوند که نوزاد آزرده و رنجان به نظر ‌رسد. همچنین، ممکن است والدین در عادات غذایی نوزاد تغییراتی حس کنند که در این حالت نوزاد به خوردن تمایل بسیار کمتری از خود نشان می‌دهد. به همراه این علائم، نوزاد نیز به طور مداوم گریه می‌کند. علائم دیگر در کودکان نو پا، بی حالی و خستگی است. در برخی موارد، کودک نو پا ممکن است به نور حساسیت نشان دهد. آنها حتی ممکن است به بازی‌ها و فعالیتهای روزانه خود نیز علاقه‌ای نشان ندهند. سایر علائمی که در کودکان و بزرگسالان مشاهده می‌شود در کودکان تازه راه افتاده نیز دیده می‌شود.
افراد با سیستم ایمنی ضعیف بیشتر در معرض ابتلا به عفونتهای ویروسی هستند. از این رو، فرد باید مراقب باشد که به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن خود، مواد غذایی سالم مصرف کند. همچنین، اگر هر یک از اعضای خانواده فرد به این عفونت مبتلا شدند، مطمئن شوید که مواد غذایی مغذی و غذاهای سبک مصرف کند. همچنین فرد می‌تواند آب میوه‌های مختلفی را برای نوشیدن به آنها بدهد.
با مشاهده علائم فوق الذکر، بایستی قبل از اینکه بیماری بدتر شود، درمان پزشکی را شروع نمایید. چنانچه درمان انجام نشود، می‌تواند به بیماریهای جدی منجر شود و از این رو، مراقبت مناسب بایستی انجام پذیرد.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.